جاباما
۸۷۵۸۱۹
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

کنترل تلویزیون با چشم برای معلولان

شرکت کام کست برای تسهیل دسترسی به خدمات خود از تولید یک کنترل جدید تلویزیون خبر داد که به افراد معلول و ناتوان جسمی اجازه می‌دهد با چشم این وسیله را کنترل کنند.

خبرگزاری فارس: شرکت کام کست برای تسهیل دسترسی به خدمات خود از تولید یک کنترل جدید تلویزیون خبر داد که به افراد معلول و ناتوان جسمی اجازه می دهد با چشم این وسیله را کنترل کنند.

این دستگاه کنترل چشمی که Xfinity X۱ نام دارد، به افراد امکان می دهد برای عوض کردن کانال تلویزیون، ضبط برنامه ها، جستجوی برنامه ای ویژه و غیره از چشمانشان بهره بگیرند.

کنترل تلویزیون با چشم برای معلولان

این کنترل از راه دور چشمی، از طریق یک سیستم تحت وب عمل می کند که با دستگاه ست تاپ باکس کام کست همگام و سازگار می شود. امکان سازگار کردن این دستگاه با سایر نرم افزارها و سخت افزارهایی که قادر به درک حرکات چشم هستند نیز وجود دارد. لذا کاربران با زل زدن به هر دکمه ای که متناظر با دستگاه های کنترل از راه دور عادی بر روی وب در نظر گرفته شده، می توانند دستورات خود را منتقل کنند.

کنترل تلویزیون با چشم برای معلولان

سیستم یادشده فعال کردن برخی اپلیکیشن های کام کست را نیز ممکن می کند که از جمله آنها می توان به X۱ Sports برای مشاهده امتیازات ورزشی اشاره کرد. همچنین از این طریق می توان توضیحات ویدئویی و دستورات صوتی را نیز دریافت کرد. گفتنی است گوگل، مایکروسافت و اپل هم برنامه های مشابهی را برای ارائه خدمات چندرسانه ای خود در دستور کار قرار داده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج