۸۷۴۵۷۶
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

عملکرد خارجی‌های استقلال و پرسپولیس

فصل ۹۸-۹۷ با قهرمانی‌های پرسپولیس به پایان رسید اما ستاره بزرگ لیگ هجدهم آیاندا پاتوسی بود. وزنه سنگینی که نتوانست برای استقلال کافی باشد.

خبرآنلاین: برای استقلال و پرسپولیس که هر ساله میلیاردها هزینه می‌کنند، در اختیار داشتن بهترین بازیکنان فوتبال ایران نباید هم اتفاق عجیبی باشد. بوژیدار رادوشویچ، بشار رسن، ماریو بودیمیر، طارق همام، گادوین منشا، ایسما و پاتوسی هفت بازیکن خارجی سرخابی‌ها در فصل جاری بودند که به جز طارق همام، بشار رسن و بوژیدار سایر آن‌ها در نیم فصل تیم‌هایشان را تغییر داده‌اند.

در این میان گادوین منشا که یک نیم فصل برای پرسپولیس بازی کرد و یک نیم فصل برای استقلال به میدان رفت. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به جزییات عملکرد بازیکنان سرخابی‌ها که حقوق غیرریالی می‌گیرند. جزییاتی که نشان می‌دهد آیاندا پاتوسی با اختلاف بهترین بازیکن لیگ برتر هجدهم بوده است.

بوژیدار رادوشویچ

دروازه‌بان دوم پرسپولیس با حضور و درخشش علیرضا بیرانوند قرار نیست جایگاه ثابتی در جمع سرخ‌ها داشته باشد. با این حال هموطن برانکو هرازگاهی مورد اطمینان پروفسور قرار می‌گرفت و همین باعث شد او در لیگ برتر هجدهم و جام حذفی هفت بار به میدان رفت. او در پنج بازی لیگ برتر سه گل دریافت کرد و تنها دو بار کلین شیت کرد. بوژیدار ۳۰ ساله که سابقه بازی در تیم ملی زیر هفده سال کرواسی را هم دارد، شاید با رفتن برانکو پرسپولیس را هم ترک کند. با این حال او تمام تلاشش را کرد تا به دروازه‌بان ثابت پرسپولیس تبدیل شود. او این روزها ۴۰۰ هزار یورو ارزش دارد.

بشار رسن

یکی از دو هافبک توانمند تیم ملی فوتبال عراق در ایران، این فصل در ۳۰ رقابت برای پرسپولیس به میدان رفت. او مصدومیت‌هایی را تجربه کرد اما در نهایت موفق شد بیشتر از ۲۱۰۰ دقیقه برای سرخ‌ها بازی کند. با این حال فقط ۱ گل زد و دو پاس گل به ثمر رساند. بشار رسن که حالا ۵۰۰ هزار یورو می‌ارزد، یکی از بهترین عملکردهایش را در هفته هجدهم به نمایش گذاشت. او در دیدار مقابل استقلال خوزستان ۸۴ درصد پاس صحیح داشت و یک پاس گل داد.

ماریو بودیمیر

دیگر هموطن برانکو در پرسپولیس در نیم فصل به این تیم اضافه شد و مجموعا چهارده بار برای سرخ‌های پایتخت بازی کرد. او که نیم فصل اول را در دیناموزاگرب پشت سر گذاشته بود در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و بعدها در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرد. بودیمیر حالا ۶۰۰ هزار یورو ارزش دارد و به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای ماندن در پرسپولیس نداشته باشد. یکی از بهترین بازی‌های او در هفته بیست و چهارم و در مقابل پیکان بود. او با ۸۲ درصد پاس صحیح و ۸ نبرد موفق، یک پاس گل و یک پنالتی در آن مسابقه ثبت کرد.

طارق همام

طارق مثل هموطن پرسپولیسی‌اش در تهران زندگی می کند اما شرایط او به مراتب متفاوت است. او بخش بزرگی از فصل را یا مصدوم بود یا نیمکت‌نشین. در نهایت، فصل را با حضور در ۱۶ بازی به پایان برسد. فقط یک گل و یک پاس گل، حاصل زحمات او در فصلی بود که تا طارق فقط در ۳۱ درصد از بازی‌های استقلال از ابتدا به میدان رفته باشد. طارق ۴۰۰ هزار یورو ارزشگذاری شده است. او اعلام کرد فصل آینده هم در استقلال خواهد بود.

ایسما گونکالوس

مهاجم اهل گینه بیسائو استقلال هر چه بیشتر بازی می‌کرد، همه از او ناامیدتر می‌شدند. ۱۷ مسابقه، ۳ گل و یک پاس گل حاصل حضور او در یک نیم فصل حضور در استقلال بود. این یعنی ایسما در ۴۷ درصد از مسابقات فصل استقلال از ابتدا به میدان رفت اما آن طور که باید نتیجه نگرفت. ایسما که جدایی‌اش از استقلال را قطعی کرده است، حدود ۱.۵ میلیون یورو می‌ارزد! او مجموعا ۶۶۰ دقیقه پیراهن استقلال را به تن کرد، تنها سه گل زد و به طور میانگین در هر بازی کمتر از یک پاس کلیدی داد. گونکالوس در هر بازی میانگین ۲.۶ شوت را ثبت کرد و در ۳۶.۴ درصد از نبردها موفق بود.

گادوین منشا

ستاره پرسپولیس بعد از آن که از لیست برانکو خارج شد، هیچ مقصدی را بهتر از استقلال ندید و خیلی سریع به رقیب دیرینه تیمش پیوست. مجموع آمار او در استقلال و پرسپولیس ۳۲ بازی بود. با این حال در طول تمام فصل تنها دو گل زد. با این حال او با شش پاس گل تلاش کرد طلسم گل‌نزدن‌هایش را جبران کند اما به نظر نمی‌رسید این آمار برای استقلال کافی باشد. بنابراین او استقلال را هم ترک کرد. منشا این روزها ۷۰۰ هزار یورو می‌ارزد.

آیاندا پاتوسی

یک قرارداد نیم فصل و قرضی برای پاتوسی کافی بود تا از کیپ تاون به تهران سفر کند و بهترین بازیکن لیگ هجدهم لقب بگیرد. آمار او در لیگ برتر فوق‌العاده است. پاتوسی مجموعا ۱۱۲۲ دقیقه در لیگ بازی کرد و به طور میانگین ۳.۵ شوت در مسابقه راهی دروازه‌ رقبا می‌کرد. او میانگین ۱.۶ شوت در چارچوب را در هر مسابقه ثبت کرد.

آمار حیرت انگیز پاتوسی با پاس‌های کلیدی‌اش کامل می‌شود؛ میانگین هر بازی ۱.۴! پاتوسی در فصل ۱۹-۲۰۱۸ در ایران و آفریقای جنوبی در ۳۷ مسابقه حاضر شد. او ۹ گل و ۹ پاس گل داد. آیاندا برای رفتن از ایران آماده بود اما انتخاب آندره آ استراماچونی به عنوان سرمربی استقلال باعث شد تا باشگاه برای ماندن او مذاکرات جدیدی را آغاز کند. پاتوسی یک میلیون یورو می‌ارزد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاج کبیر.‌دوقهرمانی آسیا دو نایب قهرمانی و چهارفینال آسیا

      راجع ب بودیمیر اصن بد نگفت تواین متن. راجع ب بشار ک دوبرابر ایسما بازی کرد و آمارشم از ایسما بدتره بد نگفت اما تاتونست بد ایسما رو گفت. ایسما چهارگل و سه پاس گل و رسن یک گل و دوپاس گل کدومش عملکردش بهتر بود‌؟ یا ایسما بهتر بود یا قاطربودیمیر؟ شرف قلم هم چیز خوبیه. چاپ کن ثابت کن شرف داری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بشار رسن هافبک اما ایسما گونسالوس مهاجم نوکه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج