جاباما
۸۷۵۷۵۹
۳۲ نظر
۵۰۰۷
۳۲ نظر
۵۰۰۷
پ

خطر حذف لبنیات از سفره مردم جدی شد

با تصویب افزایش ۲۰ درصدی قیمت شیر خام، لبنیات هم گران شد و این موضوع خطر حذف شیر، ماست و پنیر از سبد غذایی خانوار را بیشتر کرد.

خراسان نوشت: با تصویب افزایش ۲۰ درصدی قیمت شیر خام، لبنیات هم گران شد و این موضوع خطر حذف شیر، ماست و پنیر از سبد غذایی خانوار را بیشتر کرد.

در شرایطی که بسیاری از کارشناسان بهداشت و سلامت بارها و بارها بر این موضوع تاکید داشته اند که قیمت محصولات لبنی باید مورد حمایت جدی دولت باشد تا این محصولات از سفره خانواده ها حذف نشود، اما افزایش قیمت اخیر این محصولات، نگرانی ها درباره وقوع این اتفاق و پیامدهای ناشی از آن بر سلامت را افزایش داده است.

تعدادی از پیام های گلایه آمیز مردم

* مصرف لبنیات برای سلامتی اهمیت زیادی دارد و بارها در رسانه ها اعلام می شود که استفاده روزانه شیر باعث کاهش ابتلا به پوکی استخوان می شود اما نمی دانم با مشکلات گرانی های اخیر و حالا هم افزایش قیمت لبنیات، چقدر می توانم لبنیات مصرف کنم.

* دولت با افزایش نرخ شیر، باعث کاهش مصرف لبنیات در خانواده ها می شود که این موضوع به افزایش بیماری های ناشی از کاهش کلسیم بدن منجر می شود.

* به نظر می رسد در این شرایط اقتصادی که مردم به سختی نان شب خود را تامین می کنند، دولت باید با اختصاص یارانه هایی برای تامین نهاده های دام داران؛ از افزایش قیمت لبنیات که یکی از کالاهای اساسی محسوب می شود، جلوگیری کند.

* دولت به جای این که سیاست هایی برای افزایش مصرف لبنیات در کشور اتخاذ کند، با صدور مجوز گرانی آن نه تنها باعث افزایش مصرف لبنیات نمی شود بلکه مصرف لبنیات را کاهش می دهد.

* تا پیش از این، روزانه دو شیر نایلونی کم چرب با قیمت ۲۶۰۰ تومان خریداری می کردم؛ اما با افزایش قیمت این محصول به ۳۲۰۰ تومان، مجبور به کاهش میزان خرید هستم.

* بعد از افزایش قیمت گوشت ،مرغ ،ماکارونی و تن ماهی چشممان به افزایش قیمت لبنیات روشن شد!

* بیچاره قشر کارگر که با افزایش قیمت پنیر دیگر همان نان و پنیر را هم باید کمتر بخورند.

جزئیات افزایش قیمت ها

از جمله این افزایش نرخ لبنیات ، پر مصرف ترین محصول یعنی شیر نایلون ۹۰۰ گرمی با میزان چربی ۱.۵ درصد است که تا پیش از این ۲۶۰۰ تومان به فروش می رسید و به تازگی با افزایش قیمت ۲۳ درصدی، ۳۲۰۰ تومان عرضه می شود. رئیس اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان روز گذشته در گفت و گو با خراسان رضوی با تایید این خبر اظهار کرد: بر اساس مصوبه جلسه ۲۲ خردادماه کارگروه تنظیم بازار کشور، نرخ خرید شیر خام از درب دامداری از ۲ هزار تومان به ۲۳۹۰ تومان و به تبع آن قیمت فراورده های لبنی نیز افزایش یافت.

«عباس اخوان» با اعلام قیمت های جدید شیر در بازار گفت: بر این اساس، قیمت شیر بطری یک لیتری کم چرب ۱.۵ درصد، ۴۹۰۰ تومان، شیر بطری یک لیتری نیم چرب ۲ درصد ، ۵ هزار تومان، شیر یک لیتری پرچرب ۳ درصد، ۵۳۰۰ تومان، شیر یک لیتری کامل ۳.۲ درصد چربی، ۵۴۰۰ تومان، شیر استریل یک لیتری تتراپک ۱.۵ درصد چربی، ۷ هزار تومان، شیر استریل یک لیتری تتراپک ۳ درصد چربی، ۷۴۰۰ تومان و شیر نایلون ۹۰۰ گرمی کم چرب ۱.۵ درصد چربی ، ۳۲۰۰ تومان تعیین شده است.

رئیس اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان درباره قیمت های جدید ماست نیز اظهار کرد: ماست ۹۰۰ گرمی کم چرب ۱.۵ درصد، ۵۳۰۰ تومان، ماست ۹۰۰ گرمی پرچرب ۳ درصد، ۵۸۰۰ تومان، ماست ۲۵۰۰ گرم دبه ای کم چرب ۱.۵ درصد، ۱۴ هزار تومان و ماست ۲۵۰۰ گرم دبه ای پرچرب ۳ درصد، ۱۵ هزار تومان تعیین شده است. وی افزود: همچنین پنیر ۴۰۰ گرمی یو اف ۸۵۰۰ تومان، پنیر ۲۱۰ گرمی تتراپک ۵۸۰۰ تومان و پنیر ۵۲۰ گرمی تتراپک ۱۳۲۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

اخوان ادامه داد: این قیمت ها به استان ها اعلام و ما هم به انجمن صنایع لبنی استان ابلاغ کرده ایم و در صورت مشاهده فروش این محصولات با نرخ بالاتر ، مطمئنا برخورد می شود. وی یادآور شد: واحدهای تولیدی لبنی استان ملزم به رعایت این نرخ ها هستند و مردم در صورت مشاهده فروش این محصولات با نرخ بالاتر، موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ گزارش دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      من یه دامدارم که فروش شیر فقط پول خوراک و خرج خود گاوارو در میاره...
      همه میگن دولت چرا گردن میکنه.
      وقتی همه چی گرون میشه چرا شیرم نباید گرون بشه.
      یا حداقل بهمون کمک کنید باور کنید نمیصرفه دامداری.
      میدونید سب
      سپوس کیلویی چنده؟
      چه میدونید فقط بلدیم غر بزنیم از همه چیز.
      منم مخالف گرونیم ولی قبل این که اجناس برن بالا دادمداری نمیصرفید.
      الان که اصلا نمیصرفه.
      مجبوریم هوف

    • صبا

      مردم دیگه هواام نمیتونن بخورن ... روز به روز این مملکت حال بهم زن تر میشه

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه

    • بازنشسته

      مگه کسی به سفره مردم اهمیت میده مسئولین به فکر سفره سرمایه دارها هستند نه به فکر سفره مسطضعفین دامداران سرمایه دارهستند همین شخصی که باعث گرانی لبنیات شده شخصی به نام آقای مقدسی رئیس تعاونی دامدارانه که صاحب چندهزار راس گاوشیرده دارد خودش دامداره همین بابا باعث گرانی لبنیات است خوب معلوم است همین شخص دامدارو پولدار و سرمایه دار به نفع جیب خودشه نه به فکر بنده وامثال بنده که ماهی دومیلیون حقوق بازنشستگی میگیرم

    • سنگ صبور از ڪوخرد بستک

      بنظرم لبنیات از سفره غذایی حذف کنیم بهتره.تا بیاییم گرونتر بخریم...

    • بدون نام

      سرتون سلامت. پدرملت دراوردید بدبخت ملت ایران. که دیگه یک غذای ساده که سیب زمینی گوجه بود. دیگه نمیتوانن بخورن. چه برس به لبینات. ای بابا. کی میتونه شیر وماست لخوره. دلت خیلی خوشه عزیرم. این خوردنها مال حقوق بیست ملیون به بالاست. با این اجاره های وبدبختی خیلی چیزها حدف شده از سفره ها. شما ها راحت بخوابید. گور پدر. ملت

    • بدون نام

      خدا.لعنت.کنه.کسانی.را.این.گرانی.به.وجود.اوردند.مردم.بیجاره.کردند.

    • بدون نام

      همه چی با قیمت دلار بالا میره حتی میزان دروغ دولتیها الی نرخ تورم اعلامی از سوی دولت و افزایش حقوق کارمند

    • بدون نام

      منظورتون کدوم سفره است؟

    • بيتا

      ما يك خانواده 5 نفره هستيم قبلا هر هفته پدرم ميوه و هر روز شير و ماست ميخريد
      الان فقط وقتي مهمون داريم ميوه ميخره ..
      شير و ديگه نميخره
      ماست هم فقط موقع مهمون ميخره

    • بدون نام

      کارخانجات لبنی بایستی در مدیریت تولید خود تجدید نظر کرده و در هزینه تولید صرفه جویی کنند و از طرفی کمی هم به فکر مردم باشند و از سود کلان خود کم کنند،مگر میشود شیر را حدود 2500از گاودار بخرند و کلی خامه ان را بگیرند و آب سفید رنگ را به اسم شیر با قیمت حدود5000تومان بفروشند و بازبگویند که ضرر میدهیم،البته متاسفانه اگر مصرف شیر در ایران صفر هم شود برای این کارخانه ها اصلا مهم نیست چون راه صادرات باز است.

    • بدون نام

      نون پنیرپر نوماست پردوغ کره وکشک پر روحانی حیاکن ریاست رورهاکن

    • بدون نام

      فقط بلدید چرت و پرت بگید چقدر بی لیاقت هستید

    • @ S S T E @

      اخه عین الله لبنیات سالهاست از سفره مردم حذف شده شما مسعولان تازه از خواب بیدار شدین

    • بدون نام

      من ب عنوان یکی از صاحبان این مملکت از عملکرد مسئولینی که برای اقتصاد انتخاب کردم راضی نیستم و دستور میدهم به اوضاع رسیدگی کرده ودر غیر اینصورت وارد عمل شده و مسئولیت را از شما صلب میکنم(همه صاحبان ملت باید بفکر باشند)

      پاسخ ها

      • @ S S T E @

        بابا توقول داده بودی بیخیال
        این مسعولان زحمت می کشن ولی فقط برای پر کردن جیب خود

    • بدون نام

      کار دیگه از این حرفها گذشته

    • بدون نام

      ما هم به انجمن صنایع لبنی استان ابلاغ کرده ایم و در صورت مشاهده فروش این محصولات با نرخ بالاتر ، مطمئنا برخورد می شود. عجب

    • لبنی

      یواش یواش دیگه باید غذای نون وماستم از سرسفره حذف کنیم

    • بدون نام

      چرا مردم قدر ارزانی و خدمات در دولت احمدی نژاد را ندانستند و فریب لبخندهای حزب رقیب را خوردند ؟!؟؟؟؟؟؟؟.!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این وضع مال دست گل احمدی نژاد بود با 45هزار بنزین 100تومنی رو هزارتومن کرد پنیر کیلویی 1200تومنی رو 11000کرد جمع کن عوام فریبی رو

    • بدون نام

      فدای سرت مقاومت خوبه که یه عده مایه دار بشن ملت گرسنگی بکشن

    • کریم کچل

      دزدها و رشوه بگیرها و اختلاس گرها و ا...... در هر شرایطی مشتریان پر و پا قرص هر جنسی اند

    • بدون نام

      خودتون دستور افزایش قیمت رو میدین ما می‌خواهیم از خودتون شکایت کنیم چی کسی رو باید ببینیم انشاالله خودتون با خانواده سرطان بگیرین زجر کش بشین

    • بدون نام

      باید حذف شود جالب به من روستایی که می خواهم پرورش دام داشته وحتی همه جوری شده که 5 لیتر سوخت به ما نمی دهند که مثلاً در زمستان جای گوسفندان را گرم کنینم همه اواره شهر شدند ...

    • بدون نام

      به درک کمتر بخورند

    • بی نام

      دستشونم درد نکنه هر بلایی میخان سرمون بیارن تا ببینیم کی میخاییم سرعقل بیایم..

    • بدون نام

      مل که سفره نداریم اصلا

    • بدون نام

      گوشت مرغ میوه سبزیجات حبوبات لبنیات سیب زمینی همه از،سفره ها خیلی وقت است حذف شده خدا نگهدارد روحانی و دولت فاسدش را

    • بدون نام

      من که میگم ماشالله آستانه تحمل این ملت ایتقدر بالاست، که ده سالی می تونن دوام بیارن، هیچی هم نمیشه، مهم اینکه آمریکا داره شکست می خوره،

    • امیر

      ما که دیگه اصلا سفره ای نداریم که خالی بشه جمش کردیم راحت

    • اکبر

      لبنیاتی که شما به مردم می‌دادید مقداری آب به اضافه ماده خشکه معلوم نیست چیه خب معلومه که باعث درد و مرض میشه پس ما ملت آن را از سبد غذایی حذف وبه جای آن آب آهک دقیق شده مصرف می کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج