۸۷۵۲۳۴
۱۷ نظر
۵۰۰۵
۱۷ نظر
۵۰۰۵
پ

خط و نشان وزیر صنعت برای خودروسازان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمامی خودروسازان مکلف هستند که به تعهدات خود در مقابل خریداران جامه عمل بپوشانند ضمن اینکه هیچ ملاحظه و محدودیتی برای تحقیق و تفحص از خودروسازان در صورت لزوم ندارم.

ایسنا: به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی، وزیر صنعت در جلسه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان برنامه‌های مفصلی در حوزه خودرو در بخش‌های تولید، تأمین نقدینگی و مواد اولیه دارند که این برنامه‌ها در دستور کار آنها قرار دارد.

او با بیان اینکه پس از عید شرایط جدیدی برای خودروسازها به وجود آمد، تصریح کرد: خودروسازان در تأمین قطعات وارداتی مورد نیاز خودروهای خود دچار مشکل شدند که برای تأمین این قطعات راهکارهایی داریم و البته برای تأمین نقدینگی‌های مورد نیاز نیز مشکلاتی داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تحقیق و تفحص از خودروسازها نیز بیان کرد: اطلاعاتی از قبیل لیست اعضای هیأت مدیره شرکت‌ها و میزان دریافتی‌های آن‌ها در طول سالهای قبل، ارائه می‌شود و در حوزه تحقیق و تفحص هیچ ملاحظه و محدودیتی نداریم و البته بنده با واگذاری خودروسازان موافق هستم.

رحمانی با اشاره به برنامه‌های انجام شده برای کنترل بازار در این شرایط، گفت: ۸۰ درصد از تولید خودروسازها برای تحویل به مشتریان بر اساس قیمت زمانی که ثبت نام کرده‌اند، اختصاص یافته است.

او با اشاره به اینکه خودروسازان از هر راهی که می‌توانند باید به تعهدات خود عمل کنند ولو در برخی موارد ضرر هم بکنند، تصریح کرد: اما در برخی انواع خودرو امکان تولید وجود ندارد که در این شرایط باید با راهکارهایی همچون جایگزینی یا برگرداندن مبلغ پرداختی با مشتریان به توافق برسند.

خودروسازان مکلف به انجام تعهدات خود هستند

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین پس از جلسه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: هیچ مماشاتی برای حمایت از حقوق مردم نداریم و در همین راستا تمامی خودروسازان مکلف هستند که به تعهدات خود در مقابل خریداران جامه عمل بپوشانند. سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وظیفه دارد که این موضوعات را به طور جدی پیگیری کند و هر جا کوتاهی انجام شد، اعلام کند.

رحمانی تأمین کالاهای اساسی و ارز مربوط به این کالاها را عمدتاً بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و در حیطه آن وزارتخانه دانست و گفت: البته در قالب ستاد تنظیم بازار هماهنگی کاملی با وزارت جهاد کشاورزی داریم و جلسات هفتگی در این راستا برگزار می‌شود و تاکنون وزارت جهاد کشاورزی اینگونه اختیارات خود را به جایی واگذار نکرده است.

وی با اعلام اینکه از نظر تأمین و ورود کالاها مشکلی نداریم، بیان کرد: براساس آخرین گزارش وزارت جهاد کشاورزی، ورود کالاهای اساسی در دو ماه و نیم اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، افزایشی بود که این نشان می‌دهد توانستیم کالاهای مورد نیاز خود را برای کنترل بازار تأمین کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص جلسه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز گفت: در این جلسه روی تعمیق ساخت داخل، خودکفایی، داخلی‌سازی قطعات و محدود کردن واردات قطعاتی که در داخل تولید می‌شود، بحث و تبادل نظر شد و حوزه صادرات و معادن را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاری نمی تونه بکنه.... خودرو سازان هرکاری بخوان می کنن....لابد حامی قوی دارن...

    • بدون نام

      جم کن بابا همه تان باهمید ملت سر کاراست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      دستتان تو یک کاسه است مردم را فريب ندهید

    • بدون نام

      نکن بابا میترسن اونوقت ما عاق الخودرو میشیم

    • آزاد

      فردا طرح استیضاح وزیر کلید می خوره ،آ خه نود درصد کارکنان خودرو سازی از بستگان نمایندگان مجلس بی کفایت و فرمایشی میباشد،

    • بدون نام

      جمع کنید این سیاه بازیها رو خودرو یک دفعه سه برابر شد حالا تو شیپور داد میزنند که خودرو ارزان شده صد یا دویست هزار ارزان می کنند

    • مردمی

      بازهم این وزیر دارد دروغ می گوید حتما می خواهد این شرکتها را تصاحب کند

    • بدون نام

      برید بمیرید..
      دست از این سیاکاری وردارید
      هرچی میکشیم از دست خود مسولین بی کفایت دولته

    • یاور

      برو خودت رو سیاه کن عمو جان؟! خط و نشون واسه کی میکشی؟ دارو دسته خودت؟

    • محمود

      رحمانی با اشاره به برنامه‌های انجام شده برای کنترل بازار در این شرایط، گفت: ۸۰ درصد از تولید خودروسازها برای تحویل به مشتریان بر اساس قیمت زمانی که ثبت نام کرده‌اند، اختصاص یافته است.
      میگم یعنی واقعا عمل میکنن ، منکه تیر پارسال ۲۰۷ ثبتنام کردم ب قیمت ۴۷ ملیون ، ممکنه با همون قیمت بهم بدن؟؟

    • بدون نام

      بعد یکسال که پول را گرفتید و3 برابر شدن قیمتها حالا می خواهید پول خریداران را برگردانید ؟ ... خودتونید .

    • بدون نام

      خیلی بدبختیم

    • بدون نام

      یعنی یک مدیر ومسولی پیدا نمیشه قیمت واقعی خودرو را تعیین کنه والا اینا همشون دستشون تو یک کاسه است ونقطه ضعف شدیدی دارن پراید باید قیمتش هپون بیست و دو میلیون بشه

    • محمدی

      نگاه باید در جهت خودکفایی باشد، مگر ماشین های ژاپنی و... از اول به این شکل بودن، نه، آنها هم اراده کردن ساختن، پیشرفت دادن و مردمشان راحت اند، مگر ایران چه فرقی دارد، دانشمند دارد و امکانات باید بیش از پیش فراهم شود تا ایرانی هم بسازد و پیشرفت دهد، تا آینده اش احساس غرور از گذشته اش کند و خود بیش از پیش، پیش رود

    • بدون نام

      خدا پدر اون عکاسو بیامرزه که دست تابوت سازا رو رو کرد. ببینیم و تعریف کنیم آقای وزیر

    • بدون نام

      این خیلی عجیب است که دولت در مقابل خودروسازها اینقدر کوتاه می آید.دولت امین مردم است وباید برای ضایع نشدن حق مردم عادی تعارفات را با غارتگران کنار بگذارد وبا قاطعیت با آنها برخورد کند .دلیل به هم ریختن بازار ارز،طلا،مسکن وخودرو نرمش غیر ضروری دولت وفرصت دادن به چپاولگران از خدا بیخبر است با اینها باید بدون رحم برخورد شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج