جاباما
۸۷۵۴۶۴
۳۰ نظر
۵۰۲۶
۳۰ نظر
۵۰۲۶
پ

قرار اول‌تان خوب بود، پس چرا طرف مقابل تمایلی به قرار بعدی ندارد؟

این ماجرایی است که شاید خیلی از شما تجربه کرده باشید؛ اولین قرار ظاهرا خوب است، اما طرف مقابل تمایلی به ملاقات بعدی ندارد.

برترین‌ها: رابین هیجان زده و خوشحال بود که اولین ملاقاتش با اِما خیلی خوب پیش رفته بود. آن‌ها بعد برای یک قرار کوتاه بعد از ساعت کاری‌شان قرار گذاشته بودند، اما سه ساعت را با هم سپری کردند. رابین و اِما علاقه‌های مشترکی داشتند و گفتگوی بین‌شان خیلی صمیمی و خوب پیش رفته بود. رابین می‌گوید: هر بار که پیشخدمت می‌پرسید، آیا چیز دیگری میل دارید، اِما جواب می‌داد، بله. روز بعد رابین به اِما پیام داد و از او پرسید دوباره کِی می‌توانند همدیگر را ببینند و اِما جواب داد خیلی به او خوش گذشته، اما علاقه‌ای به قرار بعدی ندارد. رابین هم گیج شده بود و هم آزرده: «پس چرا اِما سه ساعت تمام با من وقت گذراند اگر از من خوشش نیامده بود؟! من نمی‌فهمم!».

قرار اول‌تان خوب بود، پس چرا طرف مقابل تمایلی به قرار بعدی ندارد؟

این ماجرایی است که شاید خیلی از شما تجربه کرده باشید؛ اولین قرار ظاهرا خوب است، اما طرف مقابل تمایلی به ملاقات بعدی ندارد. این اتفاق می‌تواند به فردی که پس زده شده احساس سرگشتگی و حیرت بدهد و این سوال را ایجاد کند که چطور ممکن است در ارزیابی احساس و نظر طرف مقابلش اشتباه کرده باشد. با ما همراه باشید تا به شایع‌ترین دلایلی اشاره کنیم که می‌توانند قرار بعدی را منتفی کنند یا اینکه قرار اول خوب و خوشایند بوده است.

از شما خوشش آمده، اما نه به طور رمانتیک

بیشترین توضیحی که در این جور مواقع شنیده می‌شود این است که فرد از همراهی با شما واقعا لذت برده و فکر می‌کند شما آدم خوبی هستید و مصاحبت با شما خوشایند است و دوست جذابی می‌توانید باشید، اما آنقدر که باید به عنوان جنس مخالف جذب‌تان نشده و کششی احساس نمی‌کند. کشش احساسی بسیار مهم است، زیرا قابل لمس نیست و لزوما به ویژگی‌های خاص فیزیکی ربطی ندارد.

هنوز رابطه‌ی قبلی‌اش را کاملا تمام نکرده است

قرار اول‌تان خوب بود، پس چرا طرف مقابل تمایلی به قرار بعدی ندارد؟

خیلی از افراد قرار ملاقات می‌گذارند در حالیکه هنوز با فرد قبلی‌شان کاملا کات نکرده‌اند، و امیدشان این است که با یک فرد خیلی خوب آشنا شوند تا بتوانند قبلی را ترک کرده و رابطه‌ی جدیدی را شروع کنند؛ بنابراین با شرایط مقابل شما قرار می‌گیرند که سطح توقعی بسیار بالاتر از انتظاراتی که در شرایط نرمال می‌توانستند داشته باشند از شما دارند. به عبارتی دیگر، اگر این آدم از نظر هیجانی و احساسی درگیر نبود، به احتمال زیاد خواهان قرار‌های بعدی با شما می‌شد، اما در وضعیت فعلی که احساسش آزاد نیست، همچنان خود را مرتبط با فرد قبلی می‌داند، اما در عین حال می‌خواهد با شما هم بیشتر آشنا شود.

شما او را یاد کسی انداخته‌اید که باعث شده آتش اشتیاقش نسبت به شما خاموش شود

یک دلیل دیگر برای عدم تمایل به قرار بعدی می‌تواند این باشد که شما او را یاد کسی انداخته‌اید و این چهره‌ی آشنا، هیجان او را سرد کرده است: «وای، او درست شبیه عکس‌های جوانی پدرم است» یا «او همان دانشگاهی می‌رفته که نامزد قبلی‌ام رفته است» یا «او یک وکیل است و دو وکیلی که قبلا با آن‌ها آشنا شده‌ام آدم‌های سرسختی بوده‌اند». بله متاسفانه همین طور است، او خیلی زود و در همان لحظات اول به این نتیجه رسیده که شما مناسبش نیستید، چون با دیدن شما، چیز دیگری در ذهنش روشن می‌شود، اما از آنجایی که فرد خوب و جالبی بوده‌اید تصمیم گرفته است یکی دو ساعت از مصاحبت با شما لذت ببرد.

یک جور‌هایی برایش زیادی خوب هستید

آدم‌ها در موقعیت‌هایی که باعث می‌شود احساس بدی نسبت به خودشان پیدا کنند، رادارهای‌شان خوب کار می‌کند. مثلا ممکن است شما آدم واقعا رقابت پذیری باشید و در زندگی به دنبال جاه طلبی و پیشرفت باشید، اما طرف مقابل‌تان خیلی سهل گیر و بیخیال باشد. یا مثلا سفت و سخت مخالف مصرف مواد و الکل باشید، اما او عاشق مهمانی و خوشگذرانی و .... خلاصه اینکه او احساس می‌کند شما از او توقع دارید طبق استاندارد‌هایی که باب میلش نیست رفتار کنید و یا او را با معیار‌های سفت و سختی که دارید قضاوت می‌کنید. البته شما قرار نیست در همین ابتدای آشنایی از او انتظاری از این جهت داشته باشید، اما او، این رابطه را در بلند مدت می‌بیند.

او فقط به دنبال رابطه جنسی است

قرار اول‌تان خوب بود، پس چرا طرف مقابل تمایلی به قرار بعدی ندارد؟

بله ممکن است تا به حال از رفتارش متوجه نشده باشید و تصور کنید علاقه‌مند به یک رابطه‌ی عمیق و بلند مدت است، اما در واقع او به دنبال برقراری رابطه جنسی است؛ بنابراین چند ساعتی خوب و خوش با شما وقت گذرانده و تصمیم گرفته است با پیش کشیدن پیشنهاد رابطه جنسی، ریسک نکند و شما را نیز نرنجاند، زیرا می‌داند که نمی‌پذیرید و دیگر هم قرار نیست با شما قرار بگذارد.

به طور خلاصه دلیل اینکه بیشتر افراد بعد از قرار اول، با اینکه خوب و عالی بوده، به دنبال قرار بعدی نیستند، بیشتر به خود آن‌ها مربوط می‌شود و ایراد یا اشتباهی متوجه شما نیست؛ بنابراین هر چند طبیعی است که بعد از اینکه احساس کردید پس زده شدید، خودتان را نقد کنید و تصور کنید مشکل از شما بوده، اما این کار شما فقط به اعتماد بنفس‌تان لطمه می‌زند و این فرضیه‌ی نادرست تا مدت‌ها آزارتان خواهد داد.

منبع: psychologytoday

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • روزبه

      پسرا وقتي ميفهمند دختر دنباله پوله يا فرار ميكنند يا از فاز عشق و ازدواج تغيير موضع ميدن و زود ميفهمند كه اون دختر فقط به درد رابطه جنسي ميخورد نه زندگي .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا فکر می کنید همه دخترها دنبال پول هستند؟؟ مشکل از انتخابهای احمقانه شماست که دقیقا دنبال همچین کسانی میرین. این آدمها مشخصات خاصی دارند که حتی توی اولین برخورد و قبل از ااولین دیدار جدی کاملا مشخص میشه ولی شما اون موقع اصلا عقلتون کار نمیکنه

      • بدون نام

        خواهر مادرت شاید اونطوری باشن . هر دختری تو ازدواج دنبال ارامشه. اسایش و رفاه مالیهم جزیی از ارامشه. مردی که عرضه پول دراوردن نداره با جرز دیوار فرقی. دخترای ایرانی انقد عرضه دارن پول در بیارن نیازی به پول امثال تو قازقلنگ ندارن.

      • دکتر

        بله عزیزم شما کاملا درست می فرمایید فقط ذهن خودت رو درگیر این مسائل نکن فشارت می افته حالا بیا درستش کن از دست این دختر خانوم ها که باعث می شند یک پسر/مرد این طوری اذیت بشه ( بابا ممد چی شد اون آب قند )

      • برای دختران عزیز ایران

        درگیر رابطه ی قبلی است.چقدر مزخرف هر روز یک رابطه.که چی؟وقتی که سی رو رد کردین و از جذابیت افتادین میشین تیکه ای دست مردهای پیر دنبال مرد زندگی باشین نه پسران هوسباز

      • بدون نام

        وات د فاز؟ چه خودشم جدی می گیره

      • بدون نام

        اونی که پول نداره اداش بیشتر از پولدارها ست. یکی نیست بگه تو که هیچی نداری به چیت مینازی

    • بدون نام

      سلام
      فکر کنم گرمای زیاد اثرشو گذاشته! واقعا حالتون خوبه؟
      این چه مطلبیه اینجانوشتید؟ اینجا ایرانه ها!
      این مطلب چطوری به مردم ما ربط داره. کجای فرهنگی ما اینطور مسائل وجود دارد.
      این دردی که شما براش نسخه پیچیدین مال کس دیگه است.

      پاسخ ها

      • محمد رهام.

        بابا شعر نگو چه فرقی میکنه کجایی دنیا باشی بی سواد ،،،احساس و روابط که جا و مکان نمیشناسه

      • بدون نام

        برای قرار آشنایی پیش از ازدواج هم خوبه. همه مثل ما زندگی نمی کنند دوست گرامی. این چیزها بیشتر بستگی به سبک زندگی آدمها داره

      • بدون نام

        خودتو به خواب زدي بي نام ١٢:٣٣ ؟! بنظر من در مورد آقايون فقط و فقط مورد آخر صحيحه ! چون آقايون به هيجي ديگه غير از اون مورد نميتونن فكر كنن و اول و آخر فكرشون همونه !

      • بدون نام

        عقب افتاده ی ذهنی که میگن تو و امثال تو هستین

      • حمید مشهدی

        مزخرف نگو، یا داری پشت کوه زندگی میکنی یا سرتو کردی توی برف. یعنی ابنقدر کوری که این همه دختر و پسر رو توی خیابون و کافی شاپ نمیبینی و از شبکه های اجتماعی هم هیچ چیزی به گوشت نخورده؟ قرن چندم زندگی میکنی عمو جان؟

      • بدون نام

        تو خودت مث اینکه گرما مختو آب کرده اینجا دخترپسرای قرار نمیزارن؟؟؟؟؟؟؟ پشت کوهم دیگه قرار میزارن تو از کجا اومدی؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        شما کجا زندگی میکنی گلم. حتمن تو ولایت شما همون جلسه اول میرن محضر؟!

      • بدون نام

        همچین نوشتی ایرانه انگار ایران مال دویست سال پیشه،عزیزم الان نود درصد روابط جوونا به جز اونایی که مذهبین اینطوریه پس بدون که این مطالب برای ایران هم صدق میکنه

      • i

        برو بیرون یکم میفهمی

      • بدون نام

        مثل اينكه شما هم اصلا تو ايران زندگي نميكني!
        "فرهنگ شما" نميدونم چيه يحتمل همه ش تفنگ و جنگ و خون هست ولي مردم در تمام دنيا از جمله ايران دارن همينطوري زندگي ميكنن كه اينجا نوشته. آدمها دنبال زندگي كردن هستن نه مقاومت كردن و شاخ و شونه كشيدن با همه ي دنيا!

      • بدون نام

        برترینها میخواد فرهنگو عوض کنه ما از رابطه دنبال آرامش هستیم طبق قرآن نه دنبال دختر بازی مثل غرب

    • بدون نام

      او فقط به دنبال رابطه جنسی است.
      پسرای ایرانی...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردان خارجی که چندسال با یک نفر زندگی مکینن ولی ازدواج رسمی نمی کنن دنبال چی هستند؟

    • بدون نام

      در اكثر موارد مورد آخر( رابطه جنسي) اصلي ترين دليله!

    • واقع بین

      بنزین ماشین به شیلنگ شهرداری وصل نیست که هی قرار پشت قرار بزارین . همون جلسه اول باید بگید که میخواین طرف بیاد خواستگاری یا نه؟ اگر هم که اقایی اصرار داره که هی قرار بزاره بدون اینکه شما رو به خانواده معرفی کنه دیگه معلومه چه کاره است و اگر با او قطع رابطه نکنین هر بلایی سرتون بیاد مقصر خودتونید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین
        حرفت عالی بود

    • مریم

      برای من چندین بتر پیش اومده طرف میگه خیلی خوبید و فلان و بهمان بعد خبری نمیشه
      ولی من ناامید نمیشم و همین الان دارم میرم یه قرار اول رو داشته باشم خخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خیلی باحالی
        برو خوش بگذره

      • بدون نام

        :)

    • بدون نام

      مشکل اینه که اینا خودشون نمی نویسن همش ترجمه اس

    • بدون نام

      یکی از دلایل مهمش تو ایران اینه ک پسره خواهان رابطه جنسی نامتعارفه و دختره قبول نمیکنه. اینه ک دیگه پسر ایرانی دلیلی برای قرار دوم نداره و میره دنبال یکی دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اه به پسر ایرانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج