جاباما
۸۷۶۱۴۴
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

استقلال در خطر حذف از آسیا

فوتبال ایران روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد؛ آن هم از این جهت که استقلال و پرسپولیس حال و روز خوشی ندارند و مدام از این سو و آن سو خبر و اتفاق ناخوشایند این دو تیم و هوادارانش را احاطه می‌کند.

فرهیختگان: فوتبال ایران روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد؛ آن هم از این جهت که استقلال و پرسپولیس حال و روز خوشی ندارند و مدام از این سو و آن سو خبر و اتفاق ناخوشایند این دو تیم و هوادارانش را احاطه می‌کند.

از یک‌سو پرسپولیسی‌ها برانکو را مثل پرنده‌ای که از قفس پریده و دیگر دست‌شان به او نمی‌رسد، می‌بینند و از سوی دیگر استقلالی‌ها با دعواها و مجادلات داخلی و مدیریتی و استعفای هر روزه مسئولان این باشگاه طرف حساب هستند.

پرسپولیسی‌ها در گیرودار انتخاب جانشین برانکو برای نیمکت این تیم هستند و روزهای بحرانی در این تیم آغاز شده و این در حالی است که عده‌ای خیال می‌کنند با انتخاب استراماچونی ایتالیایی برای نیمکت استقلال، این تیم روزهای ناخوشی را به پایان رسانده و قرار است در این تیم همه چیز روی غلتک بیفتد اما حقیقت این است که آبی‌ها نیز درگیر بحران هستند؛ بازیکنان قدیمی با معاون باشگاه به‌طور علنی درگیر شده‌اند، بسیاری از مدیران در بخش‌های مختلف استعفا کرده‌اند و خبری هم از تمدید قرارداد ستاره‌های تیم نشده است و در این شرایط یک خبر نیز این باشگاه را با یک چالش بزرگ‌تر مواجه کرده است.

تاج به کدام تیم هشدار داد؟

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال چندی پیش در نشست خبری با اشاره به حضور چهار تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: «متاسفانه شکایت از باشگاه‌های ایرانی زیاد است. یکی از باشگاه‌ها که باید به محاکم برود، احتمال دارد نتوانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند. اگر این تیم نتواند شرکت کند، از تیم بعدی استفاده خواهیم کرد و سهمیه حذف نمی‌شود. اگر تیمی نتواند مجوز حضور در آسیا را بگیرد، تیم بعدی جایگزین خواهد شد.»

تاج از هیچ تیمی اسم نبرد تا شایعه‌ها و حرف و حدیث‌ها درخصوص تیمی که رئیس فدراسیون در لفافه از آن نام برده، آغاز شود. برخی گمانه‌زنی کردند که یکی از دو تیم سرخابی منظور تاج بوده و برخی دیگر خبر از محرومیت احتمالی تراکتورسازی یا حتی پدیده به خاطر بدهی‌های قبلی دادند اما پیگیری‌های خبرنگار «فرهیختگان» مشخص کرد که منظور تاج کدام تیم است.

خطر بزرگ در کمین استقلال

حکم نهایی دادگاه CAS برای پرداخت بدهی پروپیچ کروات حدود یک ماه پیش صادر شد و استقلالی‌ها رقمی بیش از ۳۵۰ هزار دلار باید به این بازیکن سابق خود پرداخت کنند؛ رقمی که در کنار بدهی به شفر و دستیاران او و البته بویان و چند چهره دیگر می‌تواند بخش اعظمی از بودجه استقلال را مصرف کند و کار آبی‌ها برای فصل جاری را سخت خواهد کرد.

حالا این موضوع استقلال را دچار بحران بزرگی کرده تا جایی که اگر این تیم تا موعد مقرر با بازیکن کروات تسویه‌حساب نکرده یا رضایت او را جلب نکند شاید یک بار دیگر پرونده آسیایی شدنش را با مخاطره مواجه کرده و حتی برای دومین بار آن را ببندد.

چالش مشترک و سکوت مدیران

بررسی اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که اوضاع برای هر دو تیم پایتخت نگران‌کننده است و هواداران هر دو تیم نیز سوال‌های بیشماری درباره وقایع رخ داده در تیم‌های محبوب خود دارند که برایشان پاسخی پیدا نکرده‌اند. مدیران باشگاه نیز راه بهتری جز سکوت پیدا نکرده‌اند؛ در پرسپولیس مربی موفق به سادگی جدا شده و باشگاه نتوانسته او را حفظ کند و کسی هم پاسخ قانع‌کننده‌ای برای هواداران خشمگین این تیم ندارد. در استقلال هم درگیری‌های داخلی به اوج رسیده و اخبار چندان خوشایندی هم درباره این تیم منتشر نمی‌شود. با این حال مدیران این باشگاه نیز فعلا در دسترس نیستند!

استعفای سعادتمند از هیات‌مدیره استقلال

احمد سعادتمند، عضو هیات‌مدیره استقلال از سمت خود در این باشگاه کناره‌گیری کرد. در روزهای اخیر اخباری مبنی‌بر ناراحتی او از چندگانگی مراکز تصمیم‌گیری در استقلال منتشر شده بود. سعادتمند همزمان با عضویت در هیات‌مدیره استقلال، مدیرکل استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان هم بود. همزمان اخباری منتشر شد مبنی‌بر اینکه وی به خاطر بحث دوشغله بودن استعفا کرده است! با این حال مدیران وزارت ورزش تاکید کردند که در جریان این استعفا نیستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمدی

      همه این مسائل ریشه دربحران مالی دارد که باشگاهها با آن دست به گریبانند.وقتی مردم حتی ازخریدن نان وسبزی عاجزندبالطبع این مسئله به کل جامعه تسری پیدامیکند.بدترهم خواهدشد.

    • بدون نام

      شایدم لنگ باشه به خاطر بدهیهای که داره به اون مربی که اندازه تمام بدهیهای تاج هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینقدر بدم میاد که بعد چهل سال هنوز میگین تاج! بابا تاج و تاجدار رفتن به قعر زباله دونی تاریخ. ول کنید تو رو خدا....

    • Esteghlal4

      با تمام بی عدالتیها ک در حقت میکنن استقلالم بازم با تمام وجودم عاشقانه میپرستمت ب دور از بازیکن پرستی و شخص پرستی فقط نام تو میماندو بس ما حق تیممون رو از خدا باید طلب کنیم فقط. استقلال هم شده مثل مختار همه از جلو خوبن از پشت خنجر میزنن بهش. زنده باد ناصر خان حجازی منصور خان پورحیدری روحتون شاد

      پاسخ ها

      • مسعود. الف

        واقعا چقدر چرت و پرت گفتی که هیچ جمله ای باجمله بعدی ارتباط نداشت.

    • حمیرا

      حقتونه

    • بدون نام

      عجب فرهیخته ای هست این فرهیختگان ! کل لیگ دو تیمه بقیه تیم ها هیچی ؟! اگه 14 تیم دیگه لیگ نبودن چطور لیگ برگزار می شد تا این دو تیم بشن سوگلی پایتخت و وزارتخانه ها ؟!! از قضا فوتبال ایران به خاطروجود این دو باشگاه هست که سیاسی شده و هر روز لطمه میخوره !

    • بدون نام

      خوبه که کلا فوتبال رو جمع کنن. اون از حقوق های تریلیاردی بازیکنان و بازی های ضعیفشون، اون از هوادارای وحشی، اینم از وضع قراردادها و پول دادن باشگاه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج