جاباما
۸۷۵۴۱۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

واکنش مجلس به قتل علیرضا شیرمحمدعلی

نائیب رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: اولیای دم آقای شیرمحمدعلی اگر روند بررسی دستگاه قضا برایشان قانع کننده نیست می‌توانند به کمیسیون گزارشی ارائه کنند که ما مبتنی بر آن ورود کنیم.

خبرگزاری ایلنا: نائیب رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: اولیای دم آقای شیرمحمدعلی اگر روند بررسی دستگاه قضا برایشان قانع کننده نیست می‌توانند به کمیسیون گزارشی ارائه کنند که ما مبتنی بر آن ورود کنیم.

یحیی کمالی پور، درباره پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی که در زندان فشافویه اتفاق افتاده و اینکه آیا کمیسیون حقوقی و قضایی بنا ندارد بازدیدی از این زندان و سایر زندان‌های تهران داشته باشد، گفت:‌ کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در راستای نقش نظارتی که دارد مواردی که به آن ارسال می‌شود را بررسی می‌کند.

نائیب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد موضوعی که این روزها مطرح می‌شود (قتل علیرضا شیرمحمدعلی در زندان) بنده اطلاعی از کم و کیف آن ندارم تا امروز هم مطلبی در این‌باره به کمیسیون ارجاع داده نشده است.

وی ادامه داد: حتی فردی به عنوان مدعی‌العموم و اولیای دم گزارشی به دست ما نداده‌ که ما رأسا ورود کنیم.

نماینده مردم جیرفت خاطرنشان کرد: کمیسیون حقوقی و قضایی زمانی به مسئله‌ای ورود می‌کند که بازخورد آن را در جامعه مشاهده کند که در این مورد ما مطالبه‌ای را مشاهده نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: شماره نمایندگان در اختیار مردم است و آنان گزارشاتی را به ما می‌دهند اما در مورد این موضوع نه گزارشی از مردم دریافت کردیم و نه هیأت رئیسه مجلس چیزی را به ما ارسال کرده است.

نائیب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در جایی که احساس شود ظلمی روا شده، بی عدالتی صورت گرفته و یا سهل‌انگاری صورت گرفته از اهرم نظارتی خود استفاه خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا مادر علیرضا شیرمحمدعلی می‌تواند از کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درخواستی برای پیگیری پرونده داشته باشد،‌یاخیر،‌ گفت: قطعا هر گزارشی به ما داده شود بررسی می‌کنیم. اولیای دم آقای شیرمحمدعلی هم اگر ایراداتی را در پرونده مشاهده کرده‌اند و روند بررسی دستگاه قضا برایشان قانع‌کننده نیست، می‌توانند به کمیسیون گزارشی ارائه کنند که ما مبتنی بر درخواست آنان ورود کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج