جاباما
۸۷۵۲۱۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

رشد اقتصادی با نفت، منفی ۴.۹درصد شد

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی در سال ۹۷ با احتساب نفت، منفی ۴.۹ درصد و بدون نفت، منفی ۲.۴ درصد بوده است.

خبرگزاری مهر: گزارش رشد اقتصادی کشور در سال ١٣٩٧ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد. بر این اساس، محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ در سال ١٣٩٧، به رقم ٧١٣٠٢٢۵ میلیارد ریال با نفت و ۵٧٣۴٧٠٢ میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده است، در حالی که رقم مذکور در سال قبل، با احتساب نفت ۷۴۹۶.۶۴ میلیارد ریال و بدون نفت ۵٨٧۴٧١٩ میلیارد ریال بوده است که نشان از رشد ۴.۹- درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و ۲.۴- درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در سال ١٣٩٧ دارد.

نتایج مذکور حاکی از آن است که در سال ١٣٩٧ رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی ۱.۵-، گروه صنعت ۹.۶- و گروه خدمات ۰.۰۲- درصد نسبت به سال قبل، رشد داشته است.

محاسبات فصلی در مرکز آمار ایران در قالب ١٨ بخش اصلی متشکل از ۴۲ رشته فعالیت بر مبنای طبقه بندی ISIC.Rev٤ انجام می‌شود که بر این اساس، گروه کشاورزی شامل زیربخش‌های زراعت و باغداری، دامداری، جنگل‌داری و ماهیگیری، گروه صنعت شامل زیر بخش‌های استخراج نفت خام و گاز طبیعی، استخراج سایر معادن، صنعت، تأمین آب، برق و گاز طبیعی و ساختمان است و گروه خدمات شامل زیر بخش‌های عمده و خرده فروشی، فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا، حمل و نقل، انبارداری، پست، اطلاعات و ارتباطات، فعالیت‌های مالی و بیمه، مستغلات، کرایه و خدمات کسب و کار و دامپزشکی، اداره امور عمومی و خدمات شهری، آموزش، فعالیت‌های مربوط به سلامت انسان و مددکاری اجتماعی و سایر خدمات عمومی، اجتماعی، شخصی و خانگی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رحیم

      حال کشورمون اصلا مساعد نیست و ۹۹درصدش مربوط به قیمت ارز هستش نرخ ارز باید حتما تک رقمی بشه وگرنه اقلام بیشتری از سبد غذای مون کمتر میشه نرخ ظالمانه ارز داره کم کم نیازهای روز مره رو از سفره مردم میگیره درحال حاضر اجیل وخشکبار ،گوشت ،میوه وحتی محصولات لبنی داره از سفره مردم حذف میشه اکثر مردم با تخم مرغ و پنیر وماست و گوجه دارن زندگی میکنن ومیوه اصلیشون هم شده خیار بخدا قندو چای اینقدر گرون شده که دیگه نزدیکه از سفره صبحانمون حذف بشه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج