۸۷۴۵۴۲
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

دادگاه لاهه شکایت امارات علیه قطر را رد کرد

دادگاه بین‌المللی لاهه امروز جمعه درخواست مطرح‌شده از سوی امارات متحده عربی برای انجام اقدامات فوری علیه قطر در مناقشه‌ای بر سر تبعیض‌های نژادی میان این دو کشور همسایه عربی را رد کرد.

خبرگزاری فارس: دادگاه بین‌المللی لاهه امروز جمعه درخواست مطرح‌شده از سوی امارات متحده عربی برای انجام اقدامات فوری علیه قطر در مناقشه‌ای بر سر تبعیض‌های نژادی میان این دو کشور همسایه عربی را رد کرد.

به نوشته رویترز، این دادگاه با ۱۵ رأی در برابر ۱ رأی درخواست امارات را که خواستار ابطال اقدام قطر در قطع دسترسی به یک وب‌سایت اماراتی شده بود رد کرد. سایت مورد نظر به قطری‌های اخراج‌شده از امارات اجازه گرفتن مجوز برای بازگشت به امارات را می‌داد. استدلال امارات این این است که قطر با قطع دسترسی به این وب‌سایت، در حال دامن زدن به تنش‌ها است.

دادگاه لاهه شکایت امارات علیه قطر را رد کرد

مناقشه بر سر این پرونده به سال 2017 برمی‌گردد، زمانی که تنش‌ها میان امارات متحده عربی، عربستان سعودی، بحرین و مصر با قطر شدت گرفت. این چهار کشور، ضمن متهم کردن قطر به حمایت از ایران مراودات تجاری و دیپلماتیک خود را با آن قطع کردند.

قطر در شکایتی که در دادگاه لاهه تنظیم کرده مدعی شده امارات متحده عربی به عنوان بخشی از اقدامات تحریمی خود علیه این کشور هزاران نفر از شهروندان قطر را اخراج کرده و دفاتر شبکه خبری الجزیره در این کشور را تعطیل کرده است.

اما دادگاه لاهه در جلسه روز جمعه به این نتیجه رسید که پرونده مورد مناقشه ذیل معاهده منع تبعیض سازمان ملل قرار نمی‌گیرد و رسیدگی به آن به صورت فوری و بدون محاکمه کامل ضروری نیست. حکم نهایی در خصوص این پرونده پس از رسیدگی کامل به آن، احتمالاً در سال آینده اعلام خواهد شد.

جولای سال گذشته این دادگاه بنا به درخواست قطر حکم موقتی علیه امارات صادر کرده بود. استدلال دادگاه این بود که هزاران نفر از شهروندان قطر توسط امارات اخراج شده‌اند که این نقض معاهده منع تناقض سازمان ملل متحد است.

دادگاه لاهه در حکم سال گذشته از امارات و قطر خواسته بود از انجام هر گونه اقدامی که باعث تشدید تنش‌ها می‌شود خودداری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • روزگار تلخ و شیرین

      پس جواب دادگاه ایران چی شد..ایرانم از دست آمریکا شکایت کرده بود پس کو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج