جاباما
۸۷۴۷۹۳
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

امارات: ادله کافی درباره عامل انفجار‌ فجیره نداریم

وزیر خارجه امارات تأکید کرد که با وجود اجرای تحقیقات و جمع‌آوری اطلاعات درباره انفجارهای بندر فجیره، اما ادله کافی درباره دست داشتن یک کشور معین در این انفجارها وجود ندارد.

خبرگزاری فارس: «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات که به بلغارستان سفر کرده است امروز شنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای بلغارستانی خود گفت که همه باید برای تنش‌زدایی در منطقه تلاش کرده و به ندای عقل و درایت فرصت دهیم.

وی افزود که جامعه جهانی بایستی برای تأمین امنیت کشتیرانی بین‌المللی و امنیت حمل‌ونقل انرژی همکاری نماید.

طبق گزارش خبرگزاری امارات (وام)، بن زاید درباره حادثه وقوع انفجار در چهار کشتی در بندر فجیره تصریح کرد که تکنولوژی استفاده شده در حمله به نفتکش‌ها در سواحل امارات در اختیار هیچ یک از گروه‌های غیرقانونی وجود ندارد بلکه این یک عملیات منظم است که یک کشور از عهده آن برمی‌آید.

وزیر خارجه امارات همچنین تصریح کرد که نتایج تحقیقات انجام شده درباره حمله به چهار نفتکش نشان می‌دهد که عملیات انفجار از سطح آب و خارج از کشتی صورت گرفته است.

وی در عین حال گفت: «تا کنون اذعان نکرده‌ایم که ادله کافی در خصوص دست داشتن یک کشور معین در حمله به نفتکش‌ها در سواحل امارات وجود دارد».

وزارت امور خارجه امارات ۲۲ اردیبهشت ماه (دوازدهم مه) در بیانیه‌ای از وقوع حادثه برای چند کشتی نفتکش در بندر الفجیره این کشور خبر داد و آن را «عملیات خرابکارانه» خواند. در آن حادثه چهار کشتی نفتکش آسیب دید که دو کشتی متعلق به عربستان سعودی، یک کشتی متعلق به نروژ و کشتی دیگر نیز متعلق به امارات متحده عربی بود.

از زمان وقوع این حادثه کشورهای عربی خلیج فارس و برخی مقامات و رسانه‌های عربی و غربی، ایران را متهم به دست داشتن در این حادثه کردند؛ «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا و «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید این کشور از جمله افرادی بودند که مستقیما ایران عامل اصلی این حادثه معرفی کردند اما دلیلی برای اثبات ادعا و اتهام خود ارائه نکردند.

وی گفت که ما می‌خواهیم که عبور نفت از منطقه در شرایط امن و طبیعی به منظور ثبات در اقتصاد جهانی، صورت گیرد.

وی همچنین تأکید کرد که در توافق ایران با ۱+۵ دو اشتباه وجود داشت: «اینکه توافق با ایران، موشک‌های بالستیک و دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر را شامل نشود، یک اشتباه است».

وزیر خارجه امارات افزود: همچنانکه عدم مشارکت کشورهای منطقه در توافق قبلی با ایران نیز اشتباه بود.

بن زاید در ادامه گفت که برخی رژیم‌ها و افکار فاشیستی به دنبال نابودی منطقه ماست و برخی افکار عقب‌مانده و افراطی می‌خواهد تنها به گذشته نگاه کند نه به آینده.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      راست گفته

    • pooya

      ترسیدیم...حمله نظامی امارات به ایران....ههههههههههههههه

    • بدون نام

      موشکها را بی خیال شوید ، امکان از بین بردن نیست

    • بدون نام

      شما به قبر شیخ زاید خندیدید که بی دلیل اسم ایران رو بردید

    • بدون نام

      پیمان عدم تجاوزباایران امضاکنیدواز باتلاق یمن خارج شویدودست دوستی و برادری به ایران بدهیدوبه بیگانگان فرا منطقه ای توکل نکنید

    • بدون نام

      خوبه که خودتونونخودهرگونه اَشی میکنیدولی اینکه چراشماراباپنج+۱ نکردندبرای این بوده که هیچکدام ازطرفین شماهاراقابل نمیدانستندهمینطورکه الان قابل نیستیدحتی برای زرت وپرت کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج