جاباما
۸۷۴۷۶۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تاکید سیکا بر حق تشکیل کشور مستقل فلسطین

شورهای عضو کنفرانس "تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا" (سیکا) در پنجمین اجلاس خود بر تعهد خودشان مبنی بر حق فلسطینیان در ایجاد کشور مستقل در مرزهای ۶۷ با پایتختی قدس شرقی تاکید کردند.

خبرگزاری ایسنا: شورهای عضو کنفرانس "تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا" (سیکا) در پنجمین اجلاس خود بر تعهد خودشان مبنی بر حق فلسطینیان در ایجاد کشور مستقل در مرزهای ۶۷ با پایتختی قدس شرقی تاکید کردند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه پایانی اجلاس سیکا در دوشنبه پایتخت تاجیکستان آمده است: ما به حق فلسطینیان در تشکیل کشور مستقل فلسطین با حاکمیت کامل درون مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی متعهد هستیم و قویاً از نقش تاریخی پادشاهی هاشمی اردن به عنوان حافظ مکان‌های مقدس در شهر مقدس قدس حمایت می‌کنیم.

کشورهای سیکا همچنین درباره تنش‌ها در خاورمیانه ابراز نگرانی کرده و از تمامی طرفین خواستند "قطعنامه‌های مرتبط سازمان ملل متحد را اجرایی کنند تا به صلح، ثبات و امنیت در منطقه دست یابند."

در اعلامیه اجلاس سیکا آمده است: همچنین ضروری می‌دانیم تا مذاکرات روند صلح خاورمیانه از سر گرفته شود تا درباره تشکیل دو کشور مستقل بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مرتبط سازمان ملل و ابتکارعمل صلح عربی تصمیمی حاصل شود تا آنها در صلح، هماهنگی، امنیت و آرامش در کنار یکدیگر هم‌زیستی کنند.

کشورهای عضو سیکا همچنین با هرگونه تصمیم یکجانبه که منجر به ایجاد تغییری در وضعیت کنونی قدس شود، مخالفت کردند. کشورهای عضو همچنین تعهد خودشان را به اصلی مبنی بر اینکه هیچ کشوری حق ندارد در امور کشورهای مستقل دیگر دخالت کند از جمله با هدف تغییر دولت مشروع اعلام کردند. در این سند آمده است: ما تاکید می‌کنیم که هیچ کشور یا گروهی از کشورها حق ندارند، مستقیم یا غیر مستقیم، به هر دلیلی، در امورد داخلی یا خارجی کشور دیگر دخالت کنند؛ از جمله با هدف تغییر دولت‌های مشروع. ما همچنین تاکید داریم که هر کشوری حق دارد به صورت مستقل سیستم سیاسی خود را تعیین کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج