۸۷۵۳۶۶
۶۳ نظر
۵۰۱۶
۶۳ نظر
۵۰۱۶
پ

سه تصمیم بوروکراتیک: لغو زوج و فرد، تغییر ساعات اداری، انقضای کارت ملی قدیمی

تغییر ساعت کاری ادارات برای جلوگیری از خاموشی در فصل تابستان، لغو اجرای طرح زوج و فرد از روز شنبه و عدم پذیرش کارت‌های ملی قدیمی در بانک‌ها سه تصمیم مهم دولت در سال جاری است.

برترین‌ها: تغییر ساعت کاری ادارات برای جلوگیری از خاموشی در فصل تابستان، لغو اجرای طرح زوج و فرد از روز شنبه و عدم پذیرش کارت‌های ملی قدیمی در بانک‌ها سه تصمیم مهم دولت در سال جاری است.

سه تصمیم بوروکراتیک: لغو زوج و فرد، تغییر ساعات اداری، انقضای کارت ملی قدیمی

جزئیات تغییر ساعت کاری ادارات در ۲۲ استان

مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق- با بیان این‌که تاکنون اصلاح ساعت اداری ۲۲ استان قطعی شده است، گفت: استان‌های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان، ایلام، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، زنجان، یزد، قم، کردستان، همدان، اردبیل، کرمانشاه، مازندران، سمنان، چهارمحال و بختیاری و یک استان دیگر اصلاح خواهد شد. البته ممکن است حدود پنج استان دیگر نیز به استان‌های مذکور اضافه شوند.

وی به این سوال که ساعت ادارات در پایتخت به دلیل افزایش دما تغییری خواهد یافت یا خیر، پاسخ داد: این موضوع با توجه به مصرف فعلاً ضرورتی نداشته است.

سخنگوی صنعت برق درباره این‌که ساعت ادارات چه تغییری خواهد یافت، توضیح داد: ساعت اداری ادارات یک ساعت زودتر آغاز شده و یک ساعت زودتر به پایان می‌رسد.

رجبی مشهدی از بررسی میزان مصرف برق در ادارات بعد از ساعت تعطیلی آنها خبر داد و افزود: بعد از اتمام ساعت اداری قطع وسایل سرمایشی و چراغ‌ها بررسی می‌شود تا مطمئن شویم مصرف ادارات کاهش یافته است.

وی در پایان درباره این‌که اصلاح ساعت از چه تاریخی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: این موضوع به تشخیص استانداران خواهد بود. برخی از استان‌ها این تغییر را از ۱۵خردادماه آغاز کردند.

سه تصمیم بوروکراتیک: لغو زوج و فرد، تغییر ساعات اداری، انقضای کارت ملی قدیمی

جزئیات لغو اجرای طرح زوج و فرد از روز شنبه

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) را تشریح کرد.

مقرر شد که دیگر ملاک عمل، پلاک زوج یا فرد نباشد.

در گذشته پلاک‌های فرد ۲۶ روز در فصل و پلاک‌های زوج ۳۶ روز در فصل تردد می‌کردند که موجبات بروز مشکلاتی شده بود اما حالا ۲۰ روز ثابت برای هر خودرو با هر پلاکی در نظر گرفتیم که مالکان می‌توانند در هر روز که مایل هستند به صورت رایگان وارد محدوده شوند.

همه خودروها برای استفاده از تخفیف و این ۲۰ روز رایگان باید در سامانه تهران من ثبت نام کنند.

تردد در روزهای پنجشنبه در محدوده طرح ترافیک رایگان است.

پنجشنبه‌ها از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ طرح ترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا یا زوج و فرد سابق اجرایی می‌شود.

سه تصمیم بوروکراتیک: لغو زوج و فرد، تغییر ساعات اداری، انقضای کارت ملی قدیمی

بانک‌ها کارت ملی قدیمی را نمی‌پذیرند

برخی شعب بانکی از امروز کارت‌های ملی قدیمی را برای انجام عملیات بانکی نمی‌پذیرند و مشتریان فاقد کارت ملی هوشمند باید کارت ملی قدیمی به همراه رسید ثبت‌نام کارت هوشمند خود را به همراه داشته باشند.

طبق آنچه سازمان ثبت احوال اعلام کرده زمان استفاده از کارت‌های قدیمی به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و از اول فروردین امسال فاقد اعتبار خواهند بود و در هیچ یک از ادارت مورد قبول نیست؛ لذا افرادی که برای کارت‌ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند اما هنوز کارت خود را دریافت نکرده‌اند، نگران نباشند چرا که مشخصات آنها در سامانه به عنوان افراد دارنده کارت جدید ثبت شده و به محض اینکه تولید کارت‌های جدید آغاز شود، کارت‌های آنها نیز صادر می‌شود.

مشتریان بانکی که تاکنون موفق به دریافت کارت ملی هوشمند خود نشده‌اند، برای انجام خدمات بانکی، کارت ملی قدیمی به همراه رسید ثبت‌نام کارت ملی هوشمند خود را همراه داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیام سلطانی

      زورگویی و آزار مردم تا چه حد؟ شروع ساعت کاری از شش صبح، زندگی مردم را بهم می‌ریزد، بعد در محل کار که اجازه نمی‌دهند ساعت دو، به خانه برویم و اگر چنین کنیم از اضافه‌کار کم می‌کنند، پس باید سر ظهر بدون وسایل سرمایشی ساعات بیشتری در اداره بمانیم، بنابراین نه ظهر امکان کسر خواب صبح را داریم، نه شب به دلیل شرایط زندگی می‌شود زودتر خوابید. این یک ظلم مسلم به کارمندان است، کاش دولت اینقدر از جان و رفاه مردم برای اهدافش خرج نمی‌کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیگه وقتی اینها میخوان چین دوم از ایران بسازند تمام الگو هاشون رو از وین میگیرند ما هم در کمال بیشعوری فرت و فرت زاد و ولد میکنیم نتیجه همین میشه

      • یک ایرانی

        کمتر به عراق برق بفروشید . اخه این چه کاریه ؟

      • بدون نام

        یک پنجم اینهایی که پول گرفتید براشون کارت ملی صادر کنید، گواهی فوتشون صادر شد دیگه

      • کامیار

        چرا وقتی که موقع دادن مزایا و وام بی بهره و خونه و افزایش حقوق و هزار جور امکانات دیگه فقط و فقط به کارمندان دولت میدن و بقیه مردم عادی آدم حساب نمیکنن که خیلی ها دارن از گرسنگی تلف میشن کسی جیک نمیرنه؟؟؟ فردا کارمندا مردم این کشور هستن؟ بقیه برن بمیرن؟؟؟ هر چی که هست واسه کارمنداست که اونم هیچوقت کارشونو درست انجام نمیدن یا دایما در حال صبحانه و ناهار خوردن هستن یا نماز یا ...

      • .مریم.

        من زمانی که متن رو خوندم خیلی خوشحال شدم چون با این اتفاق آلودگی نوری در شب کم میشود

      • یوناس حقی

        اینها رو ول کن، 3 ماه از سال گذشته، اوضاع نامناسب بازار و معیشت مردم رو داشته باش، بعد اینها میشه 3 تصمیم مهم دولت درسال جدید!!!

      • هاشم

        سلام
        10.33اگردوروبرت رونگاه کنی ایران پرشده از افغانی وپاکستانی البته روسها هم بواسطه برخی مراودات سیاسی واقتصادی درصدکمی ازجمعیت ماراتشکیل میدهند.
        امابجای محدودکردن مردم سیستم فیلترینگ رادزخودروهاپیاده کنندوازطرفی هم کیفیت رابالاببرندضمن انکه هزینه تعمیرات راکنترلکرده وتعمیرکاران راازعرش به فرش بکشندودارندگان خوروهای دودزاراکه براحتی درشهرجولان میدهندکنترلکنندخیلی ازمشکلات حل شده وشهرستانیهاراهم لازم نیست تنزل شهروندی بدهند.

      • @ S S T E @

        مسعولان نادان= مردم بدون اطلاعات حقوقی ==هر جو‌مرج و اعتراض

      • بدون نام

        البته دوست عزیز نظریه پرداز
        اون هرج و مرج هست نه هرجومرج

    • بدون نام

      غلط میکنین دست کاری میکنین به حدکافی ازخواب زودبیدارمیشیم

      پاسخ ها

      • علی

        تو که هیچ کاری نمیکنی و ماهانه ده میلیون و بیست میلیون میگیری کارمندا فقط ظلم به مردم میکنند و حقوق زیادی میگیرن و بعلاوه رشوه خودشون را هم میگیرند بعد میگن کم میخوابیم خیلی بده

      • بدون نام

        لعنت به همشون اخه یعنی چی این کارها اگه راست میگید گرونی هارو مهار کنید یک کم به این کارگرها بدبخت برسید ۴۰۰ تومن اضافه کردید چه فایده ای داشت از این ور همه چی سه برابر شده یارانه ام که اصلا نمیخواید اضافه کنید بابا بس کنید دیگه به خدا خسته شدیم از این زندگی خفت بار

      • بدون نام

        پس کارگرشرکتی ساعت4نیم بلندمیشه تا7نیم میادخونه براب2تومن چی بایدبگ ن دولت حمایت میکن نه جای کسی حامی هستش هرجامیری بیمه طلایی کارمندی کوفت زهرمارکارگربره بمیره

    • ناشناس

      اول از هر چیز بیش از هشتاد درصد برق ایران از نیروگاه های حرارتی است و کمتر از پانزده درصد نیروگاه ابی می باشد امسال از نظر ظرفیت سدها مشکلی نداریم مشکل اصلی ما از زیر ساخت های تولید و انتقال و توزیع است که داده ایم دست یکسری پیمانکار که تا توانسته اند از قطر سیم و کیفیت قطعات و..... می زنند و آن وقت با کمترین افزایش دما به مشکل می خوریم و اگر نتوانیم گرما را مدیریت کنیم وای بر زمان های بحرانی تر مثل جنگ و زلزله و....

    • خاندائی

      چارمحال دیگه چرا

    • بدون نام

      مسخره بازیه.چرا شش و نیم بیاییم.نه اباب رجوع میاد بیکار نشستیم زیر کولر.اگه میخوایی مصرفو بیاری پایین همون هفت تا یک کن .یه کارایی میکنینها

      پاسخ ها

      • علی

        بابا ما یه عمریه شش صبح تا شش عصر کار میکنیم
        حالا معلوم شد چقد نابرابری داریم
        خوش به حالتون ۸ صبح میایید ۱۴ هم میرید
        شاهانه اید به خدا....

    • سامان

      اولاًبجای اینکه کولرها را ساعت 7 روشن کنند ، ساعت 6 روشن میشوند و تا پایان ساعت اداری یعنی 8 ساعت کاری ، روشن خواهند بود ، ساعت کاری را اگر هم از ساعت 3 صبح بگذارند ، همین 8 ساعت ، کولرها روشن باقی خواهند ماند.دوماً ، سال گذشته ، این تغییر ساعت شامل خطوط مترو و اتوبوسرانی نشد و اکثر کارمندان با تاخیر ، سرکار خود حاضر شدند که مرخصی ساعتی شان حساب شد.بهتر است که ساعت کاری را کاهش دهند و همچنین با سازمانهای حمل و نقل عمومی هم هماهنگی داشته باشند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هدف تغییر زمان استفاده از کولرهاست نه مدت زمان استفاده از آنها

    • احسان

      ساعات کار تمام استانها ( حتی استانهای با هوای معتدل)را تغییر می کند تا ساعات کار در تهران تغییر نکند؟؟!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این همه رفتند ساکن تهران شدند شما هم روش

      • ممد

        شما توی شهرستان ده دقیقه ای سر کارتون هستید. ما توی تهران همیشه خدا دو ساعت تو ترافیک هستیم

    • بدون نام

      کرمانشاه دو هفته شروع شده

    • بدون نام

      بهتر بود ساعات کاری ادارات از ساعت12:30 صبح تا ساعت7:30 صبح می شد تا 100%در مصرف برق صرفه جویی می شد!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بنتن

    • بدون نام

      کاش به بچه های مهد کودکی کارمندان هم توجه شود ک با این تغییر چقدر اذیت می شوند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما که با تحصیلات دانشگاهی بدون پارتی بیکاریم برای ما رویاست مهد کودک

      • بدون نام

        مدیریت زیر صفر اگر هر چیزی سر جای خودش باشد و قانون بطور مساوات رعایت شود و مدیریت شود کمتر مشکل پیش می آید بامید مدیریت صحیح انشاءالله

      • بدون نام

        مردم موش آزمایشی شدند.

      • بدون نام

        واقعا مردم اینهمه پول دادن ماشین خریدن حالا باید روزی ۲۲ هزارتومان بدن تازواردزوج وفردشوند

    • بدون نام

      شدت سرمای زیاد بعضی امکان مثل مترو را کم کنید و چراغهای ادارت را بعد از خروج کارمندان خاموش کنید درست میشه

    • بدون نام

      یادش به خیر ادارات هم سرویس داشتن هم ناهار میدادن هم مهد کودک رایگان داشتن احمدی نژاد همشو برداشت. فکر کرد صرفه جویی میکنه هم ترافیک رو بدتر کردن هم هزینه هامون رفت بالا هم باز دهی کارمندا اومد پایین چون ساعت ناهار هم که کسی کار نمیکنه همه از خونه ناهار میارن میخورن. محمممممود خیر نبینی که تا 100 سال هم پس لرزه هات هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر احمدی نژاد که امکانات رو از مدیرای دولتی گرفت و به نیازمندا کمک کرد... بودجه ای که خرج امکانات رایگان دادن به کارمندا میشد غیر از حقوق بالاشون بسیار بالا بود و بی عدالتی... این بودجه باید بین بقیه مردم تقسیم میشد و خرج نیازمندایی میشد که نه کار دارن نه ناهار

      • بدون نام

        چرا الکی میگید
        از زمان قبل احمدی نژاد تا الان همیشه ناهار کارمندا و مهدکودک ادارات بوده و هست... من خودم دیدم آشناهامون هم کارمندن میگن

    • بدون نام

      کارت ملی برای چاپ ندارن خنده داره بعد قانون میذارن مگه مجبوری انقدر فشار به مردم برو مذاکره کن

    • بدون نام

      خیلی خوبه اینجوری حداقل جماعت کارمند میفهمه کارگر کارخونه ها چی میکشن

    • خدا

      این برای هوش بسیار بالای مسئولین محترم ماست که می دونن دقیقأکجا ها رو هدف گذاری کنن که بالاترین سرگرمی و ابطال وقت برای مردم را داشته باشه که مردم سراغ چیز دیگه نرن!!!

    • فرشته

      اینا فقط برای اینه که اضافه کاری کارمندارو پرداخت نکنن.همیشه از قشر ضعیف برای اهداف خودشون مایه میزارن.

    • سارا

      زخم کرد خودشو
      واسه گرونیا چی اونوقت؟!!!!
      آهان مقاومت کنیم یا کمتر بخوریم!

    • بدون نام

      ما در یک استان بسیار سردسیری زندگی می کنیم .مگر ما چقدر مصرف برق داریم ؟؟ در کل اداره ما پنج تا کولر گازی وجود نداره ! صرفه جویی چی بکنیم ؟؟ با این شرایط زندگی و اینکه الان خیرسرمون تابستون هست و بچه هامون شب ها دیرتر می خوابن چطور ساعت پنج و نیم بیدار بشیم که شش و نیم هم سرکار باشیم ، بچه های ما تفریح و مهمانی نمی خوان ؟ خودمون آدم نیستیم که حداقل خواب کافی داشته باشیم ؟ ظلم تا کی ؟ تا کجا ؟؟

    • رضا

      برای کارمند بی خاصیت فرقی نداره کلا دوساعت کار میکنن دیگه ... بهتره کلا سرمایش نداشته باشن و هرکی کارش تموم شد بره خونه تا لااقل زودتر کار ارباب رجوع راه بیافته اینا که از خدا نمیترسن لااقل واسه خلاصی از گرما کار مردم راه بندازن به خصوص کارمندای شهرداری رو صندلیشون قیر داغ بریزن سرپا کارکنن عالی میشه :)

    • جاوید

      دیگه چطور بگن که مردم پولهایتان را بدهید به...

    • وحید کلاسیک

      مسئولین محترم خواهشا یکم بفکر کارمند نشه باز باشین.
      طفلک وقت کم میاره دیگه باید سحر پاشه تا اماده خدمت ب ملت بشه.خدایش این قانون شتمه

    • بدون نام

      هرچی دارم آدماي بی لرزه توی این کشور سه کار ماه ثبت نام هنوز کارت نرسیده

    • رضا

      هرکسی درد خودشو میبینه، اما کارمندای زیر کولر نشین زیاد اعتراض نکنن چون اونکه براش فرق نکرد،کارگر زیر برق آفتاب کار کنه، که ساعت هم تغییر کنه کار اون تغییر نمیکنه. کارگری که از صبح زیر برق آفتابه تا عصر. پس خداروشکر کنید که زیر آفتاب نیستید

    • بدون نام

      ماکه تحریمیم کارت نیست 6ماهه ثپت نام کردیم نیومده

    • ناشناس

      بابا این همه مردم اذیت نکنید بنده تیر ماه سال 98 اقدام به تعویض کارت ملی کردم هنوز دستم نرسیده قبض تعویض هم گم شده حالا نمیدونم چکار کنم

    • Majid Rashidi

      سلام با عذر در مورد کارت ملی. چه جور قانونی هست که قبل از اینکه زیرساخت درست بشه مردم بدبخت و اذیت میکنند. ارز یک طرف به مردم کارت هوشمند نمیدن حداقل یکسال طول میکشهه چون تحریم هستیم از یک طرف میگن کار بانکی بدون کار هوشمند تعطیل.البته جایگزین شناسنامه جدید گذاشتن فعلا اما خیلی عجیبه خودشون میدونن تحریم هستیم در این مورد مردم دستشون بستس اما باز قانون میزارن

    • بدون نام

      خوب شش صبح نرید وقته همه باهم نرید کسی نمی تونه بهتون زور بگه !

    • بس نام

      من نمیدونم اون کسی که این قانون رو برای جايگزيني زوج و فرد گذاشته چه فکری کرده. پلاک تهران 20 روز سهمیه داره اونوقت پلاک شهرستان15 روز واقعا با چه عقلی این دری وری ها رو قانون میکنید. من تهرانی که در ماه 25 روز میرم سر کار کلا تو سه ماه 20 روز اون شهرستانی که شاید سالی یه بار بیاد تهران 15 روز!!!!! ترافیک و دود و بدبختی تهران مال ما ، راحتیش واسه شهرستانی ها یعنی شهرستانیه که مثلا دوهفته میاد تهران میتونه عین دو هفته رو با ماشین شخصی ترددد کنه بعد ما تهرانی های بدبخت که مثلا شهر خودمونه نتونیم. بابا دست مریزاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از آخر نوشته ت خوشم اومد:
        "ما تهرانيهاي بدبخت"

    • بدون نام

      بجز مشکل برای مردم هیچ کاری نمی کنید

    • بدون نام

      با این کارها مردم کفری تر مشوند

    • ابراهیمی

      کارمندجماعت که ماشالا خیلی کارمیکنند لاغر ۲ساعت کمتر کنند بازم غنیمته بخدا

    • بدون نام

      مگه با یک ساعت تغییر در زمان شروع بکار و پایان کار ادارات دولتی میخواهد(انتظار میرود) چند درصد از میزان مصرف روزانه برق کشور کاهش یابد.

    • غلامرضا خوشی

      خوب عالی بهتر ازاین نمیشود ، یعنی ده میلیون اصلا وجود خارجی ندارند.چرا نمی پرسید چرا ؟ طرف پول کرایه ندارد بیاید شهر ودوم اینکه شما بعنوان یک دولت هنوز لاشه کارت ندارید ودرضمن اون کاغذ ثبت نام هنوز هوشمند نیست پس با کارت ملی قدیمی فرقی ندارد ، ا اونهای که تا حالا وقت نکردند ثبت نام کنندفقط باید ثبت نام کنند .مشکل دیگه که ندارند.؟

    • بدون نام

      به اندازه کافی مردم گرفتاری دارند . تا حرف از زوج و فرد بشود جواب داده می شود دنبال استفاده کمتر از ماشین شخصی و الودگی کمتر می باشیم ولی به جای ازار مردم بهتر است خودرو فرسوده و پرمصرف و تولید ماشین های 50 سال پیش را توقف بدهید . فقط فکر اذیت مردم و سود جریمه می باشید .خسته شدیم هر روز یک برنامه

    • بدون نام

      خجالت هم خوب چیزیه منت هم میزاید سرمون که 20 روز مجانی میاید داخل خیابون ممنون از لطفتون من که مسافرکشم چه کنم لابد یه اسکنت به اسنپ باید بدم یه اسکنت هم به شهرداری

    • بدون نام

      برا امثال منی که پرستار بچه داریم می آید در خانه. حالا که ساعت ها رو تغییر میدند نمیدونیم چه کار بکنیم. هرچی التماس پرستار رو هم بکنی فایده نداره که زودتر بیاد . آخه.......

    • بدون نام

      ساعت 6:30 صبح ،کی حاضر می شود از خواب شیرین بیدار شود و به اداره بیاید؟بجزء کارمندان مظلوم!

    • بدون نام

      از معايب زندگي كارمندي همينه ديگه. از بس يه ساعت خاص رفته يه ساعت خاص برگشته تو محل كار از 8 ساعت يه ساعتشم كار مفيد نداره همش بگو و بخند و جدول حل كردن و تلگرام بازي و وقت تلف كني بعدم سر ماه حقوقشو ريختن به حسابش سالي يه ماه مرخصي رفته چپ و راست بين التعطيلين تعطيل بوده وام و مساعده و فلان و بيثار و... حالا نيم ساعت كه ساعت كارش جلو عقب ميشه انگار صوراصرافيل شده و زلزله روز قيامت ميخواد بياد!

    • بدون نام

      بزن تصمیم بگیرن پراید ۲۰ تومنی روبیان پاپین سرجا اولش مثلا ۸میلیون بیشتر ارزش نداشت .حالا اصلا همون ۲۰ میلیون .بردن رساندن ۶۰میلیون الکی بعد حالا ۴۹ که مثلا تلاش کردن زحمت کشیدن درگیر فراوان شدن تا این قیمت آوردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج