زندگی با ال‌جی و سامسونگ دیگر خوب نیست!
۸۷۵۷۷۵
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱
۵۵۸۴ 
بررسی وضعیت ضعیف ارائه خدمات پس ‌از فروش دو برند ال‌جی و سامسونگ از آنجا آغاز شد که مشتریان با مشکل نبود قطعه برای برخی لوازم خانگی این دو برند مواجه شده‌اند.

روزنامه فرهیختگان نوشت: بررسی وضعیت ضعیف ارائه خدمات پس ‌از فروش دو برند ال‌جی و سامسونگ از آنجا آغاز شد که مشتریان با مشکل نبود قطعه برای برخی لوازم خانگی این دو برند مواجه شده‌اند.

یکی از این افراد که چند سالی است از ماشین ‌لباسشویی برند سامسونگ استفاده می‌کند گفت: «نزدیک به سه هفته است که پمپ ماشین لباسشویی خراب است. برای تعمیر یا تعویض پمپ با نمایندگی خدمات پس از فروش سامسونگ تماس گرفتم. قرار شد طی یکی، دو روز پس از تماس برای بردن قطعه و تعمیر آن مراجعه کنند اما بعد از چند روز خبری از نماینده شرکت سامسونگ نشد.

زندگی با ال‌جی و سامسونگ دیگر خوب نیست!

پس از تماس مجدد، بالاخره تعمیرکار این برند برای بردن قطعه به منزل ما آمد و وعده داد حداکثر تا یک هفته آینده پمپ جدید آورده و نصب می‌شود. اکنون بیش از سه هفته از این زمان می‌گذرد اما هنوز خبری از نماینده سامسونگ و قطعه جدید نیست، علاوه‌بر اینکه خطوط ارتباطی و شماره‌ تلفن‌های شرکت مذکور، همواره اشغال است و کسی پاسخگو نیست.»

یکی دیگر از هموطنان نیز از وضعیت ارائه خدمات پس از فروش سامسونگ بسیار ناراضی است و می‌گوید: «برد کامپیوتری یخچال سایدبای‌ساید سامسونگ مدتی است که خراب و تنظیمات آب‌سرد و یخ‌ساز یخچال با مشکل مواجه شده است. با شرکت سامسونگ تماس گرفتم. اعلام کردند قطعه مورد نظر در حال حاضر موجود نیست و برای تعمیر یخچال باید تا یکی، دو هفته آینده صبر کنم. البته وعده یکی، دو هفته نیز چندان قطعی نیست.»

افزایش لحظه‌ای قیمت قطعات

وضعیت خدمات پس از فروش ال‌جی نیز بهتر از سامسونگ نیست. دارندگان لوازم خانگی ال‌جی از نبود قطعات برخی لوازم خانگی گلایه دارند. در تماس یکی از دارندگان مایکروفر ال‌جی عنوان شد: «بیش از یک‌ماه است که صفحه چرخان داخل مایکروفر خراب است.

اگرچه این نارضایتی از ارائه خدمات پس از فروش ال‌جی و سامسونگ از زبان چند نفر و در تماس با روزنامه مطرح شد، اما شکی نیست که دارندگان لوازم خانگی ال‌جی و سامسونگ درصورت خرابی وسایل مورد استفاده خود، با شرایط مشابه این افراد مواجه می‌شوند. درواقع صحبت‌‌های این هموطنان، زبان گویای بسیاری از کسانی است که این روزها با مشکل تامین و تعمیر قطعات یدکی وسایل خانگی خود مواجه هستند.

طبل توخالی ال‌جی و سامسونگ

واکنش‌های تندی که روابط‌عمومی دو برند ال‌جی و سامسونگ پس از انتشار خبر خداحافظی این دو شرکت از ایران از خود نشان دادند و مصرانه بر این امر تاکید داشتند که با قدرت و قوت بیشتری به فعالیت خود در ایران ادامه می‌‌دهند، این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند در شرایطی که تولیدات این دو شرکت به‌شدت کاهش یافته و خدمات پس از فروش هم نتوانسته رضایت مشتریان را فراهم کند، از سوی دیگر تامین قطعات لوازم خانگی به چالش بزرگی برای این دو شرکت تبدیل شده، ادامه فعالیت ال‌جی و سامسونگ در ایران با چه امکاناتی امکان‌پذیر است؟ فارغ از مسائل بیان‌شده، نکته اصلی این است که با ادامه این روند، تکلیف خریداران لوازم خانگی کره‌ای چیست؟

شنیده‌ها حاکی از این است در شرایطی که تولیدات دو شرکت ال‌جی و سامسونگ کاهش یافته است، شرکت‌های چینی آمادگی خود را برای ورود به بازار ایران و تولید قطعات مورد نیاز تولیدات کره‌ای اعلام کرده‌اند. درصورت صحت این خبر و ورود چینی‌ها به بازار تولید قطعات لوازم خانگی، آیا دارندگان لوازم خانگی ال‌جی و سامسونگ درصورت نیاز به تعویض و تعمیر قطعات کالای خود باید از قطعاتی که به دست چینی‌‌ها تولید می‌شود، استفاده کنند؟

اما با فرض اینکه تولیدات دو شرکت ال‌جی و سامسونگ همانند روال قبل ادامه دارد و این دو شرکت تولیدات خود را در بازار ایران مانند گذشته عرضه می‌کنند، اکنون و درصورت خرابی یکی از قطعات لوازم خانگی، کالای مذکور بلااستفاده باقی می‌ماند؟

پافشاری دو شرکت کره‌ای برای اثبات این موضوع که قصد خروج از ایران را ندارند و به فعالیت خود با قوت بیشتری ادامه می‌دهند با عملکرد این دو شرکت در تناقض است. در چنین شرایطی خریداران و متقاضیان خرید لوازم خانگی باید هنگام خرید، از خدمات پس از فروش کالای خریداری‌شده اطمینان حاصل کنند. علاوه‌بر اینکه اعتماد به مرغوبیت یک کالای خارجی بدون در نظر گرفتن اهمیت خدمات پس از فروش آن، اقدامی غیرعاقلانه و غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد.

اینکه در شرایط حال که ایران درگیر جنگ اقتصادی و تحریم‌‌های ناعادلانه است، استفاده از تولیدات داخلی که در مواردی با مشابه خارجی آن مطابقت می‌کند، می‌‌تواند بهترین و مطمئن‌ترین راهکار پیش‌روی متقاضیان خرید لوازم خانگی باشد؛ چراکه علاوه‌بر حمایت از تولید داخل، دغدغه دستیابی به خدمات پس از فروش نیز محلی از اعراب ندارد.

انتشار یافته: 12
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
08:26 - 1398/03/28
کسی که خربزه میخوره باید پای لرزش هم بشینه!
در شرائطی که حمایت از تولید داخلی بسیار اهمیت یافته و با استقلال کشور به نوعی گره خورده و از طرفی محصولات تولید داخل هم از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند، چرا باید پول و سرمایه را به شرکتهای سودجوی خارجی داد که به اندک چیزی پشت پا به همه تعهدات و اخلاقیات و انسانیت میزنند و ما را به اعتمادمان وا میگذارند؟!
Iran, Islamic Republic of
08:41 - 1398/03/28
چرا دروغ میگید آخه.
زندگی با ال جی و سامسونگ دیگر خوب نیست یا با تحریم؟
خودتون خارجیها را کیش میکنید بعد میگید زندگی باهاشون خوب نیست؟؟؟؟
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
کسی کیش نکرده!خودشون رفتن
Iran, Islamic Republic of
08:43 - 1398/03/28
پ ن پ زندگی با پارس الکتریک، جنرال استیل و... با 1000درصد افزایش طی یک سال گذشته خیلی خوبه
Iran, Islamic Republic of
08:47 - 1398/03/28
من رو برای تعمییرلباسشوئی LG چهارماه منتظرنگه داشتند وقطعه ای که زمان خراب شدن سیصدتومن بود،نهصدتومن برام آب خورد. اگردرست خدمات نمیدن خود ایران بایدبساط این دوتا برند روازکشور جمع کنه.
Iran, Islamic Republic of
09:09 - 1398/03/28
دروغ نگین خمایت ازکالا ی ایرانی باکارگرایرانی بایدباش نه کارگرافغانی جنس خارجی میخرم بخریدشترسواری دولا دولا نمیش تاافغانی باش همین بدبختیم
Iran, Islamic Republic of
09:44 - 1398/03/28
خوب قطعه از کجا باید بیاد عزیز جان وقتی تحریمه
Iran, Islamic Republic of
10:14 - 1398/03/28
الان پمپ ماشین لباسشویی خراب شده بی خیال بشه بره یه ماشین لباسشویی ایرانی بخره؟
Iran, Islamic Republic of
10:26 - 1398/03/28
برید بابا سگ زرد برادر شغال است
United States
11:00 - 1398/03/28
از محصولات داخلی استفاده کنید .
Iran, Islamic Republic of
11:19 - 1398/03/28
اصلاًدیگه تعمیر کردن معنا نمیده وقتی قیمت نو وتعمیر کرده یکی در می آید تازه اونیکه تعمیر میکنی نمی دانی خوب از آب درمیآید.اکثر تعمیر کار جدید تازه کار هستند واز بیکاری این کار راانجام می دهند نه اینکه تخصص داشته باشند
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج