جاباما
۸۷۵۵۴۲
۱۰ نظر
۵۰۰۰
۱۰ نظر
۵۰۰۰
پ

نصرتی: برانکو چیزی نداشت به پرسپولیس اضافه کند

بازیکن پیشین پرسپولیس معتقد است که برانکو ایوانکوویچ هر آن چیزی که از دستش بر می‌آمده برای این تیم انجام داده و اکنون باید مربی جدیدی با رویکرد جدید به این تیم اضافه شود.

خبرگزاری تسنیم: محمد نصرتی در خصوص جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس اظهار داشت: همه می‌دانند که من چقدر برانکو را دوست دارم و این مربی چقدر در زندگی فوتبالی من تأثیرگذار بوده است. این مسئله برای کسی پوشیده نیست، اما برانکو هر آن چیزی که از دستش بر می‌آمد برای پرسپولیس انجام داد. شاید عده‌ای از هواداران از دست من ناراحت شوند، اما برانکو تمام خدمات شایان را انجام داد و دیگر چیزی نداشت به تیم اضافه کند.

وی افزود: ئباید از فوتبال دنیا الگوبرداری کنیم و در فوتبال اروپا هم شرایط مربیان همینطور است. به طور مثال پپ گواردیولا پس از سه سال که تمام قهرمانی‌ها و عنوان‌ها را با بارسلونا کسب کرد، از این تیم رفت و گفت دیگری چیزی ندارم که به تیم اضافه کنم. احساس می‌کنم در پرسپولیس هم پس از دوران موفقی که این تیم با برانکو داشت، نیاز به تفکری جدید است و باید تنوع ایجاد شود.

بازیکن سابق پرسپولیس خاطرنشان کرد: اکنون از رفتن برانکو خیلی ناراحتم، اما همانطور که گفتم او تمام خدماتش را به پرسپولیس کرد و رفت. تنها قهرمانی که در پرسپولیس کسب نکرد، قهرمانی آسیا بود که آن هم با تمام حواشی، محدودیت‌ها و محرومیت‌ها به فینال لیگ قهرمانان رسید، نایب قهرمان شد که آن نایب قهرمانی، از قهرمانی کمتر نبود.

نصرتی در خصوص انتخاب جانشین برای برانکو ایوانکوویچ گفت: اکنون مسئولان پرسپولیس باید تلاش کنند یک مربی در کلاس جهانی جانشین برانکو شود. این انتظار نیست که سرمربی پرسپولیس از بالاترین سطح اروپا بیاید، اما نباید کسی بیاید که کمتر از برانکو باشد و یک مربی در سطح او که افتخار کسب کرده، باید سرمربی پرسپولیس شود.

اگر بخواهم بازهم بارسلونا را مثال بزنم، همانطور که گواردیولا رفت، انریکه به این تیم آمد که این مربی هم توانست موفق شود و نتایج قابل قبولی بگیرد. این یک مسئله بدیهی در فوتبال است که مربیانی جانشین مربیان قبلی شوند که در همان حد و اندازه باشند.

وی در واکنش به این مسئله که هواداران پرسپولیس نگران این هستند باشگاه نتواند بودجه جذب مربی خارجی را تأمین کند که همین دلیل هم باعث رفتن برانکو شد، اظهار داشت: واقعاً جای تعجب است و باعث خنده می‌شود که نتوانند بودجه جذب یک مربی را تأمین کنند.

در کشوری که با این همه سرمایه، ثروت و منابع نباید پول آوردن مربی برای تیمی بزرگ که این همه هوادار دارد، مسئله سختی باشد. وقتی پرسپولیس زیر نظر دولت است، دولت باید این پول را تأمین کند. همانطور که برای استراماچونی که به استقلال آمده، ۱.۶ میلیون یورو هزینه شده است، برای پرسپولیس هم باید این کار را انجام دهند.

بازیکن سابق پرسپولیس در واکنش به این مسئله که برانکو به دلیل تأمین نشدن همین پول قراردادش را فسخ کرده و به الاهلی رفته و این مسئله نشان می‌دهد باشگاه برای تأمین هزینه مربی خارجی دچار مشکل شود، گفت: مسئله مالی بهانه بوده و ای کاش مسئولان باشگاه خودشان صادقانه می‌گفتند که برانکو هر چیزی که از دستش برآمده برای تیم انجام داده، تمام قهرمانی‌ها را کسب کرده و اکنون باید به دنبال مربی جدید با رویکرد جدید باشیم.

نصرتی افزود: کاش باشگاه پرسپولیس و برانکو با یکدیگر هم اندیشی می‌کردند و حداقل در یک نشست خبری، موضوع جدایی را به صورت رسمی اعلام می‌کردند. به این شکل نه باشگاه و مسئولانش زیر سؤال می‌رفتند و نه هواداران از برانکو دلخور می‌شدند یا برخی از هواداران صحبت از بی معرفی می‌کردند.

وی با اشاره به حضور مجدد مصطفی دنیزلی در فوتبال ایران گفت: باید به مسئولان باشگاه تراکتورسازی بابت انتخاب دنیزلی تبریک بگویم و این یک اقدام هوشمندانه بود. مربیانی باید به فوتبال ایران بیایند که کارنامه‌دار باشند و مانند مصطفی دنیزلی، برانکو، کی‌روش، ویلموتس و حتی شفر و تونی اولیویرا در تیم‌های بزرگ مربیگری کرده باشند تا بتوانند چیزی به فوتبال ما اضافه کنند. پرسپولیس هم باید مجدداً این مسئله را در نظر بگیرد.

مدافع سابق تراکتورسازی که با مصطفی دنیزلی در پاس و پرسپولیس همکاری کرده است درباره اینکه چقدر شانس موفقیت برای این مربی ترکیه‌ای قائل است، اظهار داشت: انتخاب دنیزلی قطعاً مفید فایده خواهد بود. فرهنگی که ما داریم، نزدیک به ترکیه است و این نزدیک بودم فرهنگ، می‌تواند به دنیزلی و تراکتورسازی کمک کند تا دو طرف خیلی سریع‌تر با یکدیگر خو بگیرند. من هم با دنیزلی در پاس و پرسپولیس کار کرده‌ام، از روحیات و توانایی‌هایش باخبرم و به نظرم می‌تواند بازهم در فوتبال ایران موفق شود. برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

نصرتی که فصل گذشته مربی اکسین و مدتی سرمربی موقت این تیم بود درباره اینکه آیا با دنیزلی در ارتباط بوده و دوست دارد با این مربی کار کند، خاطرنشان کرد: دنیزلی را خوب می‌شناسم و همانطور که گفتم در پاس و پرسپولیس با او کار کردم. از نظر فنی و اخلاقی هم او یک مربی توانمند است.

با او در این سال‌ها در تماس بودم و برایش آرزوی موفقیت کردم، اما پس از آمدن به تراکتورسازی صحتبی با او نداشتم. اگر صحبتی شود، دوست دارم با دنیزلی کار کنم و افتخار بزرگی خواهد بود که بتوانم به او و تیم بزرگ تراکتورسازی کمک کنم. من با تراکتورسازی قهرمان جام حذفی شده‌ام و خاطرات خوبی از این تیم دارم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاملا موافقم، برانکو اگه بمونه مطمعنا پرسپولیس نتیجه نمیگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت اما یه چیزو داشت که اضافه کنه روش های جدید دلالی

    • بدون نام

      یکبار جرات کنیم و تقصیراتمونو بپذیریم و نریم دنبال بهونه. اگه برانکو می موند، شاهکار کرده بودیم. حالا که رفته می گیم توانایی بیشتر نداشت.
      این دیگه بازی فوتبال نیست که اگه بردیم بگیم قدرت ماست و اگه باختیم شرایط و حریف رو مقصر بدونیم. چطور مربیهای دیگه میتونن ده سال هدایت یک تیم رو داشته باشن، ولی برانکو واسه ما تموم شد؟

    • حمیدرضا

      بنظرم علی کریمی رو بیارن هم انگیزشو داره هم تنها کسی هستش که اگه بیاد طرفدارا بهونه برانکو رو نمیگیرن

    • بدون نام

      خخخخخ

    • پرویز

      جناب نصرتی اقای دنیزلی مرد با شخصیت و منظمی است ولی دیگر وقت سرمربی گری ایشان گذشته است اقای دنیزلی سالهاست که فقط در کانال های ورزشی ترکیه بعنوان کارشناس حضور دارد و از طرفی هم دکتر متخصص قلب مربی گری را برای ایشان ممنوع کرده است با این اوصاف امیدوارم تراکتور سازی با وی موفق شود

    • بدون نام

      من خودم خیلی پرسپولیسیم ولی نباید با بارسلونا مقایسه بشه همینطور برانکو با پپ .برانکو بدرد ما میخوره یا میخورد

    • رضا

      باعث تاسفه که کارشناسی. اگر اینطور بود ۴سال صدر جدول نبود. فرگوسن ۲۰سال افتخار افرینی نمیکرد

    • بدون نام

      نصرتی خودش بیاد تو تیم بازی کنه

    • انتقاد سازنده

      فقط تو و شیث چیزای اضافه داشتین که به پرسپولیس دادین . دستتون هم درد نکنه . آبروی تیمتونو بردین . اصلا شما دوتا چرا زنده موندین . اصلا چرا حرف میزنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج