جاباما
۸۷۴۵۷۲
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

ساعت کار تهرانی‌ها تغییر نمی‌کند

«فعلاً خبری از تغییر ساعات کاری ادارات در تهران نیست!» این خبر را معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران «ایران» اعلام کرده و آب پاکی را روی دست همه کسانی‌ که در انتظار این جابه‌جایی نشسته‌اند، می‌ریزد.

روزنامه ایران: «فعلاً خبری از تغییر ساعات کاری ادارات در تهران نیست!» این خبر را معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران «ایران» اعلام کرده و آب پاکی را روی دست همه کسانی‌ که در انتظار این جابه‌جایی نشسته‌اند، می‌ریزد.

افزایش دمای هوا و قطعی شدن جابه‌جایی ساعات اداری در برخی استان‌ها همچون خوزستان و یزد، زمزمه‌های تغییر ساعات اداری در تهران را از چند روز پیش بلند کرده است، برخی شهروندان بدون آنکه از قطعی شدن این تصمیم مطمئن شده باشند، از تغییر ساعات اداری از اوایل این هفته خبر داده‌اند، درحالی‌ که بنا به گفته غلامرضا عباس پاشا، وضعیت مدیریت منابع انرژی در تهران تا این لحظه مطلوب بوده و اگر از این پس هم اوج مصرف در ساعات پیک افزایش یابد، کمیته‌ای برای تصمیم‌گیری درباره تغییر ساعات کاری تشکیل می‌شود.

کارشناسان حوزه انرژی ساعت ۱۱ تا ۱۶ را اوج مصرف انرژی یا پیک مصرف اعلام می‌کنند و دستگاه‌های اجرایی موظفند مصرف انرژی را تا ۴۰ درصد مدیریت کنند. قانون، هرگونه جابه‌جایی و تغییر ساعات کاری را برعهده استانداران گذاشته است، آنها می‌توانند با توجه به شرایط هر استان که می‌تواند گرمای هوا یا مصرف بالای انرژی تعریف شود، درباره همان استان جداگانه تصمیم‌گیری کنند.

استان‌های مازندران، هرمزگان و بوشهر نیز در صف این تغییرات قرار دارند. کاهش ساعات کاری اما در حیطه وظایف هیأت دولت است و فعلاً هیچ بحث و صحبتی درباره کاهش ساعات اداری در پایتخت پیش نیامده است.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران با بیان اینکه تا زمانی که وضعیت به مرحله اضطرار نرسد، ساعات کاری ادارات در پایتخت تغییر نخواهد کرد می‌گوید: خوشبختانه براساس گزارشاتی که به‌دست ما رسیده، وضعیت مصرف انرژی تا این لحظه خوب بوده و انحرافات بیش از حد انرژی در پیک مصرف اعلام نشده است و از آنجا که خللی در فعالیت جاری کارکنان ایجاد نشده، پس ما هم در ورود و خروج آنها دخالتی نمی‌کنیم. اما ممکن است این وضعیت تداوم نداشته باشد و با توجه به شرایط آینده تغییر کند. در اینصورت ما تشکیل جلسه داده و درباره تغییر ساعات اداری تصمیم‌گیری می‌کنیم. البته در شرایط اضطرار همه عوامل از جمله گرمای هوا دخالت دارد.

پاشا با بیان اینکه تیم‌های بررسی، نظارت بر نحوه مصرف انرژی در ادارات را بشدت دنبال می‌کنند، می‌گوید: در نخستین جلسه شورای اداری استان تهران در سال جدید، طرح مصرف بهینه در دستگاه‌های اجرایی مصوب شد و دستگاه‌ها موظف به صرفه‌جویی ۴۰ درصدی شدند.اگر این موضوع از سوی آنها رعایت نشود، قطعاً مصرف انرژی افزایش می‌یابد و پیش زمینه جابه‌جایی ساعات اداری فراهم می‌شود، البته امیدواریم که این چنین نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خاک تو سرتون داریم از گرما میمیریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج