۸۷۵۳۹۰
۶۲ نظر
۵۰۰۹
۶۲ نظر
۵۰۰۹
پ

قالیباف ۹۸؛ همچنان از انتخابات دل نمی‌کَند

محمدباقر قالیباف با دعوت از جوانان برای ورود به انتخابات مجلس آیا به دنبال این است که چهره کلیدی در میان اصولگرایان داشته باشد و یا از یک بازیگر به بازیگردان تبدیل شود؟

برترین‌ها: اولین سوت قطار انتخابات مجلس یازدهم روز گذشته با اعلام فراخوان از سوی‌محمدباقر قالیباف،شهردار پیشین تهران جهت مشارکت جوانان در انتخابات به صدا درآمد. قالیباف با انتشار پیامی تصویری، ضمن تاکید بر روند جوانگرایی از همه جوانانی که خود را شایسته حضور در مجلس آینده می‌‌دانند، درخواست کرد با هدف ایجاد «مجلس نو» در سایت جهاد ثبت نام کنند.

محمدباقر قالیباف با دعوت از جوانان برای ورود به انتخابات مجلس آیا به دنبال این است که چهره کلیدی در میان اصولگرایان داشته باشد و یا از یک بازیگر به بازیگردان تبدیل شود؟

قالیباف ۹۸؛ همچنان از انتخابات دل نمی‌کَند

«چهره‌های نو» شاید همان کلیدواژه ای باشد که خوشایند بزرگان اصولگرایی نیست اما قالیباف بر آن تاکید دارد و حالا او پس از دو سال از انتشار نامه اول خود و در شرایطی که جریان اصولگرایی همانند رقیب خود در نخوت بسر می‌برد، جوانان را برای حضور در انتخابات دعوت می‌کند تا اولین نفری در جریان اصولگرایی باشد که بصورت جدی به موضوع انتخابات ورود کرده است.

البته قالیباف در پیام خود خیلی زود از سخنگویی فاصله گرفته و برای خود نقش تعریف می‌کند. او خطاب به جوانان می‌گوید که «از همه شما جوانان دلسوز انقلابی درخواست می‌کنم، متناسب با شاخص‌هایی که منتشر می‌شود، افراد توانمند و با صلاحیتی را که می‌شناسید یا اگر خودتان را برای قبول مسئولیت نمایندگی مردم مفید می‌دانید، معرفی کنید تا تلاش کنیم شایسته ترین‌ها، در معرض انتخاب مردم قرار بگیرند.» او می‌گوید که تلاش کنیم تا شایسته‌ترین‌ها در معرض انتخاب مردم قرار گیرند. آیا این جملات می‌تواند به معنای داشتن نقشی فراتر از سخنگویی باشد؟

او همکاری با سایر بازیگران و بازیگردانان جریان اصولگرا ندارد و دیگر به سراغ آنها نرفته است و با انتخاب جوانان به عنوان جامعه مخاطب خود، می‌خواهد بوسیله آنها پاشنه در را بچرخاند. اما کمی سخت است که قبول کنیم کسی که مدعی چندباره ریاست‌جمهوری بوده است حالا فقط می‌خواهد سخنگوی جوانان باشد تا مجلسی جوان و کارآمد تشکیل شود.

قالیباف ۹۸؛ همچنان از انتخابات دل نمی‌کَند

روزنامه سازندگی ، ارگان مطبوعاتی حزب کارگزان در مطلبی با عنوان «آغاز جدایی»، به تحلیل پیام ویدئویی قالیباف خطاب به جوان پرداخت و نوشت:

* قالیباف دوباره از نواصولگرایی سخن گفته و در فراخوانی از جوانان خواسته است تا برای ساخت مجلسی نو با او متحد شوند.

* قالیباف درصدد است پس از چندین ناکامی در کسب آرای مردم برای تصدی پست ریاست جمهوری، امسال در انتخابات مجلس شرکت و خود را به عنوان یکی از روسای قوا در آینده مطرح کند. سوال اینجاست آیا او موفق می‌شود به مجلس برود و رئیس آتی مجلس باشد؟

* تحرکات سیاسی قالیباف نشان می‌دهد عرم او برای بازگشت به عرصه سیاسی جدی است.

* فراخوان تازه قالیباف همانند مانفیست اصولگرایی که شش ماه پیش منتشر شد بر کلید وازه جوانگرایی تاکید دارد. در فراخوان قالیباف تمرکز بر موضوع حضور و ثبت نام جوانان برای تشکیل یک لیست تازه در انتخابات مجلس یازدهم است.

* قالیباف قصد دارد هر دو گزینه کاندیداتوری برای پاستور و سرلیستی برای ورود به بهارستان را در دسترس داشته باشد. تحرکات او نشان می‌دهد که شهردار سابق تهران در جایگاه روسای قوا تنها نگاه خود را معطوف به ریاست جمهوری نکرده است.

قالیباف ۹۸؛ همچنان از انتخابات دل نمی‌کَند

روزنامه اصولگرای صبح نو در واکنش به فراخوان انتخاباتی شهردار سابق تهران در مطلبی با عنوان پیش به‌سوی «مجلس نو»» نوشت:

* پیام تصویری قالیباف چرخ‌های انتخابات مجلس یازدهم را به‌حرکت درآورد. قالیباف شخصا سابقه دو دوره نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارد و در انتخابات سال 96 نیز، با هدف تحکیم وحدت جبهه اصولگرایی، به‌نفع آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی کناره‌گیری کرد و پس‌ازآن در بقیه فرصت‌های مقتضی، درباره مفهوم «نواصولگرایی» تبیین و روشنگری انجام داد. شهردار پیشین تهران از ارائه گفتمان جدید «نواصولگرایی»، برای ایجاد تمایز میان خود با جریان سنّتی اصول‌گراها بهره برده است؛ هرچند برخی او را به عجله یا ندیدن همه مقتضیات این تغییر متهم کرده‌اند.

* شاید این فراخوان قالیباف و اهمیت ویژه‌اش به جوانان به‌دلیل دغدغه‌ای باشد که خود در این سال‌ها داشته و بزرگان اصول‌گرا راهش را برای ورود به عرصه سیاست بسته‌اند و حال خود پیش‌قدم شده تا راه ورود جوانان را به عرصه مدیریتی کشور بازکند. باید دید این فراخوان چه نقشی در آتیه انتخابات مجلس ایفا خواهد کرد.

* قالیباف علیه ضد اجتماعی و کدخدامنشی ایستاد و سخن از نواصولگرایی گفت. مصداق نقد او روند تصمیم‌گیری اصولگرایان در سال۹۶ بود که در نهایت به پیروزی روحانی ختم شد. قالیباف پس از آن در ریل درستی حرکت می‌کند و طرح «مجلس نو» دقیقاً در این راستا و در جهت گام دوم انقلاب است.

* نخستین مانع رویکردهای سنتی و محافظه‌کاری برخی جریان‌های درون اصولگرایی است. او باید توانایی خود را برای غلبه بر این تفکرات نشان دهد.

محمدمهاجری (فعال سیاسی اصولگرا):

* اینکه آقای قالیباف نشان داد هم به لحاظ اندیشه و هم عملکرد، منتقد جریان اصولگرا است را به فال نیک می‌گیرم. این امر می‌تواند جریان اصولگرایی را از خمودگی و جمود نجات داده و خون تازه‌ای در آن بدمد.

* قالیباف هم می‌خواهد از ظرفیت جریان اصولگرا استفاده کند و هم نمی‌خواهد در جریان اصولگرایی هضم شود و به نظر من، این کار او بسیار عاقلانه است.

مرتضی گل‌پور؛ خبرنگار :

* نحوه ورود آقای قالیباف در انتخابات مجلس بیش از آنکه آسیب‌شناسانه باشد، کاسبکارانه است. به این معنی که او بیش از آنکه دنبال اصلاح جریان اصولگرایی باشد، می‌خواهد از این نمد برای خود کلاهی بدوزد.

* ممکن است او دنبال سبد رأی اصولگرایان، سبد رأی اصلاح‌طلبان یا سبد رأی اعتدالگرایان باشد. او فکر می‌کند می‌تواند در این زمینه‌ها موفق باشد. از این رو می‌خواهد در انتخابات مجلس یازدهم تعداد قابل توجهی از هواداران خود را وارد مجلس کند و به این وسیله قدرتی نشان بدهد و با این قدرت نشان دادن، وارد انتخابات 1400 ریاست جمهوری شود.

به نظر من، او با چنین ظرفیتی دنبال انتخابات 1400 است، وگرنه به احتمال 99 درصد خود او اصلاً نامزد انتخابات مجلس نخواهد شد.

محسن پیرهادی، چهره نزدیک به قالیباف:

*منظور از جوان‌گرایی در این حوزه، آن نیست جوانی که سابقه کاری چندانی ندارد، به‌عنوان نامزد نمایندگی مجلس به مردم معرفی شود. گام اصلی فراخوان این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درواقع عمومی‌کردن دعوت از جوانان باتجربه است که معمولا پشت درهای بسته مدیریتی و سیاسی می‌مانند.

* (در پاسخ به این پرسش که آیا قالیباف شخصا قصد ورود به انتخابات مجلس یا حتی ریاست مجلس را دارد یا خیر): «درخواست‌هایی از او شده؛ اما بعید است شخصا قصد نامزدشدن برای انتخابات مجلس را داشته باشد».

شاید قالیباف دیگر نمی‌خواهد در جریان اصولگرایی یک بازیگر باشد تا براحتی کنار گذاشته شود. او دنبال بازیگردانی است و نواصولگرایی محور و مبانی حرکت او و جوانان بازیگران او می‌شوند. باید اشاره کرد که نه هنوز دقیقاً مشخص است که نواصولگرایی چیست و نه معلوم است جوانان چقدر قالیباف را جدی می‌گیرند. در چند ماه آینده توانایی قالیباف برای ایفای نقش جدیدش روشن می‌شود البته به شرط آنها قالیباف نخواهد خودش سخنگوی جوانان در بهارستان شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قالیباف راست میگویدبایدجوانان بیایندمیدان رادردست بگیرندوبایدمجلس ودولت راازاین پیروپاتالهای الزایمری گرفت چون اینهابرای کشورومردم کاری نکردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قالیباف برای عملکرد و بخشش در شهرداری باید محاکمه بشه

      • بدون نام

        چقدر پررو اند اینا جای جوهر رای انتخابات قبلی خشک نشده هیچ‌کاری هم نکردین

      • پ ز

        حتمن اقا زاده ها شان بیان جا پدر شان بگیرن ...

      • بدون نام

        استرالیا

      • بدون نام

        مجلس اگربرای محرومین وجوانان مفیدنیست برای سرمایه داران که بسیارمفید وسودآورهست مثل دولت فرانسه

      • بدون نام

        دوست داره بیاد به شما چه؟

      • hassan.h

        قالیباف بین نامزدهای 92 و 96 توانمندترین بود
        آمدن دوباره وی به صحنه جای تعجب ندارد
        نکند دوستان بدنبال یک معمم دیگر بعد از روحانی می گردند؟؟!!!؟
        آمدن رئیسی اشتباه بود

      • @ S S T E @

        قالیباف تا ایران را مثل َشهرداری منهدم کرده کار نکند ولکن نیست
        قالیباف حیا کن رها کن

    • مش قاسم

      خوابش شتری است

    • بدون نام

      شهرداری که نابود کرد بزارین بره مجلس رو هم نابود کنه بیاد

      پاسخ ها

      • پ ز

        مگر مجلس ابا داست که بقیه جا ا باد باشد

      • علی

        مگر مجلس رو نابودتر از این هم میشه

      • تهرانی

        قالیباف در 12 سال شهرداری تهران، تهران ویران رو آباد کرد. بدون اینکه حرف بزنه و شعار بده فقط کار کرد. از ساختن برج میلاد و پل طبیعت و باغ کتاب و باغ موزه دفاع مقدس تا ساخت این همه مترو و اتوبوس بی آرتی تا ساخت خوابگاه برا معتادان تا بازیافت زباله ها و صرفه جویی در منابع ارزی...

    • بدون نام

      به خیال خام خودش هوای ریاست مجلس در سر دارد نمی‌داند مردم به نظامی جماعت رای نمیدهند

      پاسخ ها

      • علی

        مانده تا مردم به این شعور برسند که عملکرد مهمه. با این نگاه، حالا حالاها هر چی می کشیم نوش جونمون. لیاقت شما دکترهای قلابی و نابغه های اختلاس هستند

      • بدون نام

        نظامی جماعت؟ هه هه هه
        حسن روحانی و هیئت دولتش همه سابقه مسئولیت نظامی امنیتی دارن... کمی مطالعه و تحقیق لطفا

    • بدون نام

      قالیباف جایگاهی در جامعه نداره ، بارنده همیشگی انتخاباته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما بسوز

      • علی

        قالیباف مدیر اجرایی بسیار قدرتمندی است که درد مملکت از نبود امثال اینهاست. ماشاءالله همه میزپرست اند

      • بدون نام

        من نمی دونم چرا انقد با این بنده خدا لجین. عملکردش که تو شهرداری خیلی خوب بود. ساخت مترو که صدسال همه شهردارا توش مونده بودن، برج میلاد. مجهز کردن پارک ها به دستگاه های بدنسازی، ساخت چندین پل. دیگه چی می خواید؟ باید حتما بخور وبخواب می کرد تا قدرشو بدونین

    • sajad

      نخوت در انتظار اصلاح طلب های متکبر

    • حمید

      با سلام
      آقای قالیباف در هر جایی که بوده نسبت به سایر مدیران بسیار موفق عمل کرده ، مثل نیروی انتظامی و شهرداری تهران.
      امیدوارم مردم به جای شایعه پراکنی و گوش کردن به لفاظی ها
      آنچه را که دیده اند باور کنند.
      از وقتی ایشان از شهرداری تهران رفته اند نه تنها اکثر پروژها ناتمام باقی مانده اند بلکه هیچ اتفاق مثبتی در شهرداری به غیر از ورود تعداد زیادی مدیر بی تجربه و ناکارامد و قفل شدن تمام کارها چیزی به چشم نمیخوره و این ظلم بزرگی بود که توسط اعضای شورای شهر به مردم تهران تحمیل شد.

      پاسخ ها

      • پ ز

        راست میگه وفقط اختلاس رادر شهرداری تمام کرد

      • بدون نام

        حمید : جنس تو عوض کن معلومه بدجور توهم زدی :!!!

      • بدون نام

        مترو بزرگراه های مختلف دریاچه چیتگر و......... اینا توهم هست رای شما که 6 ساله مردم بدبخت کرده راست هست واقیته

    • بدون نام

      خواب خدمت به مردم ..............

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط احمدی نجات

    • بدون نام

      مردم باید به جوانان شایسته و کاردان و متدین و غیر اصلاحطلب رأی دهند ،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،..،،،،،، ،، ،

      پاسخ ها

      • توافق

        همش قبوله بجز متدین

    • بدون نام

      الکی میگهههههه! دنباله همون سریال نظامی گری توشهرداریه...!

      پاسخ ها

      • علی

        همون شهرداری که بعد از قالیباف ۴ شهردار بی عرضه اومدن و کسی نتونسته یه کار مفید کنه؟

    • بدون نام

      ماتشنگان قدرتیم نه شیفتگان خدمت!

    • بدون نام

      یک مدیر واقعی
      اما متاسفانه پشت سرش حرف مفت زیاد میزنند.
      ملت چشاتونو باز کنید شهرداری دوره قالیباف با الان مقایسه کنید خودتون کلاتونو قاضی کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلاح طلبا مدیر امثال نجفی رو فقط قبول دارن که زن دوم گرفت و بعدش هم قاتل شد!!!

    • بدون نام

      متاسفانه هيچ كس به فكر ساختن اين اب و خاك نيست همه در تلاش براي پست و مقام هستند

    • بدون نام

      قالیباف متهمه باید پاسخگو عملکردش باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهترین عملکرد رو در شهرداری تهران در طی 12 سال داشت و اون قدر آباد کرد تهران رو که 1000 صفحه از خدماتش میشه نوشت برعکس اصلاح طلبا که تو دولت و مجلس و شهرداری فعلی جز خیانت و اختلاس و قفل زدن و تعطیلی صنایع و کارخانجات دستاوردی نداشتن شهردار اصلاح طلبا نجفی هم که قاتل از آب دراومد

    • بدون نام

      قالیباف رییس مجلس می شود و لاریجانی رییس جمهور

    • بدون نام

      بره رای های همون سری رو بشماره اینبار کمتر هم شده از رو بره

    • بدون نام

      آزموده را آزمودن خطاست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله اصلاح طلبا طی تاریخ ایران از خودشون روسیاهی به جا گذاشتن و دیگه جایگاهی ندارن اما قالیباف مدیری که هرجا رفت حرف نزد و شعار نداد و فقط کار کرد و خدمت به مردم... از شهرداری تهران تا نیرو انتظامی بزرگترین خدمات و دستاوردها رو داشت و بازم مردم بهش رای میدن

    • بدون نام

      واقعا بلاید جند مرد کاری مانند دکتر قالیباف بیان مجلس تا دردمشکل را حل کنند چون اهل کار و مدیرند اگه اقای قالیباف کاندیدا مجلس شود ملت از شهرستانها هم میان رای میدند تا یه مدیر بر مجلس باشد و مدیران کاری هم بیاورد اگه راس هر کاری مدیرش خوب باشد مملکت با ثبات میشود مانند دوران دکتر احمدی نزاد دیگه ملت از این مدیران بی خاصیت خسته شدند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا
        آفرین

    • بدون نام

      برترينها بتوچه بازم شروع كردي ؟باز ميخواي واسه امثال عوضي هاي اصلاحاتي و ميلياردر ها راي جمع كني؟كه يه تيكه استخون بيشتر جلوت بندازن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خونتو کثیف نکن هموطن ! اکثر مردم دیگه به هیچ بنی بشری از این سیستم رای نمی دهند ! به برترینها هم مربوط نمی شه .

    • بدون نام

      مردم به چه زبونی بگن،آزموده را آزمودن خطاست!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون قالیباف سابقه اش درست بود مردم میخوان باز هم مسئولیت بپذیره

    • بدون نام

      بجای اینکه راجب یه شخصیتی که این همه خدمت کرده قدردان باشید بر ضد ایشون کلی حرفا دارید. حالا کاری ندارم اختلاس کرده یا نه شما نیمه پر لیوان رو ببینید. از کامنت هاتون که خوندم تعجب کردم متوجه شدم که ما مردم لیاقت خوبیا رو نداریم فقط باید ظلم و بدبختی ببینیم مگه این شهرداری جدید ازش کار مثبتی دیدین؟؟ کلا از این دولت راضی هستین؟؟؟ اگه رضایت دارین مطمئنم دلال یا اختلاسگر هستین

    • بدون نام

      سردار امیدوارم که پیروز شوی این جماعت افراد متخصص و مدیر لایق و كاردان نمیخواهند

    • بدون نام

      سردار امیدوارم که پیروز شوی این جماعت افراد متخصص و مدیر لایق و كاردان نمیخواهند

    • شقايق

      مگه قراره رأي بديم !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من به قالیباف رای میدم چون هر جا بوده حسابی کار کرده و اونجا رو آباد کرده از نیرو انتظامی تا شهرداری

    • بدون نام

      چه قالباف چه شخصی دیگربرای کاندیدای رییس جمهوری فقط اختصاص به طبقات مرفع داردچونکه مثال فرانسه تبدیل به حکومت سرمایه داری بامستند ،بی توجه ای به حقوق اقشارپایین جامعه ومستمری 100 وهشت تومن معلولین شدیدبهزیستی درمنزل ومقایسه افزایش 20درصدی حقوق کارمندان دولت با معلولین خیلی ناعادلانه ناعادلانه قضاوت با محرومین جامعه .

    • بدون نام

      انسان بی ریا و مردمی....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بر عکس اصلاح طلبا به جای دادن وعده های دروغ و تو خالی فقط کار کرد و خدمت و بزرگترین دستاوردها رو داشت قالیباف

    • بدون نام

      قالیباف باید بره گم شه این ریاست چی داره که اینا ازش دل نمیکنن بابا برید بذارید یک سری جوان بیان سرکار ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قالیباف به نسبت اعضای دولت و مجلس اصلاح طلب خیلی جوان تره

    • بدون نام

      هرچی برانکو بگه خخخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      مردم نان نگارند بخورند قالی ولی به چه دردشان میخورد

    • بدون نام

      قالی باف چی فک کرده راجب مردم ، واااااااای لج م می گیره اونایی که اون بالا هستن انقد مردم رو خر فرض می کنند

    • بدون نام

      درود بر دکتر قالیباف
      باید هر فرد رو با عملکردش بررسی کرد نه با شایعات تلگرامی! قالیباف اگر چه بسیار مورد آماج تهمت و شایعه قرار گرفت ولی اونقدر تو شهرداری پایتخت و نیروانتظامی عالی عمل کرد که مردم بازم بهش رای میدن و امیدوارم رییس مجلس بشه چون ازش برمیاد یک ماهه مشکلات اقتصادی رو حل کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج