جاباما
۸۷۴۷۹۰
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

نتیجه نشست‌های سه‌گانه مکه علیه ایران

به گفته ترکی المالکی، سخنگوی نیرو‌های ائتلاف عربی، در ساعت ۲:۲۱ بامداد، فرودگاه بین المللی أب‌ها در جنوب عربستان مورد حمله تروریستی قرار گرفت و منجر به زخمی شدن ۲۶ نفر از حاضرین در فرودگاه شد. وی این حمله را نشان دهنده دست یافتن حوثی‌ها به سلاح جدیدی دانسته و ایران را متهم به تحویل این سلاح به حوثی‌های یمن کرد.

انتخاب به نقل از القدس العربی نوشت: به گفته ترکی المالکی، سخنگوی نیرو‌های ائتلاف عربی، در ساعت ۲:۲۱ بامداد، فرودگاه بین المللی أب‌ها در جنوب عربستان مورد حمله تروریستی قرار گرفت و منجر به زخمی شدن ۲۶ نفر از حاضرین در فرودگاه شد. وی این حمله را نشان دهنده دست یافتن حوثی‌ها به سلاح جدیدی دانسته و ایران را متهم به تحویل این سلاح به حوثی‌های یمن کرد.

در ادامه این مطلب آمده است: در مقابل، سخنگوی نیرو‌های مسلح حوثی، یحیی سریع، تصریح کرد که آن‌ها با استفاده از موشک‌های کروز، برج مراقبت را هدف گرفته اند و این موشک که بسیار دقیق است، به هدف خورده و باعث توقف فعالیت فرودگاه شد.

این در حالی است که پس از حادثه الفجیره و انفجار نفت کش‌های سعودی، عربستان قوای دیپلماتیک خود را به خدمت گرفته و سه نشست در مکه برگزار کرد، تا به گفته خود با دخالت‌های ایران در سطح منطقه خلیج فارس مقابله کند. با اینکه ریاض موفق به برگزاری این نشست‌ها شد، اما طولی نکشید که قطر، عمان، لبنان و عراق، مخالفت خود با بیانیه پایانی این سه نشست را اعلام کردند؛ تا خیلی زود شاهد شکاف در بین دولت‌های عربی در رابطه با موضع آن‌ها در قبال ایران باشیم. علاوه بر اینکه رئیس جمهور ترکیه اساسا در این نشست‌ها حاضر نشده و به تماس تلفنی با پادشاه سعودی اکتفا کرد.

در سطح روابط ایالات متحده و ایران، با اینکه وزارت خزانه داری آمریکا به تازگی تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال نمود، باید گفت: لحن جنگ طلبی فروکش کرده و زمینه برای وساطت‌ها مهیا شده است. همانطور که وزیر خارجه ایران، محمد جواد ظریف، در روز دوشنبه گذشته با همتای آلمانی خود، هایکو ماس، در برلین دیدار کرد که طی این دیدار، ماس تاکید کرد کشورش در راستای کاهش تنش بین تهران و واشنگتن تلاش می‌کند.

گذشته از این، نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه به تهران سفر کرد و اتحادیه اروپا از دور سفر‌های خارجی هیلگا اشمید، معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به امارات، عمان، قطر و سپس تهران خبر داد. همچنانکه کاخ سفید اعلام کرده است رئیس جمهور آمریکا به زودی با امیر قطر دیدار خواهد کرد.

طبعا نتیجه آن است که هدف گرفته شدن فرودگاه أبها، به کلی نتایج محدود نشست‌های سه گانه‌ای که در مکه برگزار شد و طی آن ریاض تلاش کرد جهت باد را به نفع خود تغییر دهد را از بین برده و باعث شد بار دیگر تنش بین ایران و عربستان اوج گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جنگ در حال آغاز است

    • بدون نام

      زنده باد ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه چطور اون همه کشت و کشتار ال سعود مشکلی نداره ولی این چیزای کوچیک بده ؟هه

      • بدون نام

        دردو بر ایران و ایرانی زنده باد سپاه ایران

    • بدون نام

      چرا بیشتر دنیا با ما مخالفن‌ کی مقصره‌ ما یا اونا

    • pooya

      درست پادشاه عربستان مشروب آزاد کرد....کمتربخورچرت پرت علیه ایران نگو شکر عقل....

    • داش لوتی..

      وای جنگ با عربستان تمام ارزوی منه به مولا...

    • سقوط سعودی

      زدی ضربتی ضربتی نوش کن... اینهمه مردم بی دفاع وزن بچه های یمنی رو بمباران کردید حالا نوبت تلافیه...

    • آزاد

      حوثی ها شلوار ندارند بپوشند ،در ضمن آ ل صعود دشمن ایرانه ولی بهتر است این دشمن با تعامل با دیگر کشورهابه حاشیه برود ،چرا که تاوان و خرج بالای آ ن مردم را فقیر کرده

    • امین ک

      مردم ایران غیرت داشته باشند نرند سفر حج و مکه و پول ایران رو خرج این شیاطین بت پرست کنند. به خود خداقسم خدا خوشش نمیاد اینجوری پول کشور رو خرج بازار ال سعود کنید. عربستان کشوری که رو به زوال میرود و هیچ خاصیتی برای بشریت نداشته.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج