جاباما
۸۷۴۷۸۱
۷ نظر
۵۰۱۱
۷ نظر
۵۰۱۱
پ

وزیر کار: کودکان ۱۵کشور در ایران کار می‌کنند

وزیر کار در حالی بر تامین امنیت و رفاه برای همه کودکان تاکید کرد که مدعی شده ۵۰ تا ۷۰ درصد کودکان کار کشور، مهاجر هستند. مهاجرانی که تبار آنها به ۱۵ کشور، حتی» کشورهای دوردست «می رسد.

خبرآنلاین: وزیر کار در حالی بر تامین امنیت و رفاه برای همه کودکان تاکید کرد که مدعی شده ۵۰ تا ۷۰ درصد کودکان کار کشور، مهاجر هستند. مهاجرانی که تبار آنها به ۱۵ کشور، حتی» کشورهای دوردست «می رسد.

به مناسبات روز جهانی مبارزه با کار کودک، محمد شریعتمداری، وزیر کار، یادداشتی را منتشر کرد. در بخشی از این مطلب آمده است: وز جهانی مبارزه با کار کودکان بهانه‌ای است است تا جامعه جهانی را نسبت به خطراتی آگاه کند که کار کودکان می‌تواند بر روح و جسم آنها باقی بگذارد. پدیده کار کودک از بعد زمانی، پدیده ای تاریخی و از حیث گستره پدیده‌ای جهانی است و مختص جوامع در حال توسعه نیز نمی‌باشد بلکه همه جوامع با سطوحی از آن دست و پنجه نرم می‌کنند. از حیث نظری پدیده کار کودکان پدیده‌ای اجتماعی، چند وجهی، چند سببی و با ماهیتی پیچیده است.

شریعتمداری ضمن تاکید بر جهانی بودن این مساله افزود: کودکان حق دارند از استانداردهای مطلوب زندگی برخوردار باشند و لذا سرمایه‌گذاری برای توسعه جامعه به این معنی است که بر روی مهمترین سرمایه آن یعنی سرمایه انسانی و به گونه‌ای بسیار ویژه بر روی کودکان سرمایه گذاری کنیم.

وزیر کار ادعا کرد: ویژگی خاصی که پدیده کار کودک در ایران را از سایر کشورها جدا می‌کند این است که در قرنطینه اولیه در مراکز کودکان کار در می یابیم که بیش از پنجاه درصد (برخی آمارها تا هفتاد درصد را بیان می‌کند) آنها را کودکان کار از کشورهای افغانستان عراق پاکستان بنگلادش و حتی برخی کشورهای دور دست به خود اختصاص می‌دهد هر چند توجه به حقوق کودکان ملیت نمی‌شناسد و یک تعهد در جامعه بشری است، اما حضور کودکان کار از حدود پانزده کشور جهان در ایران بر پیچیدگی و در نتیجه ضرورت اتخاذ راه‌های متنوع برای مقابله با این پدیده می‌افزاید. همکاری وزارت کشور و خارجه در باره کودکان کار مهاجر به عنوان یک پدیده جانبی مهم در دستور کار و برنامه عملیاتی ما است.

این عضو کابینه با رد راه های آمرانه در سیاستگذاری تاکید کرد: گفت و شنودها با گروه‌های آسیب پذیر، با فعالین مدنی و با NGO‌های مرتبط ادامه خواهد داشت، چرا که دوره سیاست گذاری آمرانه به پایان رسیده است و باید برای حل مسائل و آسیب‌های اجتماعی سیاست گذاری مشارکتی داشته باشیم. بیان این مطالب بویژه با این هدف می‌باشد که رویکرد وزیر تعاون کارورفاه اجتماعی در مواجه با مسائل اجتماعی صریح و شفاف در حوزه عمومی‌بیان شود. حضور و همراهی فعالان حقوق کودکان، نخبگان و پژوهش گران در کنار سیاستمداران، فعالیت به دور از حاشیه نهادهای مدنی، آگاهی بخشی به جامعه توسط نهادهای مدنی، تلاش خیریه‌ها و آگاهی بخشی به جامعه در کنار انسجام و هماهنگی نهادهای مسئول می‌تواند مسیری روشن برای مقابله با کارکودک را تضمین کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالیه که
      حتما یه وعده غذا هم نمی خورن
      حالا می شه بفرمایید چه کارهایی می کنند؟
      ولگردی
      خالی کردن آشغال
      خرید و فروش نون خشکی
      تمیز کردن شیشه ماشین ها
      واکس زدن
      فروش آدامس بادکنکی و چیپس و پفک و نوشابه
      خب کدوم کشورها هستند؟
      افغانستان
      پاکستان
      اندونزی
      زیمباوه
      اوگاندا
      اتیوپی

    • نعیمه

      بجز افغانی وپاکستانی وعراقی وچند کشور دیگر که ایران خرج اونا رو میده کی اخه میاد ایران برای کار

    • بدون نام

      دور دست مثل آمریکا خخخخخ عجب همش ایرانی خودمان است عینک تون را عوض کنید

    • بدون نام

      نوددرصدشون افغانی وپاکستانی هستن.بیرونشون کنید برن.اینا اسیبهای اجتماعی به همراه دارن.یه عده آدم نفهم هم میان از این خارجیها دفاع میکنن وتو اینستا ازشون عکس وفیلم میذارن که وای وای به داد کودکان برسید.اینا ایرانی نیستن باید برگردن کسور خودشون جناب وزیر

    • ت

      بگو رباطن خودتو راحت کن

    • بدون نام

      هرچه آس و پاسه با ما همکلاسه آخه غیر از این عقب افتاده ها کسی دیگر هم میاد اینجا خودمان کم بدبختی داریم باید جور این گشنه گداها رو هم بکشیم بریزید بیرون این آشغالا رو افغانی پاکستانی بنگلادشی و... بگردید تو کشورای دیگه ببینید کجا این رو این حجم زیاد راه میدن.

    • بدون نام

      این کودکان 90%ایرانی هستند مگر ما کم گدا وگشنه داریم وبقیه هم مهاجران از اروپا واسیا وحاشیه خلیج فارس هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج