جاباما
۸۷۵۱۰۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آمر به معروفِ خُمامی: پشیمان نیستم

بانوی گیلانی آمر به معروف که چندی پیش توسط هنجارشکنان مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته بود می‌گوید: باور کنید اگر زمان به عقب برگردد باز همین کار را می‌کنم. برای من گرفتن این افراد اهمیت ندارد، آنچه مهم است نفس عملی است که با یک آمر به معروف انجام شد، هنجارشکنی و بی‌قانونی و خلاف شرع عمل کردن این افراد آن هم در ملأ عام و بی‌حجابی و هتک حرمت به راحتی در خیابان است که باید با آن برخورد شود.

خبرگزاری فارس با بانوی گیلانی آمر به معروف که چندی پیش توسط هنجارشکنان مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته بود گفتگو کرده است.

آمر به معروفِ خُمامی: پشیمان نیستم

بخشی از گفتگو با وی را بخوانید:

* روز جمعه هفته گذشته بود که به همراه پسرم راهی مغازه شدم و دیدم در فاصله کمی از من جمعی از بانوان در گوشه خیابان و داخل اتومبیل خود مشغول رقص و آواز بودند و حجاب خود را از سر برداشته بودند، در حال برگشتن از مغازه بودیم که دیدم به ما نزدیک شدند و شروع به رقصیدن در ملأ عام کردند و حجاب به سر نداشتند و پوشش نامناسبی داشتند، به این فکر کردم که اگر چیزی نگفته از این افراد رد شوم نمی‌توانم با وجدان خود کنار بیایم و تذکر لسانی را حداقل وظیفه خود می‌دانستم و با زبان لین به آن‌ها گفتم: خانم این چه کاری است که در انظار عمومی انجام می‌دهی، این کارها برای خانه است خیابان جای رقصیدن نیست.

آمر به معروفِ خُمامی: پشیمان نیستم

* زمانی که من به این خانم‌ها تذکر دادم همه به سمت من هجوم آوردند و آن خانم من را به شدت هل داد و من بر زمین افتادم، یک دفعه همه به سمت من حمله کردند و شروع به فحاشی و ناسزا گفتن کردند، حتی یک نفر دست انداخت تا چادرم را از سرم بکشد و من محکم چادر و روسری خودم را نگه داشتم و گفتم: این چه کاری است، کار شما خلاف عرف و شرع بوده و حالا شما مدعی هستید؟

* (در پاسخ به این سوال که در ویدیویی که از این اتفاق منتشر شده آقایی حضور دارد و جلوی شما می‌ایستد، نقش این آقا چه بود آیا از شما حمایت می‌کرد؟): خیر این آقا برای کمک به بنده نیامده بود، وقتی هنجارشکنان من را دوره کرده بودند و مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند، حتی یک آقا دست انداخت تا من را بزند در این لحظه بود که پسرم (محمدصالح) آمد تا از من دفاع کند و آن مرد را خطاب قرار داد و بگو مگویی با او کرد اما در این لحظه خانومی با کفش به شکم و پای پسرم ضربه زد و پسرم را مورد حمله و زد و خورد قرار داد، من برگشتم تا با تلفن همراهم به ۱۱۰ زنگ بزنم.

* اما یک نفر در همان حال مجددا به من حمله ور شد و من را به زمین انداخت و تلفن همراهم را نیز شکست، اما باز ایستادم و جلوی اتومبیل در حال متواری شدن را گرفتم و گفتم باید بایستید تا پلیس بیاید و تکلیف این بی‌قانونی و بی‌حرمتی مشخص شود که یک آقایی من را کشید کنار و هنجارشکنان را فراری داد و من نیز شماره پلاک را برداشتم تا بتوانم از آن‌ها شکایت کنم و الحمدالله با شکایتی که انجام شد و همکاری نیروی انتظامی حکم جلب این افراد صادر شده است.

* هر فرد مسلمان، آزاده و غیرتمندی که با چنین صحنه‌هایی مواجه شود، حداقل وظیفه‌اش دادن یک تذکر لسانی است، من بار اول که از خیابان رد شدم و این افراد را دیدم، گذشتم اما وقتی در حال برگشتن بودم و دیدم هنجارشکنی آن‌ها تشدید شده است نتوانستم مقاومت کنم و چیزی نگویم بنابراین با خود گفتم: خدایا برای رضای تو و شادی دل حضرت زهرا (س) من این تذکر لسانی را می‌دهم و با زبان لین خواستم تا پوشش خود را رعایت کنند و در خیابان هنجارشکنی نکنند.

* خوشبختانه با تلاش‌های نیروی انتظامی چند نفر از این افراد خاطی دستگیر شدند، فقط آن خانمی که بنده را هل داده بود و در فیلم هم دیدید، متواری و تحت پیگرد قانونی قرار دارد.

* برای من گرفتن این افراد اهمیت ندارد، آنچه مهم است نفس عملی است که با یک آمر به معروف انجام شد، هنجارشکنی و بی‌قانونی و خلاف شرع عمل کردن این افراد آن هم در ملأ عام و بی‌حجابی و هتک حرمت به راحتی در خیابان است که باید با آن برخورد شود، ما برای چه این همه شهید دادیم؟

* باور کنید اگر زمان به عقب برگردد باز همین کار را می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج