جاباما
۸۷۵۶۷۹
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

مجازات آزارگران جنسی در خاورمیانه چگونه است؟

در حالی لایحه ۵۲ ماده‌ای تامین امنیت زنان همچنان در گیر و دار خوانده شدن و اصلاحات در قوه قضاییه است که بعضی از کشورهای خاورمیانه قوانین مربوط به اذیت و آزار جنسی را یا تصویب کرده‌ یا لوایح و طرح‌هایی برای کاهش آن در اماکن عمومی پیشنهاد داده‌اند که در زیر به بعضی از این کشورها اشاره می‌کنیم.

خبرآنلاین: در حالی لایحه ۵۲ ماده‌ای تامین امنیت زنان همچنان در گیر و دار خوانده شدن و اصلاحات در قوه قضاییه است که بعضی از کشورهای خاورمیانه قوانین مربوط به اذیت و آزار جنسی را یا تصویب کرده‌ یا لوایح و طرح‌هایی برای کاهش آن در اماکن عمومی پیشنهاد داده‌اند که در زیر به بعضی از این کشورها اشاره می‌کنیم.

مجازات آزارگران جنسی در خاورمیانه چگونه است؟

سال پیش بود که قانون مبارزه با اذیت و آزار جنسی در عربستان که پیش از این به تصویب شورای وزیران این کشور رسیده بود، اجرایی شد. به گفته سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی به موجب این قانون افرادی که مرتکب آزار جنسی می‌شوند به ۲ سال حبس یا پرداخت جریمه ۱۰۰ هزار ریال یا هر دو محکوم خواهد شد. این قانون علاوه بر فضاهای عمومی در مدارس، مسافرخانه‌ها، منازل و رسانه‌های اجتماعی و همچنین شامل افراد زیر ۱۸ سال نیز می‌شود.

همچنین در قانون مجازات جدید مصر، برای کسی که مرتکب آزار جنسی می‌شود، یک سال زندان و حداقل پنج هزار و حداکثر ده هزار جنیه مصری (معادل هفتصد تا ۱۴۰۰ دلار) به عنوان جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.

در عراق هم تجدید نظر و فعال کردن قانون مجازات کیفری عراق که در حال حاضر شامل تعاریف ضعیفی از رفتار مجرم و مجازاتی که تاثیر بازدارنده‌ای از آزار ندارد و در نتیجه به جلوگیری از آزار جنسی کمک نمی‌کند، در دست اقدام نمایندگان این کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی رضا

      توی ایران که هیچه متاسفانه.

    • حمید معصومی نژاد

      چه ربطی داشت به من؟

    • مجتبی بیات

      سلام من 14 سالمه متولد 1384 هستم.راستش یه مسئله ای واسم پیش اومده بود میخواستم از شما راهنمایی بخوام.من عاشق یه دخترم اونم همسنمه اما متسفانه اون داخل فامیلشون یه پسره هست که پدر نداره(در واقع فوت کرده) دختره به خاطر اینکه اون بچه یتیمه بهش عشق میورزه و من میترسم اونو از دست بدم.خواهش میکنم یه راهی واسم بگین که اونو بدست بیارم و البته فکر کشتن اون پسره رو از سرم بیرون کنم??????.سانسورچی سانسور نکن تورو خدا

    • بدون نام

      ولی ایران خیلی باز دارنده است یک هفته بازداشت رضایت از ترس و تهدید ازاد شدن دوباره از نو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج