۸۷۵۹۸۴
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

ژاپن: نیازی به اعزام نیرو به دریای عمان نیست

وزیر دفاع ژاپن با بیان اینکه مشخص نیست چه کسی عامل حملات هفته گذشته در دریای عمان بوده، گفت این حملات ادامه نیافته و نیازی به اعزام نیروی نظامی به این منطقه وجود ندارد.

خبرگزاری فارس: «تاکشی یوایا» وزیر دفاع ژاپن در واکنش به حادثه دریایی هفته گذشته در دریای عمان، گفت نیازی به اعزام نیروی نظامی به این منطقه وجود ندارد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، یوایا که در توکیو صحبت می‌کرد، در این مورد گفت: «مشخص نیست چه کسی عامل این حمله بوده است. هیچ شهروند ژاپنی سوار [کشتی] نبوده است. حملات ادامه نیافته و نیازی به اعزام نیروهای دفاعی ژاپن به آنجا وجود ندارد.»

وی با این حال گفت توکیو تحولات منطقه خلیج فارس را به دقت دنبال می‌کند.

هفته گذشته دو نفتکش در دریای عمان دچار حریق شدند. دولت آمریکا مدعی شده است که این حریق ناشی از حمله نیروهای ایرانی به این کشتی‌ها، که یکی از آن‌ها مالک ژاپنی داشته، بوده است.

اظهارات وزیر دفاع ژاپن ساعاتی پس از آن مطرح می‌شود که «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد این کشور برای افزایش «بازدارندگی» در برابر ایران، ۱۰۰۰ نیروی نظامی دیگر به منطقه اعزام می‌کند.

طبق گزارش اخیر «ژاپن تایمز»، توکیو از مدارک ادعایی واشنگتن و اتهام‌زنی‌هایش در خصوص حمله به دو نفتکش در دریای عمان قانع نشده است.

یک منبع دولتی ژاپن به این روزنامه خبر داد که که توکیو از واشنگتن درخواست کرده است شواهد محکم‌تری در زمینه دست داشتن ایران در حمله به دو نفتکش در دریای عمان ارائه کند. این منبع دولت ژاپن در رد اتهام‌زنی‌های آمریکا به ایران تصریح کرده بود: «مقامات دولت ژاپن قانع نشده‌اند. توضیحات آمریکا کمکی به حدس و گمان‌های ما نکرده است».

ژاپن تایمز با اشاره به اتهامات وزارت خارجه آمریکا علیه ایران به نقل از یک «منبع نزدیک به آبه شینزو نخست وزیر ژاپن» گزارش داد که «این‌ها ثابت نمی‌کند که ایران در پشت حملات بوده است. حتی اگر آمریکا آن را تایید کند ما نمی‌توانیم به راحتی بگوییم که به آن باور داریم».

«یک منبع وزارت خارجه ژاپن» نیز در این زمینه گفته بود: «اگر داشتن تخصص‌های پیچیده دلیلی بر این باشد که نتیجه گیری کنیم حمله کار ایران بوده است پس می‌توانیم بگوییم که آمریکا و اسرائیل نیز می‌توانند آن را انجام دهند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ادامه پيدا ميكنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در صورت ادامه ناوگان جنگی چین و هند و کره جنوبی و ژاپن و اندونزی جهت حمل نفت مورد نیاز به خلیج فارس اعزام میکنند .چچون شدیدا به نفت خلیج فارس وابسته‌اند و تحت فشار مردم مجبور به واکنش میشوند که دقیقا آمریکا هم راضی میکنه

      • بدون نام

        ترامپ با چین و هند و اندونزی و کره‌جنوبی و ... خریداران نفت در شرق اسیا اطلاع داده آمریکا واسه امنیت خطوط کشتیرانی وارد جنگ نمیشه و این کشورها باید سهم خود در زمینه امنیت دریایی را ایفا کنند و مجبور به واکنش میشوند در صورت تکرار حملات

    • بدون نام

      چرا آمریکای نگران منطقست؟

    • بدون نام

      بلاخره یک جایی گندش درمیاد...

    • بدون نام

      امریکا میانجیگری ژاپن را بر وساطت عمان و قطر و عراق ترجیح داده و این کانال فعال کرده هر زمان مذاکره را پذیرفت از طریق ژاپن شروع شود .ژاپن هم فعلا با چشم‌پوشی از حمله به تانکر نفتکش خود نخواسته این کانال را قطع کند .ژاپن و کره و چین و هند و اندونزی.و....همگی محرمانه مراتب نگرانی خود از حمله به نفتکش‌ها در خلیج فارس را به ایران ابلاغ کردند و در صورت تکرار وارد عمل خواهند شد چون به نفت خلیج فارس احتیاج دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج