۸۷۵۳۹۳
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

شباهت‌های کی‌روش - برانکو به پپ - مورینیو

با انتشار نامه برانکو به باشگاه پرسپولیس و اخباری که از او در روزهای گذشته درز کرده باید جدایی این مربی کروات را قطعی بدانیم. او کمی بیشتر از ۴ فصل روی نیمکت پرسپولیس نشست و ظاهرا تصمیم جدی گرفته تا دوران حرفه‌ای‌اش را جای دیگری دنبال کند.

آی‌اسپورت: با انتشار نامه برانکو به باشگاه پرسپولیس و اخباری که از او در روزهای گذشته درز کرده باید جدایی این مربی کروات را قطعی بدانیم. او کمی بیشتر از ۴ فصل روی نیمکت پرسپولیس نشست و ظاهرا تصمیم جدی گرفته تا دوران حرفه‌ای‌اش را جای دیگری دنبال کند.

به نظر می‌رسد وضعیت مدیریتی و مالی باشگاه دلیل اصلی نارضایتی ایوانکوویچ است، هرچند نباید انگیزه او برای تجربه یک چالش جدید و پیشنهاد مالی جذابتر از سوی الاهلی عربستان را نادیده گرفت.

جدایی برانکو برای هواداران پرسپولیس خبری تلخ و به معنی پایان یکی از بهترین ادوار باشگاه است، بخصوص اینکه وضعیت آینده نیمکت تیم و تمدید قرارداد بازیکنان روشن نیست و تضمینی وجود ندارد که باشگاه بتواند از میراث این مربی به خوبی محافظت کند.

رفتن این مربی از سوی دیگر نقطه پایانی بر دوگانه کی‌روش - برانکو خواهد بود؛ دو مربی خارجی که در سال‌های اخیر با توجه به امکانات و بضاعت‌شان عملکرد خیلی خوبی داشتند و چالش‌ها و اختلافات‌شان منشأ بحث‌ها و مشاجرات زیادی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شد.

جرقه اختلاف این دو مربی به روزهایی برمی‌گردد که برانکو به‌عنوان گزینه جایگزینی کی‌روش مطرح شد و تضاد منافع پرسپولیس و تیم ملی این اختلاف را تشدید کرد. حتی رفتن کی‌روش هم نتوانست به کرکری‌های هواداران دو مربی پایان دهد و پس از پیروزی اخیر کلمبیا بر آرژانتین در کوپا آمه‌ریکا یک بار دیگر رجزخوانی‌ها اوج گرفته. این مشاجرات اما با رفتن برانکو رنگ می‌بازد و با آمدن چهره‌های جدید، فوتبال ایران به تدریج این دو مربی را فراموش می‌کند.

دوگانه کی‌روش - برانکو را می‌توان با دوگانه گواردیولا - مورینیو در فوتبال اسپانیا مقایسه کرد. این دو مربی روی نیمکت بارسا و رئال رقابت داغی داشتند و بی‌تردید بهترین ال‌کلاسیکوهای سال‌های اخیر به دوره آنها تعلق دارد. رقابت آنها هرچند دوستانه پیش نرفت، با جنگ لفظی در نشست‌های خبری همراه بود و حتی به تنش و برخوردهای کنار زمین هم رسید، در نهایت به نفع دو غول فوتبال اسپانیا تمام شد و آنها را به سطح بالایی ارتقا داد.

کی‌روش و برانکو هرچند دوئل مستقیمی نداشتند، ولی این رقابت ناخودآگاه آنها را ترغیب می‌کرد که با تیم‌شان به بالاترین سطح برسند. کی‌روش در تیم ملی رکوردهای فوق‌العاده‌ای ثبت کرد، دو صعود مستقیم به جام جهانی داشت و تا آستانه صعود به مرحله حذفی پیش رفت. برانکو هم با پرسپولیس سه فصل متوالی قهرمان لیگ برتر شد و یک بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید. البته جنگ لفظی طولانی آنها در مقاطعی آزاردهنده بود و باید به ضعف مدیریت فوتبال اشاره کرد که نتوانست راه حلی برای پایان دادن به آن پیدا کند.

به هر حال این دوره با تمام نقاط روشن و تاریکش با رفتن برانکو تمام می‌شود، ولی سایه این دو مربی بالای سر مربیان بعدی باقی می‌ماند. همانطور که هر شکست بارسا هواداران این تیم را یاد گواردیولا می‌اندازد، ویلموتس و سرمربی بعدی پرسپولیس (احتمالا قطبی) محکوم به موفقیت هستند، وگرنه باید منتظر مقایسه شدن با اسلاف‌شان باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلا کی روش ونمیشه با برانکو مقایسه کرد
      کیروش جنتلمن بود با شخصیت. دلش نمیخاست از ایران بره. ولی.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک

    • بدون نام

      میگم چی شده تا حالا اسمی از کیروش نمی اووردین الان که برانکو فقط حرف رفتن روزده تو هر خط سه بار کیروش مینویسین وکلمه خوب رو هردفعه بیشتر بکار میبرین ؟ای خدا ما ایرانی ها رو از چی ساختی؟

    • دادا

      قطبی چیه
      فقط شاه کریم

    • مرتضی

      تیم ملی پنج تا دیگه بازی کنه ارزش‌های کی روش رو بیشتر نمایان خواهد شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر گرامی مرتضی واقعا درست حدس زدید مرسی،، کیروش دانشمند فوتبال بود بزار بازیهایی رسمی شروع بشه بحرین و عربستان سعودی و امارات متحده عربی بلای جان فوتبال ایران خواهد شد

    • بدون نام

      کی روش پیشنهادهای زیادی داشت و نرفت و اخر هم وزیر نخواستش پولکی نبود مرد بود ولی برانکو امد از ولبشویی فوتبال کارنامه درست کرد و اولین پیشنهاد بهتر مالی رفت فرق است بین اینگونه رفتارها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا...

    • بدون نام

      برانکو رو جز این اسمها نیار که اندازه این حرفها نیست مردک دلال کروات موزی

    • ایران بزرگ

      لابد برانکو مورینیو است،خخخ،مردک کارش فراره و مثل گاو رفتن،کرانچار هموطنشه ولی آدم کیف میکنه واسه شخصیتش،از پرسپولیس بدون دلیل کنارش گذاشتن، مرد بود حاشیه درست نکرد و گرنه شاید میموند پرسپولیس خیلی قبل تر با او به موفقیت میرسید،ولی دایی جانو آوردن فقط بخشید ببخشیدش یادمه تا نتیجه گرفتنش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج