جاباما
۸۷۴۶۷۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

آمار تصادفات جرحی و خسارتی در تهران

رئیس پلیس پایتخت از وقوع روزانه حدود ۲۵۰۰ تصادف جرحی و خسارتی در معابر تهران خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس پلیس پایتخت از وقوع روزانه حدود ۲۵۰۰ تصادف جرحی و خسارتی در معابر تهران خبر داد.

سردار حسین رحیمی در مراسم افتتاحیه کارگاه‌های آموزشی پلیس راهور که صبح امروز در سوهانک برگزار شد، اظهار کرد: در روزهای پایانی سال گذشته، جلسه اصلاح و تعالی رفتار برای کارکنان و مدیرانمان برگزار کردیم اما امروز از سوی رئیس پلیس راهور تهران دوره‌های پلیس حرفه‌ای را برپا کرده‌ایم که هدف از آن این است به‌طور خاص توانمندی‌ها و مهارت‌های رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ را ارتقا دهیم.

وی با تاکید بر اینکه توقع و انتظار مردم از پلیس افزایش داشته است، گفت: اولین دلیل این افزایش توقع پلیس است. مأموران ما نشان داده‌اند که توانمندی بالایی دارند و می‌توانند هم وظایف و مأموریت‌های خودشان و هم وظایف دیگر سازمان‌ها را انجام دهند. از طرف دیگر مردم دیگر مانند گذشته نیستند به‌طوری که اگر کم‌کاری و غفلتی از سوی پلیس مشاهده کنند، آن را بیان می‌کنند و با فضایی که خود ما ایجاد کرده‌ایم، مردم به‌راحتی از عملکرد پلیس انتقاد می‌کنند. کما اینکه سامانه ۱۹۷ را نیز با شعار شما پلیس ما باشید، راه‌اندازی کردیم تا مردم بدون واسطه انتقادات خود را از پلیس و مأموران منتقل کنند که این امر بسیار در عملکرد پلیس تأثیرگذار بوده است.

رحیمی با تاکید بر اینکه پلیس در سال ۹۸ توانمندتر و حرفه‌ای‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود، اظهارکرد: باید روند رو به رشد پلیس ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه پلیس با شعار «خدمت برای مردم» در حال فعالیت است، خاطرنشان کرد: همین موضوع نیز از جمله مواردی است که سبب افزایش انتظار مردم از پلیس شده است اما حتماً باید روندی رو به رشد را در وظایفی که در قبال مردم داریم، اتخاذ کنیم و دیگر نمی‌توانیم به شیوه و رفتارهای گذشته، عمل کنیم چرا که در جمهوری اسلامی ایران نیز به ما یاد داده‌اند که وظایفمان را با حداقل امکانات و بهترین نتیجه و بهره‌وری انجام دهیم.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه به وضعیت تماس‌ها و مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ پرداخت و گفت: از حدود ۳۰ هزار تماسی که با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ برقرار می‌شود، حدود ۶۰۰۰ تماس یعنی معادل ۲۰ درصد مربوط به موضوعات و مسائل ترافیکی است که این حجم بالایی را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: روزانه حدود ۲۵۰۰ تصادفی جرحی و خسارتی در تهران رخ می‌دهد که ممکن است در بعضی از این تصادفات نیاز به کشیدن کروکی نباشد اما مأموران راهور حتماً باید در آن حضور داشته باشند. ضمن اینکه طبق آمارهای ما تصادفات خسارتی دارای کروکی روزانه ۳۰۰ فقره و تصادفات جرحی دارای کروکی نیز حدود ۶۰ فقره است.

رحیمی با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ مورد تماس گرفته شده با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ نیز مربوط به شکایت‌های سد معبر است، گفت: سد معبرها یکی از عوامل بسیار مؤثر در ترافیک تهران هستند که در جریان آن افرادی تحت عنوان دستفروش یا هر موضوع دیگر اقدام به سد معبر یا اخلال در ترافیک می‌کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به تعداد تقاطع‌های پایتخت نیز اشاره و اظهارکرد: بالغ بر ۵۵۰۰ تقاطع دارای چراغ راهنمایی در تهران داریم. تقاطع‌هایی هم هستند که فاقد چراغ هستند و در اکثر این تقاطع‌ها مأموران ما حضور دارند.

وی با بیان اینکه پلیس ایران جزو پیشرفته‌ترین پلیس‌ها در آسیا محسوب می‌شود،گفت: پلیس با ۱۴۰۰ دوربین نظارتی سطح شهر را رصد و با ۱۳۵۰ دوربین تخلفات رانندگی را کنترل می‌کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از طرح جدید پلیس برای ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی خبر داد و گفت: روزانه حدود ۱۲۰۰ نفر به ستادهای ترخیص پلیس مراجعه می‌کنند. ما تاکید کردیم که این افراد قبل از ترخیص وسایل نقلیه خود حتماً باید آموزش‌های لازم را ببینند و بدون دریافت این آموزش‌ها ترخیص وسیله نقلیه‌شان امکان‌پذیر نیست البته آموزش به این افراد جزو وظایف پلیس نیست اما ما به این مسئله نیز ورود کردیم چرا که معتقدیم آموزش سهم بسیاری دارد.

رحیمی با بیان اینکه حدود ۱۲۰۰ نفر در ستادهای ترخیص و حدود ۸۰۰ نفر در مناطق مختلف پلیس راهنمایی و رانندگی تهران آموزش می‌بینند، اظهارکرد: به‌طور میانگین روزی ۲۰۰۰ نفر از رانندگان متخلف در تهران تحت آموزش قرار می‌گیرند و این کار بزرگی است چراکه اگر همین عدد را ضرب در روزهای سال و ضرب در حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه آموزش برای هر نفر کنید، متوجه خواهید شد که چه عدد بزرگی به دست می‌آید.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه بزرگ پلیس حرفه‌ای خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بالغ بر ۲۰۰ نفر از افسران خود را تاکنون به عنوان مربی تربیت کرده است که این افراد آموزش‌های لازم را به رانندگان متخلف ارائه خواهند داد.

رحیمی با تاکید بر اینکه مأموران نیز باید آموزش ببینند، اظهارکرد: اعمال قانون رانندگان متخلف به هیچ عنوان نباید به گونه‌ای باشد که در حق راننده اجحاف شود. این مسئله حق‌الناس است و باید نسبت به آن دقت کافی صورت گیرد. به راحتی نباید برگه جریمه از روی قصد و غرض بیرون بیاید. حتی باید به راننده متخلف نیز احترام گذاشت. افسرمان موظف است برای اعمال قانون و رصد مدارک از ماشین پیاده شود و راننده را نسبت به تخلفی که مرتکب شده، توجیه کند.

وی با بیان اینکه رفتار پلیس باعث کاهش تصادفات و ارتقای فرهنگ ترافیک خواهد شد، گفت: در همین راستا نیز ما باید رفتارمان را ارتقا دهیم. رفتار حرفه‌ای یعنی در صحنه تصادف هم متخلف شناسایی و هم ترافیک مدیریت و روان‌سازی شود تا مردم معطل نشوند. ما باید برای مناطقی که در ساعات پیک ترافیک دچار ترافیک شدید می‌شوند، برنامه‌ریزی کنیم و بدانیم که حتی یک دقیقه نیز از وقت مردم نباید صرف ترافیک شدید شود. رفتار حرفه‌ای یعنی افزایش رضایتمندی مردم از پلیس.

رحیمی تصریح کرد: با تمام توان از همکارانمان دفاع خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم که هیچ فردی کوچک‌ترین تعرضی به هیچ یک از همکاران ما بکند و از سرباز پلیس تا فرمانده پلیس برای ما یکسان است و ما پای آبرویش ایستاده‌ایم. اگر تخلفی هم صورت گیرد، با آن برخورد خواهیم کرد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه مأموریت پلیس راهنمایی و رانندگی یکی از سخت‌ترین ماموریت‌هاست، گفت: مأموران پلیس راهور ما باید بر رفتار بیش از ۴ میلیون خودرو و بیش از ۳ میلیون موتورسیکلت نظارت کند که این مأموریتی سخت، طاقت‌فرسا و در عین حال مهم است.

رحیمی از افزایش میزان رضایت مردم از پلیس راهور طی سال‌های اخیر خبر داد و اظهارکرد: بیشترین تنش در این رده است اما رضایت مردم در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

وی در پایان تاکید کرد که پلیس باید خدمتگزار مردم باشد و به دور از منت وظایف خود را انجام دهد. ما با اعمال قانون بی‌مورد نباید خود را مدیون مردم کنیم بلکه باید تمام رفتارمان مبتنی بر قانون و رعایت احترام به شهروندان باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بر اساس کدوم معیار پلیس ایران جز پیشرفته ترین پلیس آسیا هست!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج