جاباما
۸۷۴۹۰۶
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

علل پنهان و روش‌های درمان ریزش مو

علل ریزش‌مو بسیار وسیع است؛ ابتدا باید افراد با انجام آزمایشات میزان روی، ویتامین دی و آهن، بالا یا پایین بودن بودن میزان هورمون دی‌تستسرون در ناحیه پوست سر، اختلالات هورمون‌ها را بررسی کرده تا با توجه به نتایج، اصلاح و درمان را شروع کنیم.

بهداشت‌نیوز: علل ریزش‌مو بسیار وسیع است؛ ابتدا باید افراد با انجام آزمایشات میزان روی، ویتامین دی و آهن، بالا یا پایین بودن بودن میزان هورمون دی‌تستسرون در ناحیه پوست سر، اختلالات هورمون‌ها را بررسی کرده تا با توجه به نتایج، اصلاح و درمان را شروع کنیم.

به گفته محمدرضوانی متخصص پوست‌ومو، ریزش مو سه نوع مختلف دارد؛ نوع اول ریزش موی سکه‌ای است که یک بیماری خود ایمنی محسوب می‌شود و ابتلا به آن را در کودکان تا بزرگسالان شاهد هستیم، این بیماری به شکل ناگهانی در وسط سر اتفاق می‌افتد و به دلیل اینکه حالت ریزش معمولا دایره‌ای شکل است به آن ریزش موی سکه‌ای می‌گویند.

عفونت دندان خراب و استرس‌های شدید روحی باعث بروز این بیماری می‌شود؛ پزشک با تزریق نوعی کورتون و استروئید کاملا رقیق شده، از محرک‌های رشد مو استفاده می‌کند به جز مواردی که ریزش مو بسیار شدید بوده است و تمام موهای بدن ریزش پیدا می‌کند. این بیماری تا حدودی قابل درمان است و در اکثر مواقع فرد به درمان پاسخ مثبت نشان می‌دهد.

رضوانی درباره ریزش موی سر آقایان توضیح داد: " ریزش موی مردانه " ۷۰ تا ۸۰ درصد آقایان را پس از بلوغ درگیر می‌کند؛ این ریزش‌مو از عقب‌نشینی طرفین پیشانی و وسط سر، همچنین ناحیه طاق سر تونوک شده و از مقادیر کم تا طاس شدن و ریزش موی زیاد را شاهد هستیم.

ریزش موی مردانه، بیماری محسوب نشده و یک اتفاق فیزولوژیک است؛ این ریزش‌مو به دلیل وجود مقادیر طبیعی هورمون و نوعی گیرنده در بدن آقایان رخ می‌دهد. برای درمان این نوع ریزش مو در مرحله اول از محلول شیمیایی ماینوکسیدیل و در مرحله بعد از فیناستراید استفاده می‌کنیم.

مردان باید در روند درمانی خود به نکاتی از جمله عدم احتمال درمان صددرصد دقت کنند؛ در واقع ۶۰ درصد افراد به درمان پاسخ مثبت می‌دهند، همچنین پیش از گذشت ۶ ماه از درمان حق قضاوت در تاثیرگذاری محلول را نداریم و پس از پاسخ بدن به درمان و رشد مجدد مو، تا زمان مصرف، رویش مو را شاهد هستیم و پس از قطع مصرف بلافاصله ریزش مو باز خواهد گشت.

این متخصص پوست‌ومو درباره علت ریزش موی مردانه تصریح کرد: کمبود روی، ویتامین دی و آهن می‌تواند مقدار ریزش موی مردانه را تشدید کند و باید آزمایشات تشخیصی نیز انجام دهیم، اما مهم‌ترین علت این نوع ریزش مو همان مواردی است که پیش از این توضیح داده شد.

افراد باید بدانند برخلاف تبلیغات رایج در رسانه‌ها، شامپو، محلول و ... تاثیری چندان در روند درمان نداشته و اساس درمان همان داروهای شیمیایی و محار کردن هورمون‌های موجود است.

رضوانی درباره درمان‌های گیاهی نیز توضیح داد: محلول‌های گیاهی که شامل گزنه، رزماری و گیاهان مختلف کوهی و ... می‌شود، عملکردی مشابه با محلول‌های شیمیایی دارند، با این تفاوت که طول درمان بیشتری خواهند داشت.

این متخصص درباره ریزش موی زنانه تصریح کرد: علل ریزش‌مو در خانم‌ها بسیار وسیع است؛ ابتدا باید افراد با انجام آزمایشات میزان روی، ویتامین دی و آهن، بالا یا پایین بودن بودن میزان هورمون دی‌تستسرون در ناحیه پوست سر، اختلالات هورمون‌ها را بررسی کرده تا با توجه به نتایج، اصلاح و درمان را شروع کنیم، همچنین باید توجه داشته باشیم آسیب‌های که براثر رنگ کردن مو، سشوار با حرارت بالا، مواد سرکننده نیز می‌تواند باعث ریزش مو و تشدید آن شوند.

وی با توجه به ریزش‌موی بعد ار حادثه نیز توضیح داد: نوعی ریزش مو ناگهانی نیز وجود دارد که آن را ریزش‌موی پس حادثه می‌نامیم، پس از زایمان، سقط جنین، اهدای خون، حادثه‌هایی که منجر به فشارهای روحی، عصبی و استرس و اضطراب می‌شوند، رژیم و کاهش وزن در مدت زمان کوتاه می‌تواند در افراد دچار ریش مو می‌شوند.

این متخصص پوست و مو درخصوص عوارض درمان با مواد شیمیایی نیز بیان کرد: آقایان با مصرف محلول ماینوکسیدیل، ممکن است دچار سردرد و خشکی پوست شوند که باید به طور حتم با پزشک خود مشورت کنند. همچنین، تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که ۳/۳ درصد از آقایان با مصرف فیناستراید دچار ایجاد اختلالا جنسی می‌شود. به همین علت قبل از تجویز، پزشک آزمایشات مربوطه را انجام داده و درصورت سلامت فرد این دارو را تجویز می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کسایی که ریزش مو دارن یه قرص بهتون پیشنهاد میکنم فیناستراید که یه قرص هورمونی قیمتی هم نداره تاثیرش صددرصد بعداز سه ماه تاثیرش رو می‌بینید فقط باید مواظب باشید ممکنه توی بعضی ها ناتوانی جنسی ایجاد کنه فوری باید قطع بشت

    • شانجانی

      علل ریزش شدید موهای سر ایرانیان عزیز .مقصر خود اقای روحانی میباشد .به علت ایجاد استرس بین مردم که بوجود می اورند.عوامل استرس زا وریزش مو از این قرار است.گرانی لبنیات .از قبیل.ماست.شیر.کره.پنیر.خامه.گرانی گوشت قرمز.گرانی.گوشت مرغ و ماهی. و گرانی دیگر اقلام صروری .استرس زا !!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخ دمت گرم عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج