۸۷۶۱۵۷
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

احتمال سفر وزرای خارجه سه کشور اروپایی به ایران

خبرگزاری رویترز مدعی شده وزیران خارجه سه کشور بزرگ اروپایی در راستای تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای برجام ممکن است به ایران سفر کنند.

خبرگزاری فارس: یک رسانه انگلیسیبه نقل از منابع آگاه مدعی شده دولت‌های اروپایی در حال انجام برنامه‌ریزی برای تکاپوهای جدید جهت مجاب کردن ایران به ماندن در توافق هسته‌ای برجام هستند.

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام وعده داده‌اند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند. این کشورها، علی‌رغم ایستادگی‌های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا تا کنون هیچ اقدام عملی برای محقق کردن وعده‌هایشان صورت نداده‌اند.

احتمال سفر وزرای خارجه سه کشور اروپایی به ایران

خبرگزاری رویترز مدعی شده واکنش اولیه ایران به خروج آمریکا از برجام انتظار برای به پایان رسیدن دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بوده است، اما تصمیم غیرمنتظره ترامپ برای عدم صدور معافیت‌های نفتی، محاسبات تهران را تغییر داده است.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی در نشستی خبری در محل تاسیسات آب سنگین اراک (خنداب) گفت که با شتاب گرفتن روند تولید اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد، ذخایر اورانیوم غنی‌شده کشور نهایتا تا ششم تیر از سقف ۳۰۰ کیلو عبور خواهد کرد.

این اقدامات پس از آن انجام شد که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داده و و به کشورهای باقیمانده در توافق هسته‌ای ۶۰ روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را اجرا کنند.

یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا که نخواسته نامش فاش شود در گفت‌وگو با خبرگزاری رویتزز گفته در صورتی که ایران این اقدام را انجام دهد برای اتحادیه اروپا به منزله «پایان بازی» خواهد بود.

دیپلمات‌های اروپایی همچنین گفته‌اند تروئیکای اروپایی در روزهای آینده دیپلماسی خود را افزایش خواهند داد. رایزنی‌های میان تروئیکای اروپا و مدیران سیاسی اتحادیه اروپا در بروکسل در روز پنجشنبه در همین راستا خواهد بود.

قرار است «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در مسائل ایران روز ۲۷ ژوئن با مدیران سیاسی وزارت خارجه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان دیدار خواهد کرد. ایران قرار است در همین روز از سقف اورانیوم غنی‌شده عبور کند.

خبرگزاری رویترز در بخش دیگری از این خبر نوشته وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان ممکن است برای گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای برجام به تهران سفر کنند، اگرچه این موضوع در حال حاضر فقط یکی از گزینه‌های اروپایی‌ها است.

سه دیپلمات هم گفته‌انداعضای کمیسیون مشترک برجام طرف دو هفته آینده دیدار خواهند کرد. دیپلمات‌ها تأکید می‌کنند تروئیکای اروپایی گفته‌اند در صورتی که ایران اجرای تعهداتش را متوقف کند، آنها چاره‌ای جز احیای تحریم‌های سازمان ملل متحد نخواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      بی پدر و مادرها مگه الان دست کم از تحریمهای سازمان ملل داریم الان هم دقیقا" در همه موارد تحریم هستیم یا خودتون رو زرنگ فرض کردین یا ایران رو بی عقل فرض کردین هم توافق هسته ای رو از ایران میخوایین هم جرعت مبادله با ایران رو ندارین و ما تجریم هستیم هنوز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیچاره الان صحبت از تحریم نیست. صحبت از جنگه و بزودی باید فکر سوراخ موش باشید عین برادرتان صدام

      • علی بیلکی

        فقط زبون زور حالیشون هست فقط زور و قدرت. فقط موشک فقط بستن تنگه فقط مقاومت لعنت بر ضعف و سستی فقط قدرت

    • مجيد

      تا الان چه غلطى کردن که بعدش بخوان بکنن

    • بدون نام

      دست بردارید از این مسخره بازی ها
      این سفرهای بیهوده و پوچ برای چیست؟
      اینهمه هزینه می کنید برای چه؟
      فقط جنگ راه حل است
      فقط جنگ

    • م ش

      عجب!!!هر سه کشوریکه هم پیمان وحافظ منافع آمریکا هستندو همسو با مواضع آمریکا

    • رضا

      دیگه باید قبول کرد که اتحادیه اروپا توانایی لازم را نداشته و ندارند !؟و مذاکره هیچ فایده ای نداشته واروپا خودش بازیگر و جیره خوار آمریکایی ها هستند؟ و تمام کشورهای همسایه و دنیا از برجام و خلاءحضور ایران استفاده لازم را برده اند و برای همه نعمت بود وبرای ما ملت ایران نکبت!؟و فشارها بر روی ما طبقه ضعیف زیاد است هرچند تابع سیاست حاکمیت خودمان هستیم ولی باید تکلیف را روشن کنند حتی اگر شده بجنگیم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجله نکن. تکلیفت مشخص شده. فقط هنوز بصورت رسمی بهت ابلاغ نشده اما بزودی ابلاغ میشه

    • ايران آزاد

      پايان بازي ؟ يعني اين همه وقت داشتن بازي ميكردن؟؟؟؟ يعني بازي خورديم؟؟؟؟

    • بدون نام

      جنگ جنگ تا رفع نفس از بدن .

      پاسخ ها

      • علی

        پیش بسوی بمب هسته ای اینا فقط زور حالیشون می شه هرچه یه قدم عقب بیاییم اونا دو قدم جلو میان باید مقابلشون وایساد بایدشاخشون بزنیم ترس برادر مرگه باور کنید چون با حزب الله گلوی اسراییل تو دستمونه اونا به همین دلیل غلطی نمی تونن بکنن

    • مردجنوبی

      اروپا نوچه بی چون و چرای شیطان بزرگ یعنی آمریکاست، مرگ بر آمریکا و اروپا.. زنده باد اقتدار گرایی و پیش به سوی ساخت بمب هسته ای و تسلیم کردن دنیا به احترام به ایران و ایرانی و پرداخت صدها ملیارد دولار پول زور به ما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج