۸۷۵۰۰۱
۱۹ نظر
۵۰۱۱
۱۹ نظر
۵۰۱۱
پ

ورود مجلس به بحث احتکار خودرو

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: خروج شرکای خارجی پس از نقض برجام از جانب آمریکا، تغییر نرخ ارز، ورود دلالان به بازار و قیمت گذاری مجازی و هجوم نقدینگی مردم به بازار خودرو موجب افزایش قیمت خودرو شده است.

خبرگزاری ایلنا: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: خروج شرکای خارجی پس از نقض برجام از جانب آمریکا، تغییر نرخ ارز، ورود دلالان به بازار و قیمت گذاری مجازی و هجوم نقدینگی مردم به بازار خودرو موجب افزایش قیمت خودرو شده است.

محمد خالدی سردشتی در خصوص دلایل گرانی خودرو گفت: بعد از نقض برجام توسط آمریکا تمام کشورهای اروپایی و کشورهایی که با ما ارتباط اقتصادی داشتند عقب نشینی کردند. صنعت خودرو صنعتی است که در آن تمام کشورها به نوعی با یکدیگر ارتباط و وابستگی دارند. بسیاری از قطعات و تجهیزات خودروهای تولیدی در کشور از خارج وارد می شد و لازمه واردات، تبادل ارز است.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از تغییر نرخ ارز و تغییر ارز تخصیص یافته به ارز نیمایی یا آزاد، این مساله خود به خود روی قیمت قطعات وارداتی تاثیر گذاشت که نهایتا بخشی از این تغییر قیمت به قیمت تمام شده خودرو منتقل شد و این مساله درخصوص افزایش قیمت خودرو بسیار مهم است.

وی گفت: دلالان به بازار خودرو ورود پیدا کردند و گروه هایی آمدند که قیمت را به صورت مجازی در بازار خودرو افزایش می دادند. این مساله نهایتا منجر به افزایش تقاضا شد زیرا طبیعت بازار اینگونه است و با افزایش تقاضا قیمت نیز افزایش می یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: نقدینگی مردم نیز به بازار خودرو وارد شد. همچنین به مدت چند سال قیمت ها ثابت بود اما نرخ تورم، بازار را تحت تاثیر قرار می دهد. تمام این عوامل دست به دست هم داد و موجب افزایش قیمت خودرو شد.

خالدی سردشتی درخصوص کسری قطعات و شائبه احتکار خودرو در خودروسازی ها گفت: مجلس به بحث احتکار خودرو ورود کرده است و ما در این خصوص از مسئولین مرتبط سوال و پیگیری کرده ایم و مساله احتکار و انبار خودرو تایید نشده است.

نماینده مردم لردگان افزود: اگر خودرو احتکار شود و به فروش نرسد سرمایه در گردش خودروساز تقلیل می یابد و نهایتا از نگاه و اصول تولید، این اقدام نادرست بوده و چنین چیزی وجود ندارد و وجود خودروهای ناقص کف کارخانجات به مساله تحریم بر می گردد. ممکن است یک دستگاه خودرو برای ۲ درصد نقص در پارکینگ مانده باشد که دلیل این امر تحریم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرف های این نماینده سفسطه و مغلطه است و سرپوش گذاشتن روی رانت خواری های خود و امثالهم است

    • مملی

      باور اینکه خودرو سازان فکر خریداران باشن و در کاهش قیمت به فکر مردم باشه سخته.پس این همه خودرو در انبارها یعنی فقط دو درصد قطعاتش ناقصه؟!!!

    • بدون نام

      وای خدا به داد مردم برسد نمایندگان باز هم می خواهند به عملکرد خودروسازان ورود کنند،خدا خودش به مردم رحم کند چون اینها می روند یک چیزهای میگیرند وبعد دیگه حرفی نمی زنند.

    • عباس مرادی

      این خاین های قلدر از یک سو انبار کردن و از سوی دیگر جلوگیری از ورود گرفته شده اخرش منجر به افزایش قیمت ها
      مرگ بر مدیریت کثیف مملکت را به لجن کشاندن

    • بدون نام

      مردم ایران چقدر بدبخت هستند که گرفتار خودرو سازان ملعون شده اند واز اون بدتر که دولت هم ازشون حمایت میکنه تا زمانی که تعرفه واردات خودرو به زیر ۱۰ درصد کاهش نیابد و واردات خودرو کارکرده ازاد نشود مشکل حل نخواهد شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمیذارن آزاد بشه برادر. سال ۸۴ من رفتم دوبی. قیمت سمند تو ایران ۱۵ میلیون تومن بود و همونو توی دوبی میدادن ۷،۵ میلیون. یه سری آدم زرنگ رفتن از اونجا خریدن آوردن ایران. وقتی اینا فهمیدن راهشو بستن و ممنوعش کردن.

    • بدون نام

      لابدتوهم رشوه گرفتی که احتکارخودرو روردکردی.مردم ازدست شما وآمریکا به کی پناه ببرند!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

    • قاسم کرمی 1359

      اینا همش سیاست کثیف خوددولته هم بالا وپایین شدن دلار وماشین اگه خود دولت بخواد میاد پایین مسخره ترین جای کار 5درصد زیر قیمت بازار بود قیمت بازار دست خود دلال ها وآقا زاده های دولتیست

    • بدون نام

      نگید تولید داخل، باید گفت سمبل بندی داخلی!
      مگر کشور ما هم خودرو تولید میکنه؟
      اگر کشور های دیگه موتور خودرو ندهند راننده باید
      اتاق و بغل کنه و بدود!

    • بدون نام

      والا هیچ قصدی بجز غرض ندارند....دولت یکی از بهره برداران صنعت خودرو است....اگر تا خود صبح داستانسرائی کنید...همه میدانند که دروغ میگویید....

    • بدون نام

      وقتی تو ی انبار کوچک تو ی شهر 30 الی 40 هزار نفری فقط یکی از این پارکینگ های احتکار خودرو همه میدونن 1000 تا خودرو هستش حالا کل ایران رو حساب کن چقدر میشه... . اگه وارد چرخه ی فروش بشه قيمت پراید میاد روي 20 تمن نه 50 تمن... ولي حیف که عدالتی نیس.

    • بدون نام

      فقط ورود قوه قضاییه رامیطلبد که سر نخ تمام این احتکارها وگرانیها ودلالیها را که دربدنه دولت هستند محاکمه وبه ملت معرفی کنند

    • بدون نام

      چرا فکر میکنی این کار احتکار نیست کدام فکر سالمی که لوازم ندارد ولی تولید ناقص انجام میدهد اونهم ماشین انبارهای دپو کجاست توی محیط آزاد فکر میکنی تا تکمیل این خودروها که زمان آنهم مشخص نیست با چه ایمنی میخواهید بدست مردم برسانید لاستیکها تاریخ مصرف گذشته بستها واتصلات لاستیکی وپلاستیکی بر اثر گرما عمرشان کوتاه پس این ضرر نیست این اسراف نیست این حق مردم وبیت المال نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما راست میگی ولی اینا هیچ ایرادی ندارن و آماده تحویل هستن اما کاسبان تحریم فعلا خوابوندنشون.

    • خدا

      یعنی سهم اشون را از احتکار بگیرن؟؟؟؟؟

    • کامران

      خودروسازا بزرگترین محتکر و گرونفروش هستن و هیشکی هم سراغشون نمیره. چون از خودشونن. قربون برم خدا رو یک بوم و دو هوا رو.

    • sasan

      خاک بر سر اون احمق هایی که حرف شما را باور میکنند فقط هدفتون خالی کردن جیب مردمه وبس.

    • بدون نام

      هر چی میکشیم از صدقه سر همین نمایندگان مجلس است که مردم و اقتصاد کشور رو به مرحله سقوط کشانیده اند

    • م.ن

      بیخیال بابا
      چند وقتی یکبار نماینده ها یه پیام بازرگانی میان
      مردم رو سرگرم میکنن و میرن
      از بی لیاقتی و بی کفایتی و دزدی شما نماینده ها خسته شدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج