جاباما
۸۷۵۱۱۰
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

معتمدی: قوانین دست و پاگیر حذف شود

علیرضا معتمدی ادغام پروانه های ساخت و نمایش سینمایی و ویدیویی را راهی برای اکران بهتر فیلم های ویدیویی با در نظر گرفتن سازوکارهای درست می داند و البته معتقدست که سخت گیری ها کم نمی شود.

خبرگزاری صبا: علیرضا معتمدی کارگردان و تهیه‌کننده سینما، درباره برنامه جدید سازمان سینمایی برای ادغام پروانه ساخت فیلم های سینمایی و ویدیویی گفت: از جزییات این طرح باخبر نیستم، ولی اصولا با هرگونه پروانه ای که شکل سانسور و ممیزی دولتی داشته باشد، مخالفم و از نظر قانون اساسی هم این کار غیرقانونی است و دولت به نباید به اثری قبل از ساخت ممیزی وارد کند ولی این طرح سال هاست بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در سینما اتفاق می افتد که مغایر قانون اساسی است.

وی ادامه داد: ممکن است این ادغام ها بخشی از مشکل فیلم من و امثال من را حل کند؛ یعنی فیلم هایی که پروانه ویدیویی داشتند و به دلیل ممانعت ها از چرخه اکران کنار گذاشته شدند. ما امکان اکران سینمایی فیلم «رضا» و حضور در جشنواره ملی فیلم فجر را نداشتیم و ممکن است این ادغام بتواند مشکلات امثال من را برطرف کند، ولی نمی دانم تقسیم بندی جایگزین به چه صورت است.

معتمدی با بیان اینکه ممکن است با این طرح همه فیلمسازان انتظار اکران فیلمشان و حضور در جشنواره ها را داشته باشند، توضیح داد: برای این طرح باید سازوکاری در نظر گرفته شود، چون شبکه نمایش خانگی کارکرد جدا و متفاوتی از اکران سینمایی دارد و من و افرادی که با مجوز ویدیویی فیلم ساختیم به دلیل قوانین دست و پا گیر بخش سینمایی بوده و فکر می کنم راه حل درست این است به جای اینکه این دو موضوع با هم ترکیب شود، جلوی قوانین دست و پا گیر گرفته شود.

معتمدی: قوانین دست و پاگیر حذف شود

کارگردان «رضا» اضافه کرد: این قوانینی که هرساله توسط هر کسی به مسیر ساخت و اکران فیلم هایی سینمایی اضافه شده است، باید اصلاح و یا حذف شود و دیگر هرکسی نتواند در این امر دخالت کند. اگر قرار است دولت مجوز دهد، فقط همین نهاد باشد و مجموعه های دیگر در این امر دخالتی نداشته باشند و در عین حال چون جزییات را نمی دانم نظر قطعی ای در این باره ندارم.

معتمدی در پاسخ به این پرسش که با ادغام پروانه ها، سخت گیری برای دریافت پروانه ساخت بیشتر نمی شود؟ عنوان کرد: سخت گیری در همه موارد زیاد است. من برای فیلم «رضا» پروانه ساخت و نمایش ویدیویی گرفتم و می توانم بگویم سخت گیری ها در این بخش به نوعی بیشتر است، چون بهانه بیشتری دارند.

او در پایان گفت: شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی به دلیل اکران فیلم ها در سینما سخت گیری کمتری روی آن ها دارد، ولی فیلم های ویدیویی به دلیل نمایش در فضای مجازی یا نمایش خانگی و دیدن این فیلم ها توسط افراد حاضر در خانه، سخت گیری بیشتری روی آن ها وجود دارد و نمی توان گفت سخت گیری ها بیشتر یا کمتر می شود و همین که فیلم ها با ممیزی های زیادی روبرو می شوند خود به نحوی سخت گیری محسوب می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج