جاباما
۸۷۴۹۰۴
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

دلار نفس‌های آخرش را می‌کشد؟

وزیر اقتصاد روسیه بعد از جلسه ای با کمیسیون اروپایی در مورد پیداکردن جایگزین مناسب برای دلار گفت: " مسکو و بروکسل مشتاق اند تا هرچه زودتر روبل و یورو را در مبادلات اقتصادی و بازرگانی دو طرفه جایگزین دلار کنند."

خبرآنلاین: به نقل از راشاتودی، بر اساس مذاکرات وزیر امور مالی روسیه آنتون سیلوانوف و ماروس سفکوویچ دیپلمات اسلواکی تبار، روسیه و اتحادیه اروپا به دنبال استفاده از ارزهای ملی در مبادلات اقتصادی و بازرگانی به جای دلار هستند.

سیلوانوف روز جمعه گذشته در خصوص این موضوع گفت:" ما به همراه کارشناسان به دنبال پیدا کردن راه حل های مناسبی برای حل مشکلات مبادلات بازرگانی بین دو کشور هستیم ."

اندری لاوروف سخنگوی وزارت اقتصاد روسیه طی روزهای قبل از برگزاری جلسه دو مقام دولتی روسیه و اسلواکی اظهار داشت:" استفاده گسترده تر از یورو و روبل برای هر دو طرف مبادله (روسیه و اتحادیه اروپا) مفید تر خواهد بود و ریسک مبادلات را به شدت کاهش می دهد."

دلار نفس‌های آخرش را می‌کشد؟

او همچنین افزود:" گروه محققانی که در خصوص این موضوع مشغول به کار هستند تا جایگزین مناسبی برای دلار در مبادلات تجاری پیدا کنند."

به هرحال اتحادیه اروپا در مصاحبه ای با خبرگزاری تاس روسیه گفته است که هنوز تصمیم نهایی برای حل این مشکل اتخاذ نشده است ولی صحبت هایی در خصوص حذف دلار در مبادلات بازرگانی و استفاده از پول ملی مطرح شده است.

چرا باید برای دلار جایگزینی در نظر گرفت؟

طی سال های اخیر بدهی امریکا به کشورهای دیگر روز به روز افزایش داشته است به حدی که مبلغ این بدهی ها به ۲۰تریلیون دلار معادل تولید ناخالص داخلی یک سال امریکا رسیده است. در این بین بزرگترین طلبکارهای امریکا چین و ژاپن هستند.

به هرحال سیر بیثبات دلار طی چند سال اخیر خسارات مالی کشورهای طلبکار از عدم پرداخت بدهیهایشان توسط امریکا، این کشور ها را به این فکر واداشته است که در نحوه مبادلات بازرگانی تجدید نظر کرده و به فکر حذف دلار از مبادلات بین المللی خود بیفتند.

اما اختلاف نظرهای سیاسی کشورها برای تعیین یک واحد بین المللی ارزی موجب شده است تا این تصمیمات همچنان بلاتکلیف مانده و به مرحله اجرا نرسد.

دلار نفس‌های آخرش را می‌کشد؟

ادامه دادن مبادلات بازرگانی با استفاده از دلار امریکا بی معنی است

وزیر توسعه اقتصادی روسیه در مصاحبه ای با راشاتودی اظهار کرد: " ادامه دادن مبادلات بازرگانی با استفاده از دلار امریکا بسیار بی معنی است، چراکه هر دو طرف مبادله یعنی روسیه و اتحادیه اروپا سودی از این استفاده نمی‌برند."

وی در انتها اظهار داشت که:" ما یعنی هر دو طرف مبادله اتحادیه اروپا و روسیه به دنبال پیدا کردن جایگزین مناسبی برای دلار هستیم و در حال حاضر محققان به دنبال پیدا کردن راه حل های مناسبی برای حل این مشکل هستند."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یاخدا۲۰ترلیون دلاردرامدناخالصی امریکاچه تروتمندن

    • بدون نام

      خداروشکر زودتر جایگزین کنید بنفع همه است

    • علی

      فرانک سوییس خوبه چون اکثر کشور ها و افراد مختلف تو سوییس حساب بانکی ارزش پولیش هم بالاس

    • بدون نام

      کمی هم از پول بی ارزش ایران بگید

    • بدون نام

      ان شاالله دلار فوت کند .لعنت خدا بردلارباد. مرگ بر دلار باد.!!!!!

    • بدون نام

      دلار همه جای دنیا هم بفرض اگر نفس اخرش را بکشدبه لطف مدیران به اصطلاح ضدامریکایی کشورمان درایران، تازه نفس واماده پرواز و اوج گرفتن هست.علی برکت الله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ

        برامریکاو واحدپولش

    • خاندائی

      ایران چرا این دلار آشغال رو حذف نمیکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج