جاباما
۸۷۴۷۰۹
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

سیستم عامل جدید هوآوی «سیلفیش» نام دارد

شرکت هوآوی قصد دارد در موبایل های خود از سیستم عامل جایگزین «سیلفیش او اس» استفاده کند که مبتنی بر لینوکس است. درهمین راستا مذاکراتی بین هوآوی و مقامات روسیه انجام شده است.

خبرگزاری مهر: هوآوی به دلیل تحریم‌های آمریکا قادر نخواهد بود از این پس از سیستم عامل اندروید و همچنین سرویس‌های گوگل پلی استور استفاده کند.

بنابراین شرکت چینی مذکور باید نرم افزار سیستم عامل خود را به شیوه دیگری تهیه کند. پیش از این شایعات مختلفی مطرح شد و حتی گزارش شد این شرکت از سیستم عامل Hong Meng OS استفاده می کند. از سوی دیگر شایعاتی حاکی از آن بود که هوآوی از Ark OS استفاده خواهد کرد و این سیستم در ماه اکتبر عرضه می‌شود. اما اکنون منابع آگاه ادعا می‌کنند هوآوی قصد دارد از یک سیستم عامل جایگزین دیگر به نام Sailfish OS استفاده کند.

البته این سیستم عامل مورد استفاده هوآوی به طور دقیق Sailfish نیست بلکه شاخه‌ای از آن به نام Aurora OS است که یک سیستم عامل موبایل مبتنی بر لینوکس است.

«جیو پینگ» مدیر ارشد اجرایی هوآوی نیز درباره استفاده ازSailfish OS با کنستانتین نوسکوف وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه مذاکره کرده است. در حقیقت طبق گزارش‌های مختلف هوآوی هم اکنون سیستم عامل مذکور را در برخی از دستگاه‌های خود آزمایش می‌کند.

براساس گزارش مذکور، پینگ از احتمال انتقال بخشی از روند تولید تراشه و دستگاه‌های هوآوی به روسیه نیز سخن گفته است. با وجود این، اپراتور Rostelcom که حاصل همکاری هواوی و دولت روسیه است، ضمن ابراز تمایل به همکاری با توسعه‌دهندگان شرکت‌های ارتباطات سیار، از اظهارنظر در خصوص اخبار فوق خودداری کرده است.

با این وجود هنوز هیچ بیانیه رسمی از سوی دو طرف اظهار نشده است.

سیستم عامل Sailfishدر اصل فنلاندی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      واااااااات!
      سفلیس مگه اسم یه مرض نبود؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه خوندی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج