۸۷۶۱۸۷
۱۰ نظر
۵۰۱۰
۱۰ نظر
۵۰۱۰
پ

ادعای تازه درباره مرگ محمد مرسی

یک روزنامه انگلیسی نوشت، پلیس مصر محمد مرسی را در حالی که بیش از ۲۰ دقیقه در جلسه دادگاه روی زمین افتاده و هوشیاری خود را از دست داده بود، به حال خود رها کرد و به این دلیل پلیس مصر متهم است که موجب مرگ او شده است.

خبرگزاری ایسنا: یک روزنامه انگلیسی نوشت، پلیس مصر محمد مرسی را در حالی که بیش از ۲۰ دقیقه در جلسه دادگاه روی زمین افتاده و هوشیاری خود را از دست داده بود، به حال خود رها کرد و به این دلیل پلیس مصر متهم است که موجب مرگ او شده است.

این روزنامه انگلیسی به نقل از دوستان محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر نوشت، پلیس مصر زمانی که مرسی در جلسه دادگاه هوشیاری خود را از دست داد، نتوانست کمک‌های اولیه را با سرعت و اثربخشی لازم برای او فراهم کند.

مرسی که با بیماری دیابت و فشارخون و مشکلات کبدی دست و پنجه نرم می‌کرد عصر دوشنبه در جلسه دادگاه در داخل قفس شیشه‌ای بر زمین افتاد و هوشیاری خود را از دست داد.

در مقابل دادستانی کل مصر با انتشار بیانیه کوتاهی تاکید کرد، مرسی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد که پس از آن، فوت او اعلام شد و علت مرگ سکته قلبی عنوان گشت.

ایندیپندنت به نقل از عبدالله الحداد که پدر و برادرش همراه با مرسی در دادگاه محاکمه می‌شدند، گفت: شاهدان عینی به من اطلاع دادند هیچ‌یک از نگهبانان و نیروهای امنیتی بابت اتفاقی که برای مرسی رخ داد، ناراحت نشده و هیچ گونه تمایلی برای کمک به او نشان ندادند.

الحداد افزود: دیگر زندانیان زمانی که دیدند مرسی روی زمین افتاده شروع به فریاد زدن کرده و درخواست کمک کردند. برخی از آنها که پزشک بودند درخواست کمک‌های اولیه کردند اما مرسی همچنان روی زمین رها شده بود و در نهایت نگهبانان زندان او را از جلسه دادگاه بیرون بردند. ماشین آمبولانس نیز نیم ساعت بعد رسید.

او افزود: رها کردن مرسی بر روی زمین به حال خود عامدانه بود. اولین کاری که نگهبانان زندان پس از فریادهای دوستان مرسی انجام دادند این بود که خانواده او را از سالن دادگاه بیرون کردند.

الحداد در ادامه نسبت به وضعیت جسمانی پدر خود در زندان که چندین بار دچار ایست قلبی شده و به او اجازه عمل جراحی نداده‌اند، ابراز نگرانی کرد.

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: گفته‌های الحداد از سوی شخص دیگری نیز تأیید شده است، اما این شخص نخواست به دلایل امنیتی هویتش فاش شود.

این منبع به ایندیپندنت گفت: پس از حدود ۲۰ دقیقه که مرسی روی زمین افتاده بود دوستانش شروع به کوبیدن دیوار قفس شیشه‌ای کرده و فریاد زدند که او بی‌هوش شده است و نیاز به کمک دارد. پلیس با وجود فریادهای دوستان مرسی و درخواست‌های آنها برای کمک بیش از ۲۰ دقیقه هیچ اقدامی انجام نداد.

همچنین عمرو دراج که به عنوان وزیر همکاری‌های بین‌المللی در دولت مرسی فعالیت داشت، این اظهارات را تایید کرد و گفت: مرسی برای حدود نیم ساعت کف قفس شیشه‌ای افتاده بود و رسیدگی پزشکی لازم برای او انجام نشد.

ایندیپندنت همچنین نوشت: وزارت خارجه مصر تا این لحظه واکنشی نسبت به اتهامات مطرح شده علیه پلیس و نگهبانان دادگاه نداشته است.

سازمان ملل و دیگر نهادهای حقوق بشری آغاز تحقیقی مستقل در پرونده مرگ مرسی و شرایط او در زندان را خواستار شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اااه ه ه...خاشقچی تموم شد حالا مرسی

    • بدون نام

      به درک قاشق رفت این اومد

    • بدون نام

      ملت مصر ترسو و توسری خورن

    • بدون نام

      عبرت بش برای کسانی که دولت منافع غرب امریکااروپاهستن تومسولین

    • بدون نام

      لعنت بهتون ای حیوان ها شما قاتلین و باید مجازات بشین، خدا رحمتش کنه

    • بدون نام

      به جهنم که مرد

      پاسخ ها

      • توحیدی

        انشاءالله همه دیکتاتورهای جهان ازدنیا محو باشند روحت شا دمحمدمرسی مرگ برسیسی

    • ح

      اگر در خاشقچی به نتیجه رسیدین اینهم به نتیجه میرسید امان از شوکت و هیبت قدرت

    • بی نام

      اگه کشتنش، دست شون درد نکنه، اگه هم به مرگ طبیعی مرده خدا رو شکر، یک مغز گندیده دیگه از روی زمین محو شد.

    • .

      هععی انگار همین دیروز بود امریکا رو نفس کعبه خطاب کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج