جاباما
۸۷۴۵۳۸
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

فراوانی تجاوز به کودکان در کلیساهای لهستان

واتیکان از کودک آزاری سازمان‌یافته در کلیسای لهستان ابراز نگرانی کرده است.

باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ نوشت: واتیکان از کودک آزاری سازمان‌یافته در کلیسای لهستان ابراز نگرانی کرده است.

این شبکه گزارش داد کلیسای لهستان با یک رسوایی بی سابقه مواجه است. ماه گذشته یک برنامه مستند درباره آزار جنسی در کلیسای لهستان که به طور سازمان یافته‌ای توسط مقامات کلیسا پنهان نگاه داشته شده، منتشر شد.

گزارشگر این شبکه گفت: در ابتدای دهه ۹۰ انجی اسبرینسکی قائم مقام یک کلیسا بود. وی در این کلیسا مارِک میولوچیک و ده‌ها کودک دیگر را بارها مورد تعرض جنسی قرار داده بود. میولوچیک یکی از شاهدان کلیدی این برنامه مستند بود. وی این مسائل را قبلا به هیچ کس نگفته بود.

این مستند درباره جرایم جنسی در کلیسای کاتولیک لهستان تهیه شده بود و همه را شوک‌زده کرد. فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان مارِک میلوچیک را پخش کرد. وی گفت: این فیلم نشان می‌دهد که اسقف‌ها و مسئولان کلیسا با انتقال زیردستانشان از جایی به جای دیگر چطور از آن‌ها حمایت می‌کنند. میلوچیک و سایر قربانیان امیدوارند که اقدامات فرستاده ویژه واتیکان به نقطه عطفی جدی مبدل شود.

فرانس بیست و چهار بخش دیگری از میلوچیک را پخش کرد. وی گفت: من امیدوارم که وقتی وی با اسقف‌های لهستانی صحبت می‌کند، حرفهایش را پنهان نکند و آن‌ها مجبور شوند به وظایفشان عمل کنند.

گزارشگر این شبکه افزود:، اما در حال حاضر مقامات عالی رتبه کلیسای کاتولیک لهستان که به پنهان کردن جرایم جنسی متهم هستند، نگران نیستند. یکی از این مقامات کلیسا اسقف لگدانس است. اعضای حزب چپگرای ویوسنا این مستند را (به وسیله ویدئو پروژکتور) روی دیوار خانه این اسقف لهستانی پخش کردند، اما وی همچنان سکوت اختیار کرده است.

۴۵ درصد رای‌دهندگان در انتخابات پارلمان اروپا به حزب فرامحافظه کار «قانون و عدالت» رای دادند. کسب این میزان رای از سوی حزب قانون و عدالت برای این حزب یک رکورد محسوب می‌شود. یکشنبه پیش طرفداران حزب حاکم به طور گسترده‌ای در حمایت از ارزش‌های خانواده مسیحی تظاهرات کردند. نمایندگان حزب اکثریتی پارلمان نیز در صف اول این تظاهرات حضور داشتند. از نظر آن ها، لیبرال‌ها از کودک آزاری برای بی‌اعتبار کردن کلیسا بهره‌برداری کرده‌اند.

فرانس ۲۴ بخشی از سخنان آندرتزی میلاک، نماینده حزب قانون و عدالت، را پخش کرد. وی گفت: این حمله‌ای سازماندهی شده از سوی گروه‌های ضد مسیحی علیه کلیسای کاتولیک لهستان است.

گزارشگر فرانس ۲۴ در ادامه گفت: به نظر دولت لهستان، کلیسا قربانی دسیسه‌ای خارجی شده است. با توجه به ابراز نگرانی واتیکان، این موضع‌گیری چندان قابل قبول نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دروغ است آنها همه سیر هستند.نه نگاه بد می کنند نه تجاوز بردند ،نه همجنس بازند،نه با حیوانات سر و سری دارند کودک آزاری که اصلا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج