۸۷۴۶۱۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آمار داوطلبان حاضر در آزمون ارشد ۹۸

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: از تعداد ۶۱۴ هزار نفر داوطلب ثبت نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ بیش از ۹۰ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کردند.

خبرگزاری مهر: مشاور عالی سازمان سنجش گفت: از تعداد ۶۱۴ هزار نفر داوطلب ثبت نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ بیش از ۹۰ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کردند.

حسین توکلی افزود: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته برای تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته، ۷۷ شهر و ۱۶۲ حوزه امتحانی در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار شد.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: بر اساس آمار اولیه از تعداد ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب ثبت نام کننده در این آزمون تعداد ۵۵۳ هزار و ۸۸۳ داوطلب معادل ۹۰.۰۸ درصد ثبت نام کنندگان کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده‌اند و آمار دقیق غایبان پس از بررسی پاسخنامه ها اعلام می شود.

توکلی اظهار داشت: کارنامه نتایج اولیه در نیمه دوم تیرماه منتشر می‌شود و دفترچه راهنمای انتخاب رشته پس از انتشار کارنامه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. مجازین به انتخاب رشته می‌توانند در تیرماه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ در اواخر شهریورماه اعلام می‌شود و ظرفیت پذیرش در مجموع همه دانشگاه‌ها حدود ۳۵۰ هزار نفر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج