جاباما
۸۷۶۱۵۵
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

معمای فراخوان انتخاباتی محمدباقر قالیباف

فراخوان محمدباقر قالیباف و در خواست او از جوانان برای حضور در عرصه سیاسی و ذکر عنوان «مجلسِ نو» واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. برخی باور داشتند که او تنها در پی تحقق گام دوم انقلاب و فرمایشات رهبر انقلاب بوده است و برخی دیگر این پیام را یک کنش واضح انتخاباتی فرض کردند.

نامه‌نیوز: فراخوان محمدباقر قالیباف و در خواست او از جوانان برای حضور در عرصه سیاسی و ذکر عنوان «مجلسِ نو» واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. برخی باور داشتند که او تنها در پی تحقق گام دوم انقلاب و فرمایشات رهبر انقلاب بوده است و برخی دیگر این پیام را یک کنش واضح انتخاباتی فرض کردند.

این خبر سیاسی از زمانی که اعلام شده البته بحث در مورد چگونگی آرایش سیاسی در انتخابات آینده را هم از همین حالا آغاز کرده است.

مردم تمام کنش‌های شخصیت‌های سیاسی و مسئولان را به دقت رصد می‌کنند

امیررضا واعظی آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا باور دارد که تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری کار بسیار پسندیده‌ای است اما نباید دست‌مایه اهداف و اغراض سیاسی، جناحی و گروهی قرار گیرد. او در واکنش به پیام اخیر محمدباقر قالیباف به نامه‌نیوز گفت: «فرمایش مقام معظم رهبری برای تحقق گام دوم انقلاب برای همه لازم‌الاجراست و همه مردم و مسئولان باید به سمتی بروند که کارآمدی مدیریت، تربیت نیروهای انقلابی و جوانگرایی محقق شود اما اگر بنا باشد که از این فرمایش‌ها استفاده ابزاری صورت بگیرد، صحیح نیست.

برای مثال نباید از هدف متعالی جوانگرایی برای پیروزی در رقابت سیاسی بهره برد؛ مضافا آنکه مردم ایران با آگاهی سیاسی بالای خود می‌توانند تشخیص بدهند که آن فردی که بحث جوانگرایی را مطرح می‌کند در دوره مسئولیت خود از جوانان استفاده کرده است یا خیر؟ مردم تمام کنش‌های شخصیت‌های سیاسی و مسئولان را به دقت رصد می‌کنند و در نهایت بر مبنای آنها به قضاوت می‌نشینند».

محتوای فراخوان انتخاباتی قالیباف

این فعال سیاسی ادامه داد: «اینکه آقای قالیباف مسئله جوانگرایی را مطرح کرده بسیار امر خوبی است اما نباید وجه‌المصالحه رفتارهای سیاسی شود؛ یعنی پس از عبور از گذرگاه انتخابات جوانان فراموش شوند و شعارهای دیگرشان نیز به مغفول بمانند. مشخص است که پیام اخیر آقای قالیباف برای انجام یک فعالیت سیاسی است و او می‌خواهد جریان جدیدی را به مردم معرفی کند که این حق طبیعی هر فعال سیاسی است اما مسئله این است که چه قدر این جریان مورد اقبال مردم واقع می‌شود؟ زمانی یک تشکیلات موفق می‌شود که دارای ساختار و تئوری مشخصی باشد. گرچه چندی پیش نزدیکان آقای قالیباف مانیفستی تحت عنوان نو اصولگرایی را به مردم عرضه کردند اما در آن مانیفست مسئله جدیدی عنوان نشده بود.

اکنون بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی دو گروه مهم اصوگرا و اصلاح‌طلب در عرصه سیاسی حضور دارند که اتفاقا مردم از هر دوی این دو گروه عبور کرده‌اند زیرا هردوی اینها چه در حوزه اجرا و چه در عرصه قانون‌گذاری امتحان خود را پس داده‌اند. آقای قالیباف می‌خواهد در چنین شرایطی جریان جدیدی ایجاد کند که مهم نیست نامش جریان سوم یا هر چیز دیگر گذاشته شود؛ مهم این است که شکلگیری یک جریان احتیاج به زمان و تجربه کافی دارد که در شرایط فعلی برای جریان آقای قالیباف چنین معیارهایی مهیا نیست».

کنشگر سیاسی در انتخابات نباید مردم را فریب بدهد

واعظی آشتیانی درباره شعارهای پیش از انتخابات که از سوی گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی مطرح می‌شود اظهار کرد: «مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند که گروه‌های سیاسی که می‌خواهند در انتخابات حضور یابند، شعارهایی بدهند که قابلیت عملیاتی‌شدن داشته باشند. منظر ایشان این است که کنشگر سیاسی در انتخابات نباید مردم را فریب بدهد».

قالیباف و انتخابات ریاست جمهوری

او در پایان در پاسخ به این پرسش که هدف قالیباف ریاست مجلس است یا ریاست‌جمهوری، گفت: «مجلس برای آقای قالیباف یک وزن‌کشی سیاسی است. او می‌خواهد ببیند جایگاه فعلی‌اش در جامعه چگونه است و با ارزیابی انتخابات مجلس به انتخابات ریاست‌جمهوری ورود کند. تحلیل من این است که آقای قالیباف به این زودی‌ها نمی‌تواند جریان خود را همه‌گیر کند و او در انتخباات سال۹۸ تنها در پی ازیبای اوضاع است».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیگه همتون گند زدید از بالا به پایین مردم ایران باید شماها را دیگه شناخته باشن

    • بدون نام

      فقط لوله کردن جوانان است وبس گول این شیطان را نخورید

    • بدون نام

      بعضی مهره ها سوخته اند....

    • علی

      یعنی مردم باز گول حرف و شعارهای اینها را میخورند اینهایی که امتحان پس داده اند بارها

    • بدون نام

      اگر قالیباف معاون اول بود حداقل کشور آبادتری داشتیم

    • بدون نام

      قالیباف برو قالیتو بباف.هی جولان میدی یا رای نمیاری یا انصراف میدی.لوله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج