جاباما
۸۷۵۹۲۷
۱۸ نظر
۵۲۱۹
۱۸ نظر
۵۲۱۹
پ

ماجرای جالبی که پشت مجسمه‌های عادی است!

مجسمه‌سازان امروزی برای اینکه مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهند، سعی می‌کند اثر غیرمعمولی خلق کنند. آثار آن‌ها اغلب حرکت می‌کنند، روشن می‌شوند یا حتی قوانین فیزیک را زیر پا می‌گذارند.

برترین‌ها : مجسمه‌سازان امروزی برای اینکه مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهند، سعی می‌کند آثار غیرمعمولی خلق کنند. آثار آن‌ها اغلب حرکت می‌کنند، روشن می‌شوند یا حتی قوانین فیزیک را زیر پا می‌گذارند. با این حال مجسمه‌هایی هم هستند که ظاهرا خیلی ساده اند و شاید با بی‌تفاوتی از کنار آن‌ها عبور کنیم، اما ماجرای جالبی پشت خود دارند. در این مطلب چند نمونه از این مجسمه‌ها را با ماجراهایشان می‌خوانید.

زنی با کیف‌دستی
ماجرای جالبی که پشت مجسمه‌های عادی است!

این مجسمه به یاد «دانوتا دنیلسون» ساخته شده؛ زن سوئدی که شجاعت بی‌نظیری از خود نشان داد. این اتفاق در سال ۱۹۸۵ و در تظاهرات گروهی از افراد ستیزه‌جو که از عقاید نازی حمایت می‌کردند رخ داد. در حالیکه مردم سعی داشتند این گروه را نادیده بگیرند و از سمت دیگر خیابان حرکت کنند، دانوتا با کیف‌دستی خود به سر یکی از آن‌ها ضربه زد. این کار الهام‌بخش دیگران شد و همه آمدند تا نئونازی‌ها را فراری دهند. در نهایت، این گروه مجبور شدند داخل توالت ایستگاه قطار مخفی شوند و منتظر پلیس بمانند.
بعد از این ماجرا، کارت‌ها و مجسمه‌های زیادی از دانوتا و کیفش در شهر ساخته و فروخته شد. او اکنون نماد فردی است که نمی‌خواهد در مقابل اتفاقات بد و ناعادلانه‌ فقط تماشاگر باشد.
کوسه‌ای روی بام
ماجرای جالبی که پشت مجسمه‌های عادی است!
می‌توانید این مجسمه را در آکسفورد، انگلستان ببینید. در نگاه اول، به نظر می‌رسد یک ماهی بزرگ به بام یکی از خانه‌ها خورده است. شاید این مجسمه خنده‌دار به نظر برسد، اما ماجرای بسیار غم انگیزی دارد. این کوسه نماد بمبی است که به این منطقه خورده و در ۴۱اُمین سالگرد حمله ناگازاکی ساخته شده است.
فیلی با ابعاد واقعی
ماجرای جالبی که پشت مجسمه‌های عادی است!

این مجسمه در سنت توماس، کانادا قرار دارد و فیلی را نشان می‌دهد که حدود ۴ متر ارتفاع دارد. درواقع این مجسمه به یاد مشهورترین فیل سیرک، جامبو، ساخته شد که قطاری در این شهر آن را کُشت.
فیات شجاع قرمز
ماجرای جالبی که پشت مجسمه‌های عادی است!

این مجسمه در شهر اوسییک، کرواسی قرار دارد و یک خودروی فیات قرمز کوچک را نشان می‌دهد که با چرخ‌هایش یک تانک بزرگ را به زمین می‌فشارد. این مجسمه بعد از یک ماجرای واقعی ساخته شده است.
«فیات شجاع» واقعی در ۲۷ ژوئن ۱۹۹۱ مشهور شد، زمانی که سربازان یوگسلاوی وارد شهر شدند. یکی از شهروندان فیات قرمز کوچکش را سر راه تانک پارک کرد تا نافرمانی خود را به دشمن نشان دهد. بعد خودروی خود را ترک کرد و دور شد. این اتومبیل نابود شد؛ اما تصاویر این حادثه در تلویزیون پخش شد. در نتیجه، اتومبیل مشهور و نماد روح شهروندی در اوسییک شد. اما مردم زیادی در این شهر مردند.
مجسمه سوسکچه غوزه
ماجرای جالبی که پشت مجسمه‌های عادی است!

این مجسمه در انترپرایز، آلاباما، قرار دارد و الهه کشاورزی، غلات، باروری و روابط مادرانه را نشان می‌دهد. سِرِس، الهه رومی کشاورزی، یک سوسکچه غوزه (نوعی آفت) را بالای سرش نگه داشته است.
در سال ۱۹۱۵ جمعیت سوسکچه‌های غوزه در آلاباما ناگهان زیاد شد. این حشرات سه سال مزارع پنبه را نابود می‌کردند و کشاورزان محلی که درآمدشان وابسته به فروش پنبه بود ورشکست شدند. آن‌ها نمی‌دانستند چطور از شر این آفت خلاص شوند.
تا اینکه یکی از کشاورزان تصمیم گرفت در زمین خود به جای پنبه بادام زمینی بکارد، تقاضا برای این محصول بسیار بالا بود و کشاورز ثروتمند شد و الگوی موفقی برای دیگران شد. به زودی بسیاری از کشاورزان شروع به کاشت بادام زمینی کردند و بسیاری از آن‌ها ثروتمند شدند.
این یادبود در سال ۱۹۱۹ ساخته شد تا یادآور عبارت «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» باشد و اینکه گاهی بلا پایان نیست، بلکه آغاز یک زندگی بهتر و تازه‌تر است.
مردی در وان
ماجرای جالبی که پشت مجسمه‌های عادی است!

در گرند جانکشن، کلرادو، یک مجسمه عجیب وجود دارد: مردی که با یک اردک پلاستیکی در وان نشسته و چیزی می‌نویسد. همه دوست دارند با این مجسمه عکس بگیرند، اما عده کمی داستان آن را می‌دانند.
درواقع این مجسمه «دالتون ترامبو» و فیلمنامه‌نویس فیلم‌هایی مثل تعطیلات رمی، اسپارتاکوس و مردی به نام جو است. ترامبو در سال ۱۹۴۷ به لیست سیاه هالیوود اضافه شد، چون به حزب کمونیست آمریکا نزدیک بود. وقتی دالتون از دادن نام سایر اعضای حزب به کنگره امتناع کرد، به ۱۱ ماه حبس محکوم شد.
این ماجرا سایر اعضای حزب کمونیست را ترساند و نام‌های موردنیاز کنگره را فاش کردند. این افراد توسط جامعه قضاوت شدند، اما ترامبو برای آن‌ها سخنرانی کرد و آن‌ها را قربانیانی مانند خودش نامید.
فیلمی به نام ترامبو درباره این نویسنده بااستعداد ساخته شده که نقش اصلی آن را برایان کرانستون ایفا شده است. دالتون کار کردن در حمام را دوست داشت. به همین دلیل مجسمه او به این شکل ساخته شده است.
استون‌هنج آمریکایی
ماجرای جالبی که پشت مجسمه‌های عادی است!

این یادبود که از ۶ تخته سنگ گرانیت ساخته شده و در جورجیا، ایالات متحده قرار دارد. نوشته‌هایی روی این تخته سنگ‌ها به ۴ زبان باستانی و ۸ زبان مدرن وجود دارد. این متون دستورالعمل‌هایی درباره بازسازی جامعه بعد از جنگ هستند. جالب است که هیچکس نمی‌داند چه کسی این یادبود را اینجا قرار داده است. تخته سنگ‌ها توسط شرکت گرانیت البرتون ساخته شده اند. به گفته نمایندگان شرکت، آن‌ها قیمت تخته‌سنگ‌ها را هشت برابر قیمت عادی تعیین کردند، اما مشتری اسرارآمیز که خودش را رابرت سی معرفی کرده بود، بدون چانه زدن مبلغ را پرداخت کرد.
موش بافنده
ماجرای جالبی که پشت مجسمه‌های عادی است!

این مجسمه در روسیه و در محوطه دانشگاه نووسیبیرسک قرار دارد و در یکم جولای ۲۰۱۳ افتتاح شده است. ساخت این مجسمه به منظور قدردانی دانشمندانی از موش‌های آزمایشگاهی بود که به بشر فرصت مطالعه ژن‌ها و مکانیزم‌های فیزیکی و مولکولی بیماری‌ها را دادند و به پیشرفت داروها کمک کردند.
پر‌ عقاب
ماجرای جالبی که پشت مجسمه‌های عادی است!

این مجسمه در میدلتون، ایرلند ساخته شد. ۹ پر عقاب از جنس فولاد ضدزنگ ساخته شده اند و دایره‌ای به ارتفاع ۵.۸ متر را تشکیل داده اند. این مجسمه شبیه کلاه پردار بومیان آمریکاست و به یاد کمک‌های بومیان آمریکا به ایرلند در قحطی سیب‌زمینی ساخته شده است. بومیان آمریکایی ۱۷۰ دلار به ایرلندی‌ها کمک کردند (۴۶۰۰ دلار امروز) که برای مردم بسیار فقیر قبیله عدد زیادی بود. این یادبود در سال ۲۰۱۷ به صورت رسمی افتتاح شد.
هوادار وفادار
ماجرای جالبی که پشت مجسمه‌های عادی است!

مجسمه یک مرد نابینا در استادیوم فوتبال باشگاه والنسیا ساخته شده است. این مجسمه به یاد طرفدار وفاداری ساخته شده که هیچ یک از بازی‌های خانگی این تیم را از دست نمی‌داد. ۴۰ سال پیش، ویسنت بینایی خود را از دست داد، اما همچنان به استادیوم می‌رفت تا در کنار هواداران باشگاه باشد و از جو بازی‌ها لذت ببرد. او دو سال پیش فوت کرد و مجسمه برنزی‌اش در سالگردش ساخته شد.
منبع: brightside
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خيلي زيبا بود ممنون

    • بدون نام

      چه جالب و قشنگ

    • بدون نام

      این کوسه نماد بمبی است که در ۴۱اُمین سالگرد حمله ناگازاکی به اینجا ساخته شد.

      یعنی چی؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بمبی که به خونه خورده انتهاش شبیه دم یک کوسه داشته

      • armita

        دقیقا منم متوجه نشدم
        حس میکنم خودشونم متوجه نشدن چی نوشتن

      • بدون نام

        چیشو متوجه نشدین خیلی واضحه

      • ..

        اخر بمب شبیه دم کوسه بوده

    • دكتر علي چلويي از مشهد

      غربيها استاد نماد سازي هستن ! مهم نيست اصلا حقيقتي وجود داشته باشه يا داستاني عيني شكل گرفته باشه فقط كافيه يك نماد بسازن و بعد براش داستاني بتراشن همه چيز تمام هست حالا يك بت براي پرستش داريم - بفرماييد تعظيم كنيد ! ديگه كسي كار نداره شخصيت حقيقي پيرزن كيف بدست چگونه بوده چه بسا خودش بدترين مردمان اون شهر بوده ! امان از بازي با افكار مردمه ساده لوح ! هيچوقت با مجسمه و مجسمه ها كنار نيامدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قدیس سازی شرقی ها که کولاک تره!

      • بدون نام

        جون مادرت تو خفه شو بازم نظر چرت نده بسه

      • بدون نام

        نمیدونم نظرم ارسال شد یا نه مجبورم دوباره بذارم ! این خودشیفتگی خیلی بخدا زشته همین تاکید مشمئز کننده ت رو اسم ولقبت! توجه کنید اینها نظرات منه دکتر علی چلویی از مشهد هست یک وقت با کس دیگه ای اشتباه نشه

      • بدون نام

        دکتر جلویی تو با این نگاه صد درصد منفی ت چی بروز اطرافیانت میاری - به همه چی شک داری -فکر میکنی همه میخان توطئه کنن واست

      • بدون نام

        دکتر چلویی مدرکت مال آکسفورده؟

    • nafas

      همچین ساده هم نبودن والا

    • بدون نام

      سوئدو زنا ساختن

    • رویا

      جالب بود ورودی قمصر کاشان هم یک مجسمه به شکل گلاب پاچ به جنس مس و آهن ساختند
      که یه شب دزدان گرامی زحمت غیب کردن گلاب پاچ را به خود دادند و گلاب پاچ مسی برای همیشه غیب شد
      بعد از اون ماجرا گلاب پاچی ساختن از جنس
      گچ و سیمان و روش رو به رنگ مسی زندن
      یک شب دزدان بیچاره بهر امیدی می آیند
      گلاب پاچ را بدزدند که میبینند جای خربزه آب است...
      اینم داستان مجسمه ورودی قمصر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گلاب پاچ؟؟؟ بابا پاشیدننننن نه پاچیدن

      • علی

        گلاب پاچ. شکل پاچه ی خره ولی توش گلاب میریزن تکونش میدن گلاب می پاچه ه ه ه !!!!!!
        ولی گلاب پاش. شکل تقریبا یه پارچ آبه که گلاب می پاشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج