۸۷۵۵۹۹
۲۹ نظر
۵۰۱۶
۲۹ نظر
۵۰۱۶
پ

پیشنهاد رایگان شدن آب و برق منازل زیر ۸۰متر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: نباید از کلمه کوپن بترسیم چراکه کشور از کوپن در زمان جنگ تحمیلی ضرر نکرده و این کوپن‌ها می‌تواند تبدیل به کالا شود.

خبرگزاری خانه ملت: الیاس حضرتی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت یارانه های پنهان در اقتصاد کشور، گفت: ایران در شرایط ویژه جنگ اقتصادی قرار دارد، اما مسئولان شمایل جنگی را پیدا نکرده اند چراکه اگر چنین شرایطی را احساس و درک می کردند تصمیمات آنها در اقتصاد در این زمینه تنظیم می شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید از شرایط کنونی استفاده کرد و نحوه اتلاف منابع و مصرف گرایی را تغییر داد و ریشه های فساد در کشور را خشکاند، افزود: حتی اگر کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار نداشته باشد، باید نحوه مصرف خود را تغییر دهیم، اما اکنون که ایران در جنگ اقتصادی قرار دارد باید به مراتب اولی تر از گذشته مانع اتلاف منابع ملی شود که اسم آن را نباید دو نرخی کردن و افزایش قیمت بنزین گذاشت، بلکه اسم آن را مدیریت مصرف منابع می گذاریم.

وی ادامه داد: مدیریت مصرف در ایران این است که در شدیدترین تحریم ها قرار دارد، اما در میانگین مصرف سرانه بنزین، شکر، گوشت، گاز، برق و دارو در دنیا اول است، آیا به طول و عرض ما می خورد که این میزان مصرف کنیم؟.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ میلیون خودرو در ایران وجود دارد که مصرف روزانه ۲ لیتر حدود ۴۰ میلیون لیتر می شود، افزود: همچنین اگر ۱۰ میلیون لیتر بنزین به تاکسی، اتوبوس و مینی بوس که کارهای عمومی انجام می دهند اختصاص یابد، حدود ۵۰ میلیون لیتر می شود در حالی که هم اکنون در روزهای عادی ۱۰۰ میلیون لیتر و در روزهای تعطیل ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین مصرف می شود که در هیچ نقطه ای از دنیا نمی توان از این اقدام دفاع کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مصرف روزانه بنزین باید در کشور به ۵۰ میلیون لیتر رسیده و مابقی صادر شود، ادامه داد: پول صادرات بنزین باید به دهک های پایین جامعه داده شود، براین اساس که یارانه نقدی دهک های پایین جامعه به جای ۴۵ هزار تومان به ۱۲۰ هزار تومان افزایش یابد و حمل و نقل شهری شبه رایگان ایجاد شود.

هزینه آب، برق، گاز و تلفن منازل زیر 80 متر باید رایگان شود

وی تصریح کرد: با ۱۵ هزار میلیارد تومان پول حاصل از صرفه جویی سوخت می توان برای حمل و نقل شهری اقدامات موثری انجام داد، مدرن ترین ترامواها، مترو و وسایل حمل و نقل عمومی را مستقر کرد، بودجه برای بهداشت و درمان مردم اختصاص و هزینه سرانه معلمان و دانش آموزان را افزایش داد.

حضرتی با بیان اینکه منبع ایجاد اشتغال مردم، بهداشت، آموزش و پرورش رایگان، حمل و نقل شهری می تواند مدیریت مصرف سوخت در حوزه های بنزین، برق، گاز خانگی باشد، افزود: هزینه آب، برق، گاز و تلفن منازل زیر ۸۰ متر باید رایگان شود و بالای ۸۰ متر به شکل تصاعدی افزایش یابد.

نباید از کلمه کوپن بترسیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نباید از کلمه کوپن بترسیم چراکه کشور از کوپن در زمان جنگ تحمیلی ضرر نکرده و این کوپن ها می تواند تبدیل به کالا شود، تصریح کرد: باید از ۱۴ میلیارد دلاری که برای ۲۵ کالای اساسی اختصاص یافته ۴ میلیارد دلار براساس ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به پنیر، گوشت، مرغ و شکر و کالاهای اساسی تخصیص یابد و ۱۰ میلیارد دلار دیگر را با قیمت ارز نیما فروخت که حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان می شود و می توان این رقم را در ایجاد اشتغال مردم، بهداشت، آموزش و پرورش رایگان، حمل و نقل شهری مصرف کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرف تا عمل فاصله آن زیاد است

      پاسخ ها

      • محمد

        امان از شعارهای انتخاباتی

    • استاد تیغ زدن ملت

      ابتدا پول اب و برق منازل زیر 80 متر را رایگان میکنیم و بقیه را تصاعدی پول میگیرم
      بعد از چند ماه قانون رایگان بودن اب وبرق منازل زیر 80 متر را به بهانه تبعیض بین مردم لغو میکنیم و از همه چند برابر پول میگیریم
      داداش خودتی این کلک ها دیگه قدیمی شده نکنین این کارها رو

    • بدون نام

      چقدر این نماینده ها ومسولین بهره هوشی پایینی دارند.شما به جای رایگان کردن ،بهتره قدرت خرید مردم رو بالا ببری.خونه 80 متری وقتی ببینه رایگانه،مصرفش رو چنان بالا میبره که میتونه بیشتر از یه ویلای هزار متری مصرف کنه.

    • shohrehandy

      بلافاصله همسایه ها از ما سیم کشی میکنن به منزلشون میگن اخه برق شما مجانیه . ایرانیا زرنگ و فرصت شناسن بله

    • س

      گرون کردنشو که قطعا انجام میدید...ولی اینکه بخوایید پول بدست اومدرو و منابع باقی مونده رو صرف خوده مردم کنید...عمرااااااا....شاید دور کمر شما و آقازاده هایتون یه ده بیست سانت دیگه اضافه شه....

    • بدون نام

      این هم ماملت ساده را رست انداخته میخوان مردم بکشن پای صندوق رای وگر مردم خام نشید اینها به ما مردم ایران هیچ کاری نمیکنن .

    • بدون نام

      شتر درخواب بیند پنبه دانه کشور نود درصد خرج بالا دستی ها آقا زاده ها وکشور های وابسته به ایران رو ازهمین مردم خونه پنجاه شصت متری در میاره

    • س ا

      مگه فردی که در منزل دویست متری زندگی میکنه ثروتمندهست که باید پول اب برق گاز تلفن تصاعدی بده خیلی ها هم هستن تو اپارتمان 80متری زندگی میکنن ولی ثروتمندن

    • بدون نام

      باز چه خوابی برای مردم دیدید ؟؟؟

    • بدون نام

      پیشنهاد خیلی احمقانه ایه این افراط و تفریط ها کار مارو باینجا کشونده

    • بدون نام

      اینا نماینده مردم نیستن دشمن مردم هستن!

    • بدون نام

      چراترکمنستان اب وبرق گازرایگان وهراف۲/۵ملیون یارانه میده وعربستان۷ملیون وایران به اندازه کل اروپا ثروت دارگاز نفت منابع

    • بدون نام

      تبلیغ انتخاباتیه......

    • بدون نام

      دوروع که شاخ و دم نداره

    • فضولباشی

      دهک های پایین نیازی به یاری شماهاندارندوقتی همه حداقل هاراازشان گرفتید امیدشان ازشماهاقطع شد هردرامدی هست برای خودتان مانان خالی راترجیح می دهیم انراهم گرفتید مرگ را ترجیح می دهیم به لطف امثال شماها ولی برای هرقومی اجلی است که لحظه ای پس وپیش نخواهدشد

    • بدون نام

      با وعده خدمت به فقرا ظلم به اغنیا و قشر متوسط را شروع کنیم ، سپس میبینیم خبری هم از آن وعده آب و برق رایگان زیر 80 متری نشد
      طرح جدید بیار، اینها جواب نمی ده

    • بدون نام

      اين ديگه واقعا پيشنهاد احمقانه اي هست

    • @ S S T E @

      باز دروغ گویی شروع شد
      اخه عبدالله ۹۰ درصد خانه های مردم زیر ۸۰ متر است مردم مثل شما مسعولان دزدی بلد نیستن که در خانه های ۲۵۰ متری زندگی‌کنند.

    • شهاب

      بنظر من باید اونا که خونشون زیر ۸۰متره پول اب و برقشون ۵برابر بشه و اونام که بالای ۸۰متره ۱۰برابر. اینجوری دلمون خوشه که خونمون زیر ۸۰متره. ماهم خدارو شکر میکنیم

    • بدون نام

      احمقانه است!!!
      یه خونه ی 60 متری میتونه بیشتر از یه خونه ی 200 متری آب و برق و گاز مصرف کنه

      پاسخ ها

      • ساناز

        نه این طورنیست

    • اهو

      عجیب
      بسیار عجیب

      ایا انتخاباتی در پیش هست؟؟؟

      کلاهی دیگر بر سر ملت میرود، ... ببینید و لذت ببرید

    • بدون نام

      آره پول خوبی میشه برا بچه هات

    • بدون نام

      فقط مسعولین حرف های قشنگ میزنن ..در آخر هم ......؟

    • بدون نام

      آن وقت از نظر شما مردم بنزین را مثل آب میخورند که باید کمتر بخورند یا خودروهایی که توسط مافیای خودروسازی تولید میشود و شما هم در مجموعه مسئولان از آنها حمایت میکنید آن را مصرف میکنند؟

    • بدون نام

      باز انتخابات نزدیک شد و شما و دوستانتون یاد مردم افتادین.

    • بدون نام

      آخه مملکت با پول آب و برق و مالیات و... داره میگرده.

    • بدون نام

      کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج