۸۷۵۴۵۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

افزایش قیمت نفت در پی تشدید تنش در خاورمیانه

قیمت نفت روز دوشنبه پس از وقوع حمله به دو نفتکش در دریای عمان که تنش‌ها در خاورمیانه را تشدید کرد و نگرانی‌ها نسبت به احتمال مختل شدن عرضه را بالا برد، افزایش یافت.

خبرگزاری ایسنا: قیمت نفت روز دوشنبه پس از وقوع حمله به دو نفتکش در دریای عمان که تنش‌ها در خاورمیانه را تشدید کرد و نگرانی‌ها نسبت به احتمال مختل شدن عرضه را بالا برد، افزایش یافت.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۶ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۶۲.۲۷ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز جمعه ۱.۱ درصد افزایش قیمت داشت.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۷ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش، به ۵۲.۶۸ دلار در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا در معاملات قبل ۰.۴ درصد افزایش قیمت داشت.

قیمت‌های نفت روز پنج‌شنبه پس از انتشار خبر حمله به دو نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز حداکثر ۴.۵ درصد افزایش پیدا کرده بودند. برای دومین بار در یک ماه گذشته است که نفتکش‌ها در مهم‌ترین منطقه جهان برای تأمین نفت، هدف حمله قرار می‌گیرند.

به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز، تشدید تنش‌ها در خاورمیانه مایه نگرانی مانده و معامله‌گران از این واهمه دارند که روند عرضه نفت براثر تشدید تنش‌ها و وقوع درگیری‌های احتمالی مختل شود.

عامل دیگری که از افزایش قیمت‌های نفت پشتیبانی کرد، اظهارات خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی بود که در سفر خود به ژاپن اظهار کرد: اوپک احتمالاً در نخستین هفته ژوئیه دیدار خواهد کرد و ابراز امیدواری کرده بود که این گروه در خصوص تمدید محدودیت عرضه نفت به توافق دست پیدا کند.

فالح در حاشیه دیدار وزیران انرژی و محیط زیست گروه ۲۰ در ژاپن به خبرنگاران گفت: ما امیدوار هستیم برای تمدید توافق‌مان در دیدار وین به تفاهم دست پیدا کنیم.

اوپک به همراه روسیه و ۹ تولید کننده دیگر غیراوپک که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، توافق کرده‌اند میزان تولیدشان را از اول ژانویه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کنند. مدت این پیمان در آخر ژوئن به پایان می‌رسد و این گروه برای تصمیم‌گیری درباره سیاست تولید خود دیدار خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، همچنین آمار شرکت بی کر هیوز نشان داد: شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته شمار دکل‌های حفاری نفت فعال را برای دومین هفته متوالی کاهش داده‌اند که احتمالاً به کندی رشد تولید آنها در ماه‌های آینده به دلیل افت قیمت‌های نفت اشاره دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مدام از افزایش تنش و قیمت نفت صحبت می کنید ولی نفت......از ۷۰ دلار شده ، ۶۲ دلار ! چرا ؟ واقعیت اینه که اهمیت صدور نفت ار تنگه هرمز ، در این چند دهه کاهش پیدا کرده .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج