۸۷۵۶۰۵
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

نماینده مجلس: تحریم انتخابات، تاکتیک است

حدود ۹ ماه دیگر تا برگزاری انتخابات مجلس زمان مانده، ولی از هم اکنون فعالیت‌های بی‌شماری از سوی کسانی که قصد شرکت در انتخابات آینده را دارند ـ به ویژه در شهر‌های کوچک ـ مشهود است، به گونه ای که افراد با حضور در مراسم یا سخنرانی ها و یا حضور در مناطق محروم، به نوعی در حال معرفی خود به جامعه هدف هستند.

تابناک: حدود ۹ ماه دیگر تا برگزاری انتخابات مجلس زمان مانده، ولی از هم اکنون فعالیت‌های بی‌شماری از سوی کسانی که قصد شرکت در انتخابات آینده را دارند ـ به ویژه در شهر‌های کوچک ـ مشهود است، به گونه ای که افراد با حضور در مراسم یا سخنرانی ها و یا حضور در مناطق محروم، به نوعی در حال معرفی خود به جامعه هدف هستند.

در این میان، اما فعالیت‌های گرو‌ه های سیاسی و جریان‌های تأثیرگذار نیز در حال آغاز شدن است و حتی برخی جریان‌های جدید نیز در حال شکل‌گیری هستند، به گونه ای که آشکارا اعلام موضع کرده و در حال عضوگیری برای خود هستند.

ولی با این حال، هنوز تنور انتخابات سرد است و به نظر می‌رسد، حتی برخی‌ تمایلی به گرم کردن این تنور هم ندارند. به اعتقاد برخی سیاستمداران، هر چقدر این تنور دیر‌تر گرم شود، میزان مشارکت در انتخابات پایین خواهد بود و هر چه این میزان کاهش داشته باشد، احتمال موفقیت در برخی جناح‌ها بیشتر می‌شود.

عبدالکریم حسین زاده در گفت‌وگو با تابناک در این باره اظهار داشت: اینکه رقابت‌های سیاسی در میان جریان‌های سیاسی در داخل کشور وجود داشته باشد، واقعیت مطلقی است و اینکه جریان‌ها بخواهند علیه هم و یا با هم تاکتیک‌هایی برای حفظ موجودیت خود داشته باشند، هم کاملا طبیعی است.

وی گفت: به نظر من، اینکه گفته می‌شود جریان اصولگرایی بر این باور است که مشارکت مردم در انتخابات آتی کم خواهد شد و بیشتر مردم دیگر حاضر نیستند، به اصلاحات رأی دهند، تاکتیک یا پیش‌بینی و یا به نوعی پیشگویی از انتخابات آینده است.
با توجه به اینکه جریان‌های سیاسی باید پیش‌بینی دقیقی از آینده داشته باشند تا بتوانند سیاست‌های خود را پیش ببرند، نباید در جامعه نیت‌خوانی کرد و گفت، در انتخابات آینده جناح یا جریان خاصی اقبال نخواهد داشت.

وی در ادامه یادآور شد: جریان اصولگرایی برای خود ترسیمی از فضای انتخابات سال ۸۴ دارد که در آن احمدی نژاد توانست رأی بیاورد و بعد از آن نیز مجلس هفتم بود که با استقبال مردم روبه رو نشد و اقبال عمومی کاهش پیدا کرد و اصولگرایان توانستند از این فرصت مجلس را به دست بیاورند.

این نماینده افزود: من فکر می‌کنم این صحبت‌ها یک آرزوست تا آن فرایند سیاسی دوباره تکرار و زمینه ای برای اصولگرایان فراهم شود تا بتوانند کرسی‌های اجرایی و مقننه را تصاحب کنند. تا انتخابات زمان زیادی مانده و نمی‌شود از هم اکنون به فکر آن بود. البته من نمی‌گویم که جریان اصلاح طلب موفق بوده و نمی‌شود از آن دفاع ۱۰۰ درصدی کرد، اما باید اقدامات جریان‌های سیاسی را بر اساس محدودیت‌ها و فرصت‌هایی که در اختیار داشتند، سنجید.نمی‌شود یک جریان سیاسی را ارزیابی کرد و نسبت‌های مورد نیاز آن مانند شرایط اقتصادی، سیاسی، تحریم‌ها و شرایط دولت و موانعی که در مجلس و دولت وجود داشت را نادیده گرفت. جامعه سیاسی ما جامعه منصفی است و نمی‌شود نیت خوانی کرد، ولی آرزو می‌کنم که مشارکت حداکثری مردم، معادلات زیادی را روشن کند.

حسین زاده در پایان ادامه داد: جریان‌های سیاسی، به جای آنکه فرصت‌های واقعی خود را بروز داده و برنامه‌های عادی خود را ارائه دهند، مردم را در یک پازل عدم مشارکت یا مشارکت پایین قرار می‌دهند تا بتوانند برای خود رأی‌سازی یا رأی پیش‌بینی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا نمیتونم به طرفدارای اصولگرا و اصلاح طلب احترام بزارم.چون هر دو طرف خیانتکارن.کسی که رای بده خیانت کرده

    • بدون نام

      خاک تو سر کسانی که رای دهند

    • بدون نام

      یعنی میفرمایی با این وضعیت انی که واسه ما مردم درست کردین،انتظار دارین که بازم بیاییم رأی بدیم؟؟؟!!!!واقعأ عجب پست فطرتهایی هستین!!!!!

    • بدون نام

      در انتخابات آینده دو موئلفه پیش رو هست 1-مشارکت کم یعنی پیروزی اصولگرایان2-لولو نشان دادن اصولکرایان یعنی موفقیت اصلاح طلبان!!!!!

    • فضولباشی

      اینبارنوبت ملت است که نقش واقعی خودرادرانتخابات نشان دهند ودیگرفریب نخورند

    • بدون نام

      خبر بی پایه واساس است.عمو پنج ماه مانده نه ۹ماه!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      تاکتیک نیست نارضایتی است

    • بدون نام

      واقعا کی رای میده؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج