جاباما
۸۷۵۳۹۲
۳۲ نظر
۵۰۰۹
۳۲ نظر
۵۰۰۹
پ

حمله روزنامه‌های اصولگرا به رامبد جوان

سفر رامبد جوان و همسرش نگار جواهریان برای زایمان فرزندشان به کانادا، همچنان با موج انتقادات مردمی روبروست. این اولین بار نیست که هنرپیشه‌ها برای زایمان به یک کشور غربی می‌روند؛ اقدام مشابه مهناز افشار نیز انتقادات بسیاری را برانگیخته بود. اما آنچه باعث انتقاد شدید مردم شده است، دورویی و رفتار متناقض رامبد جوان است.

کیهان نوشت: سفر رامبد جوان و همسرش نگار جواهریان برای زایمان فرزندشان به کانادا، همچنان با موج انتقادات مردمی روبروست. این اولین بار نیست که هنرپیشه‌ها برای زایمان به یک کشور غربی می‌روند؛ اقدام مشابه مهناز افشار نیز انتقادات بسیاری را برانگیخته بود. اما آنچه باعث انتقاد شدید مردم شده است، دورویی و رفتار متناقض رامبد جوان است.

چون رامبد جوان سال‌ها در برنامه «خندوانه» شعارهایی مبنی بر وطن‌دوستی و عشق به ایران سر می‌داد. اما حالا با رفتارش نشان داده که این حرف‌ها فقط شعار بوده و اعتقاد عمیقی به آن نداشته است. چون در غیر این صورت، برای گرفتن تابعیت کانادایی برای فرزندش صدها میلیون تومان هزینه نمی‌کرد و مثل سایر هموطنان خود، در داخل کشور فرزندش را متولد و برای وی شناسنامه ایرانی می‌گرفت.

حمله روزنامه‌های اصولگرا به رامبد جوان

جوان، نشان داد که همه شعارهایش در «خندوانه» فقط یک شغل و بیزینس بوده؛ او با شعارهای وطن‌دوستانه کاسبی کرده تا با آن پول برای فرزند خودش شناسنامه و هویت غیروطنی بگیرد. به همین دلیل هم مسافرت جوان و همسرش به کانادا، یک مسئله شخصی و خصوصی نیست، بلکه یک دهن‌کجی آشکار به پرچم، شناسنامه و هویت ایرانی و توهین به مردمی است که پای فیلم‌ها و برنامه وی می‌نشسته‌اند.

اما نکته قابل تأمل دیگر، تفاوت واکنش مردم و همصنف‌های رامبد جوان و نگار جواهریان به این ماجراست. در حالی که مردم، ریاکاری و رفتار ضدملی این دو بازیگر را به خوبی درک کرده‌اند، برخی از سلبریتی‌ها به حمایت از این زوج پرداخته‌اند. حتی یکی از آنها به مردم هم توهین کرد و ایرانی‌ها را ملت عزا و گریه توصیف نمود! این نشان می‌دهد که مردم ما امروز در درک مسائل اجتماعی از خیلی از سلبریتی‌ها آگاه‌تر هستند و جلوتر عمل می‌کنند.

باید منتظر ماند و دید که واکنش صداوسیما به رامبد جوان چیست و باز هم هزینه سفر و گرفتن تابعیت خارجی برای فرزندان وی را تأمین می‌کند یا نه؟ و باز هم با ادامه کار او در صداوسیما زمینه اهانت بیشتر به مردم این مرز و بوم را فراهم خواهد کرد؟!

روزنامه جوان نوشت: سالهاست شاهد دو چهره‌ی متفاوت از بازیگران و هنرمندان جلوی دوربین صدا و سیما و پشت آن هستیم.

عادت کرده‌ایم که هرکسی در تلویزیون چیزی بگوید و پشت سر حرف خودش را نقض کند و بعد هم حرف از صلاح و مصلحت و ایجاب شغلی و ... بزند.

و، اما در مورد رامبد جوان و همسرش، که اخیرا مورد توجه رسانه‌ها و مردم به خاطر سفرشان در ماه آخر بارداری و تصمیم زایمان همسرش در کانادا و پوشش متفاوت وی قرار گرفته‌اند چه کسی باید پاسخگو باشد؟ چه کسی باید این ذهن آشفته مخاطبان جمهوری اسلامی را سر و سامان دهد؟ چه کسی باید به مخاطب نوجوان که دل به حرف‌های سلبریتی‌ها می‌بندد و چشم بازکرده تا ببیند و اولین قدم‌های خوب و بد را تجربه کرده و بیاموزد، پاسخ دهد؟ که کدام راست است و کدام دروغ؟ کدام درست است و کدام غلط؟ کدام ارزش است و کدام ضد ارزش؟ این دوگانه‌ها را پایان کجاست؟

آیا وقت آن نرسیده صدا و سیما پس از چهل سال تکانی به خود بدهد؟

چرا صدا و سیما باید یک سری کلمات شعاری را مشق کند و به خورد مخاطب بدهد که خودش در اولین قدم نه قبول دارد و نه اجرا می‌کند؟ تا کی باید همه چیزمان فرمالیته و صوری باشد؟ تا کی باید به هر مناسبتی که می‌شود یک سری حرف‌های کلیشه‌ای در برنامه‌ها زده شود که ذره‌ای از آن‌ها بوی عمل و رنگ اجرا به خود ندارند.

آیا کافی نیست؟ اشباع نشده‌ایم از این همه ریا و تزویر؟

مگر کم هستند هنرمندانی که ظاهرشان پشت و جلوی دوربین و یا داخل و خارج کشور یکی باشد؟

پس حوزه‌ی هنری این همه سال چه کار دارد می‌کند؟ این همه دختران محجبه و پسران مذهبی انقلابی که موافق اهداف کشور هستند. چرا آن‌ها را بر سر کار نمی‌آورند؟ چرا نباید به آن‌ها تریبون داد؟

تا کی در هر محفلی بشنویم که هنرمندان محیطشان سالم نیست؟ فساد است ... پس هنرمند انقلابی کجاست؟ تا کی شاهد باشیم در محافل اکران خصوصی فیلم هایشان در ماه مبارک رمضان علنا روزه خواری می‌کنند؟ پس ناظران کجا هستند؟

حتما باید کار به اینجا بکشد و صدایمان در بیاید و به فکر بیفتیم؟

اما رامبد جوان و امثالهم مقصر نیستند. کسی مقصر است که او را گزینش کرده و مهر تایید او را برای ورود به صدا و سیما زده است. او که مدل زندگیش را دارد. مثل میلیون‌ها نفر دیگر که در این مملکت دارند زندگی می‌کنند. سبک زندگیش همین است. بیش از این نباید توقع داشت. اما جای تاسف اینجاست که چگونه همچین فردی با چنین سبک زندگی وارد رسانه عمومی می‌شود. در معرض دید قرار می‌گیرد و تریبون برای دروغ هایش در اختیار دارد.

جای حیرت است. مقصر نه اوست و نه امثال او. مقصر همان‌ها هستند که نمی‌خواهند رسانه در دست اهلش باشد. مگر نه این است که رسانه‌ها خصوصا رسانه‌های عمومی در هر کشوری باید در دست ایدئولوژی حاکم باشند؟

اگر مملکتمان اسلامی است باید رسانه و اهالی آن هم پایبند به قوانین اسلام باشند. باید از حداقلی‌ترین سبک زندگی اسلامی برخوردار باشند و علنا محارم اسلام را زیر پا نگذارند. این‌ها بدیهی‌ترین و ساده‌ترین چیزی است که باید وجود داشته باشد و ندارد. باید اگر الگوی جوانان می‌شوند باید اگر حرف از انسانیت و شرف و وطن دوستی می‌زنند به آن پایبند باشند تا ما جلوی نسل بعد سر خم نکنیم که این‌ها را نگاه نکن اسلام این نیست و این‌ها الگوی خوبی برای تو نیستند...، چون دروغ می‌گویند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از مسعولین دو تابعیتی هم چند خط مینوشتی تا موضعت دقیق مشخص بشه!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علاوه بر دو رویی خیانت رو هم اضافه کنید

      • بدون نام

        دلواپسا عاشق این هستن که بین مردم تفرقه و نفرت باشه .

    • بدون نام

      تمام کسانی که راس کارن همینجورین فقط شعار میدن ودر واقعییت هیچ کدومشون ذره ای به ایران علاقه ندارند پس باید به کسانی که از صبح تا شب شعار وطن پریتی میدن شک کرد

    • محمدکیخا از چابهار

      خیلی نامرده نون ایرا میخوره به ایران هم لگد میزنه

    • بدون نام

      مشکل از رامبد نیست ..مشکل از جایی شروع شد که مجبورمان کردند هر کدام از ما چند چهره داشته باشیم ..داخل خانه داخل مدرسه داخل دانشگاه داخل اداره ..ریا و تظاهر و جبر صداقت را از ما گرفت ..ببینید مشکل کجاست

    • بدون نام

      فقط هنرمندان نیستند که اینجورین بلکه سیاسیون هم از این قماش هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله موافقم کار از بیخ خرابه

    • بدون نام

      حالا متوجه شدید که همه اش شعاره ودر ذهن این افراد چیز دیگر ی است دیگه خیلی دیر شده

    • بدون نام

      رامبد منافقه هر هر کرکر به ماست که میکرد هوس باز سابقه بازیهایش را از بین برده دم از وطن و هم وطن اصالت حالا میخاد شناسنامه فرزند ش خارجی باشه فقط براکلاس داشتن دنیا دو روزه خودت را جزو باکلاسها نکن این باکلاسی نیست از بین بردن هویته

    • بدون نام

      نمیرید شما!؟ خودتون هم بدتر از رامبد هستید

    • بدون نام

      من کار رامبد ندارم هر کاریدکرده به خودش مربوطه ولی شماها حرف از دهن کجی و توهین به پرچم و هویت یه ملت حرف نزنید که عادت دارید پرچم کشورهای دیگه را به آتش بکشید!

      پاسخ ها

      • عرفان

        ما عادت داریم پرچم کشور هایی که سالها ثروت و امنیت مارا غارت کردند به آتش بکشیم. اما دستور کار هنرمندان عزیز توهین و به آتش کشیدن هویت خودمان شده. از شناسنامه کانادایی گرفتن تا شرکت در پارتی های سفارت خانه ها
        تاریخ هنوز آنهایی را که در سفارت انگلیس پلو و چلو می خوردند فراموش نکرده

    • بدون نام

      مشکل از رامبد و رامبد ها نیست ..مشکل از جایی شروع شد که مجبورمان کردند چند رو و چند شخصیته باشیم ..درخانه یکجور در مدرسه در دانشگاه در اداره .یکجور دیگر ..و مسولین هم از این امر مثتثنی نیستن ..

    • بدون نام

      خخخخخ

    • بدون نام

      خوب راست گفته گشورنون گشور گریه اس...ولی کار رامبد رو هیج چیز نمیتونه توجیح کنه...خاک بر سرش

    • مجيد

      از اول هم در سيما به دنبال پول از جيب مردم بود يه رياح کار واقعى اقاى نا جوانمرد

    • بدون نام

      روزنامه اصولگرا انتقاد تندی که از صدا و سیما و رامبد کردی درست نیست . وقتی سران مملکت که خودشان دم از دین و وطن پرستی میزنن و فرزندان خودشان رو میفرستن از رامبد جوان چه توقعی است که ادعایی نداشت ؟

    • بدون نام

      برنامه خندوانه برنامه شاد و پربیننده ای بود اگه رامبد نیاد ویا ممنوع التصویر بشه میخواهید عزاداری درتلویزیون باشه هرچند که الان هم که دست کمی نداره. رامبد مقصر نیست وقتی مملکت سردمدارانش این طوری هستن چه انتظاری از یه هنرپیشه دارید؟ او خودش بود و ادعایی نداشت وقتی که ماهواره ها و شبکه های اجتماعی ازاده و مرتب تاثیر میگذاره مملکت مدیریتی نداره و همه فسادی در کشور هست انتقاد شما درست نیست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چارلی چاپلین هست، میاد مردمو میخندونه

      • بدون نام

        چارلی چاپلین هست، میاد مردمو میخندونه و دروغم نمیگه

    • مازیار

      آیا واقعا ما ملت عزا دار همیشه گریان نیستیم؟این کار فقط برا هنرمندان ایراد داره؟از بالا تا پایین مسئولین رو بگرد ببین چند تاشون خودشون یا فرزندانشون خارج از کشورند. ...

    • نادر

      یه کلام،همه بخورن جزملت! همه خوش باشن جزملت،همه بدزدن،اماملت راهپیمایی کنه وتوصحنه باشه.

    • آسا

      این رو بدونید،، این فریب کار با یک عذرخواهی و ننه من غریبم بازی که البته بازیگری شغل اوست باز خواهد گشت،، آن وقت فقط یک آب دهان باید نصیبش شود،،
      چرا اینقدر راحت به ما توهین میکنن و سرشون رو بالا ميگيرن؟؟ لعنت به رامبد ها و امثال ایشان،،
      اگر از کرده ات پشیمانی الان برگرد و عذر خواهی کن،،مردک

    • بدون نام

      پس سفر مسولان دو تابعیتی دولت اصلاحطلب اشکال نداره؟؟؟!!!؟؟؟!!!!؟

    • بدون نام

      کی گفته این هست؟

    • بدون نام

      منظورت از پسر انقلابی کسی مثل یامین پوره حتما؟ آمار مخاطبین این برنامه ها رو هم میشه به وضوح دید.

    • بدون نام

      کاملا موافقم. واقعا جای بسی تاسف داره . رامبد جوان واقعا منافقه

    • بدون نام

      تو مدرسه ها به بچه‌ها خوب یاد دادن چه جوری دو رو باشند ریا کار باشن و آدم فروشی کنن

    • بدون نام

      احسنت بر این مقاله.

    • بدون نام

      کشور عراق هم هشت سال امنیت ما را خدشه دار کرد.

    • بدون نام

      رامبد هم مثل مسئولین کشورمون با ارث پدرش رفت کانادا تا واسه بچه ش شناسنامه کانادایی بگیره حالا شما فقط رامبد رو میبینین ؟؟؟
      یه عده کاسه داغتر از آش شدن و دارن از کاه کوه میسازن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج