جاباما
۸۷۵۶۹۰
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

آمریکا، اسرائیل را به کنفرانس بحرین دعوت نمی‌کند

«کانال ۱۳» رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داد، کاخ سفید تصمیم گرفته که هیچیک از مقام‌های این رژیم را به کنفرانس اقتصادی منامه در بحرین دعوت نکند.

ایرنا: «کانال ۱۳» رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داد، کاخ سفید تصمیم گرفته که هیچیک از مقام‌های این رژیم را به کنفرانس اقتصادی منامه در بحرین دعوت نکند.

بنا بر این گزارش، دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا روز یکشنبه دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را از این تصمیم مطلع کرده است.

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، اظهار داشت: هدف این کارگاه در بحرین آن است تا نسخه اقتصادی خود را برای مردم فلسطین ارائه دهیم. ما می‌خواهیم روی ابعاد اقتصادی تمرکز کنیم، نه ابعاد سیاسی.

آمریکا، اسرائیل را به کنفرانس بحرین دعوت نمی‌کند

عقب‌نشینی آمریکا از دعوت صهیونیست‌ها به کنفرانس منامه در حالی است که «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفته بود که این رژیم در کنفرانس منامه شرکت خواهد کرد.

قرار است نشست اقتصادی بین‌المللی در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) به دعوت آمریکا در منامه پایتخت بحرین با هدف جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و با ادعای بهبود وضعیت اقتصادی فلسطینیان برگزار شود.

به عقیده بسیاری از کارشناسان نشست اقتصادی بحرین، نخستین گام عملی برای اجرای طرح ضد فلسطینی معامله قرن است.

فلسطینی‌ها با تحریم این نشست از کشورهای شرکت‌کننده در این نشست خواسته‌اند که در تصمیم‌گیری خود تجدیدنظر و این نشست را تحریم کنند. لبنان نیز تاکید کرده است که کشورش در کنفرانس بحرین شرکت نخواهد کرد.

از سوی دیگر مصر، اردن و مغرب از جمله کشورهایی هستند که موافقت خود را برای شرکت در این کنفرانس اعلام کرده‌اند.

گفته می‌شود در این کنفرانس، نمایندگان دولت‌ها، جامعه مدنی و سرمایه‌گذاران برای آغاز اجرای بخش اقتصادی «معامله قرن» شرکت خواهند کرد.

«جرد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ پیش‌تر اعلام کرده بود که بندهای مربوط به معامله قرن بعد از ماه رمضان اعلام خواهد شد.

کارشناسان معتقدند، طرح معامله قرن که آمریکا برای هدف ادعایی پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به‌دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی آوارگان فلسطینی - که شمار آنها ۶ میلیون برآورد می شود - به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است. شمار آوارگان فلسطینی ۶ میلیون برآورد می‌شود.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است و از نظر فلسطینی‌ها قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه عولملی باعث شده کشورهای عربی حاضرباشند بر سرفلسطین با امریکا و اسراییل معامله کنند ، فقط تفرقه و اختلافات زودگذر .

    • بدون نام

      داماد عزیز ترامپ فکرشو نکردی این بازی هایی که در میاری داره برات ابرو ریزی میشه بعدا عروس خانم دیگه تحویلت نمیگیره بعد سرو کارت با ترامپه یکدفعه از زیر لحاف سر در میاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج