۸۷۶۲۰
۲ نظر
۵۰۲۶
۲ نظر
۵۰۲۶
پ

بازار خنده فروشان حریم سلطان، پر طرفدارترین آیتم!

در برنامه خنده‌بــازار آیتـم‌هایی ساخته شد و در آن به تقلید برنامه‌هـای ماهواره‌ای پرداختنــد. مهم‌ترین مسئله گریم‌های خوب بازیگران این برنامه در تقلید از عوامل ماهواره‌ای بود که به همین مناسبت با آقای شهرام خلج، گریمور این برنامه گپ و گفتی داشتیم.

بازار خنده فروشان حریم سلطان، پر طرفدارترین آیتم!
مجله زندگی ایده آل: در سری آخر برنامه خنده‌بــازار آیتـم‌هایی ساخته شد و در آن عوامل خنده‌بازار به تقلید برنامه‌هـای ماهواره‌ای پرداختنــد كه بسـیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و مهم‌ترین مسئله برای جذابیت این آیتم‌ها گریم‌های بسیار خوب و جالب بازیگران این برنامه در تقلید از عوامل ماهواره‌ای بود که به همین مناسبت گپ و گفتی داشتیم با آقای شهرام خلج، گریمور این برنامه که خواندنش خالی از لطف نیست.

خنده بازار

شهرام خلج متولد 1349 و دارای دیپلم تجربی هستم. با گذراندن دوره گرافیک در سال 1373 به کار گریم روي آوردم و 14 سال دستیار جناب آقای عبدالله اسکندری بودم و بعد از آن خودم به صورت مجزا شروع به کار کردم تا رسیدم به خنده‌بازار. از همکاری با این گروه بسیار خوشحالم و همیشه در طول کار بسیار از کارم لذت می‌بردم و حالا که کار به اتمام رسیده است، دلم برای تمام بچه‌ها تنگ می‌شود. در دوران کار از اینکه ایده‌ها چگونه به وجود می‌آمد، خیلی اطلاع خاصی ندارم زیرا بچه‌های نویسنده و شهاب عباسی، کارگردان با هم به گفت‌وگو می‌نشستند و در نهایت هر آنچه لازم بود و هر کاراکتری را که نیاز داشتند با من در میان می‌گذاشتند و من هم نظر خودم را در مورد اینکه امکان‌پذیر هست یا خیر به آنها می‌گفتم و در نهایت بعد از تایید نهایی من هم تمام سعی‌ام را می‌کردم تا بهترین کارم را ارائه دهم و خدا را شکر در اکثر موارد از نتیجه کار راضی بودیم.

بازار خنده فروشان حریم سلطان، پر طرفدارترین آیتم!

دوره کنید

سری دوم

خنده‌بازار برنامه‌ای طنز بودکه از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران از نوروز ۱۳۹۰تا مهر۹۲ پخش شد. این مجموعه با تقلید طنزآمیز برنامه‌های صدا و سیما و طعنه به برخی شخصیت‌ها توانست تماشاگران بسیاری پیدا کند. این برنامه با عکس‌العمل‌های گوناگونی از سوی شخصیت‌های مشهور که این برنامه به آنها پرداخته مواجه شد. به دلیل استقبالی که در نوروز ۹۰ از این برنامه شد سازندگان آن تصمیم گرفتند سری دوم این برنامه را جهت پخش در ماه رمضان ۱۳۹۰به تولید برسانند که هر شب بعد از سریال مناسبتی پخش می‌شد.

سری سوم (ادامه سری دوم)

این برنامه قرار بود به صورت هفته‌ای دو بار (پنجشنبه و جمعه شب‌ها) بعد از ماه رمضان پخش شود که به دلایلی پخش شد و باعث شد سری جدید آن از ۱۵ آّبان ۱۳۹۰ در ۲۰ قسمت هر شب پخش شود. در این قسمت بخش‌های جدیدی از قبیل خیمه‌شب‌بازی، ماجراهای باورنکردنی، مکتب و برنامه کودک به کار اضافه و همچنین بخش «هشت» (شوخی با برنامه هفت) از این سری حذف شد.

سری چهارم

این مجموعه طنز به تهیه‌کنندگی فرید شب‌خیز در ۲۵ قسمت ۴۰دقیقه‌ای به مناسبت آغاز ماه ربیع‌الاول و در آستانه سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مردم قهرمان ایران و هفته وحدت از چهارشنبه ۵ تا ۷ بهمن ماه، قبل از خبر ۲۲ و از شنبه ۸ بهمن ماه هر شب بعد از خبر ۲۲ از شبکه ۳ سیما پخش می‌‌شد. بخش‌های سری جدید این سری از خنده بازار عبارت بود از: بانک، فرودگاه، ورزش شهروندی، ذلت نقاشی، انتخابات، ویترین، مترو، پارک علت، یک‌کلاغ چهل‌کلاغ، ماجراهای باورنکردنی، شیتیله و شونه به شونه، نقد فیلم، صف، ماهواره، دلالان، کنترل نامحسوس، آشپزی ساده، گزارش ورزشی و جویندگان طلا.

سری پنجم

این برنامه در۱۵ قسمت ۴۰دقیقه‌ای هر شب در ایام نوروز ۱۳۹۱بعد از خبر شبانگاهی از شبکه سوم پخش می‌شد، در این سری از برنامه نگاه ویژه‌ای به برنامه‌های ماهواره‌ای، قصه‌های دبستانی شد و بخش‌های جدید که در سری ویژه نوروز۹۱ اضافه شد، عبارت بودند از: ۱۰بخش جدید از جمله روباه و کلاغ، تصمیم کبری، کوکب زن مهربانی بود، استخدام، ۶۰ جانور خطرناک، داستان‌های دبستانی، قوی‌ترین مردان، مسابقه محله، شب شعر، کلاس املا و انشا و همچنین تیزرهای تبلیغاتی هم لابه‌لای برنامه به صورت کوتاه پخش می‌شدند و دید و بازدیدهای ایام عید نوروز هم به عنوان آیتمی جدید در این برنامه مطرح شد. همچنین آیتم‌هایی چون فرودگاه و مکتب به طور موقت در ایام نوروز به خاطر اینکه هدف و نگاه این سری از برنامه تحت تاثیر فضای نوروز بود، پخش نشد.

سلطان‌سلیمان در صدر

بیشتر کاراکترهایی که ساختیم بین مردم محبوب بودند و آنها را دوست داشتند حتی می‌شنیدیم که بسیاری از تکه‌کلام‌های برنامه را مردم در زندگی خود تکرار می‌کنند اما گریم و آیتم سلطان‌سلیمان بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. برنامه دکتر کورتون و اتاق خبر نیز بسیار مورد توجه بود و ما عکس‌العمل‌های بیشتر و بهتری از آن آیتم‌ها گرفتیم، گریم شخصی که نقش سلطان سلیمان را بازی کرد برای خود من هم جالب بود زیرا شخص بازیگر خودش هم شباهت بسیاری به بازیگر اصلی سریال داشت و این مسئله تا حدودی کار را برای ما آسان‌تر کرد. از نظر خودم بهترین گریمي که انجام دادم شخصی بود که در یک آیتم تبلیغ پودرهای بدنسازی را انجام می‌داد و برنامه اتاق خبر که گریم خانم‌ها را روی آقایان داشتیم که بسیار خوب از آب درآمد و بسیار هم آیتم پرطرفداری بود.

مسخره نمی‌کردیم، می‌خنداندیم

وقتی عوامل یک برنامه برای خنداندن مردم جمع می‌شوند ممکن است به هر کاری که ممکن است دست بزنند و اصلا نمی‌توان این‌طور قضاوت کرد که آن برنامه قصد به تمسخر گرفتن شخص خاص یا برنامه‌ای خاص را دارد، خنده بازار هم یک برنامه طنز است و ممکن است در این میان به هر برنامه داخلی یا خارجی یا شخصی به چشم شوخی و خنده نگاه کند و ناراحت شدن و انتقاد کردن از این نوع برنامه‌ها به نظر بنده کار درستی نیست.

از کسی تقلید نکردیم

این کار تقلید از هیچ برنامه و شخصی نبوده است به هر حال شهاب عباسی قبلا با مهران مدیری و آقای کاردان کار کرده‌اند و ته مایه‌هایی از آن موقع‌ها داشتند و نمی توان گفت که بی‌تاثیر بوده است اما تمام سعی‌شان این بود که به آنچه از قبل می‌دانستند چیزهای جدیدتر و نوتری اضافه کنند حتی من می‌دیدم هر روز روزنامه‌ها را مطالعه می‌کردند تا از اخبار روز و اتفاقاتی که در همان هفته افتاده است، استفاده کنند تا برای مخاطبان ملموس‌تر باشد.

۱۰ بازیگر و ۱۷۰۰ گریم

خنده‌بازار یکی از برنامه‌هایی بود که یکی از سخت‌ترین گریم‌ها را داشت. برای اینکه ما فقط با ۱۰ بازیگر تقریبا ۱۷۰۰ شخصیت به وجود آوردیم و این کار بسیار سخت بود اما برای من در اصل یک دانشگاه بود برای اینکه حین کار خیلی چیزهای بیشتری یاد گرفتم و سختی کار را به جان خریدم برای اینکه در نهایت هم کار خوب از آب درآمد و من به چیزهایی رسیدم که برایم بسیار ارزشمند است.

بازار خنده فروشان حریم سلطان، پر طرفدارترین آیتم!

بفرمايید شام

تقلید از برنامه بفرمايید شام در عین اینکه طنز دربرداشت دارای یک آموزش بود که در قالب شوخی و خنده به مخاطب عرضه می‌شد. وقتی شخصی روبه‌روی میزبان جوری دیگر رفتار می‌کند و پشت سرش طوری دیگر یا یک غذا را با میل و اشتها تا آخر می‌خورد و پشت سر او جوری دیگر حرف می‌زند و کمترین امتیاز ممکن را می‌دهد قطعا این مسئله در عین بد بودن خنده‌دار نیز هست و به راحتی می‌توان از دل این برنامه‌ها طنز‌های خوبی درآورد تا مخاطب در عین خندیدن و لذت بردن به بد بودن این نوع رفتار نیز پی ببرد.

مردم باید بخندند

فعلا قرار نیست خنده‌بازار ادامه داشته باشد و برنامه‌ای در دست نیست. شاید به شکل دیگری در آینده باز هم برگردد اما قطعا با یک اسم جدید و نوعی دیگر خواهد بود. به شخصه عاشق برنامه‌های طنز هستم و یکی از تفریحاتم این بود كه بعد از اتمام کارم به پشت صحنه بروم و آیتم‌ها را از نزدیک ببینم و در بیشتر مواقع کنترل خنده‌هایم واقعا سخت بود. فکر می‌کنم مردم هم همین نظر را داشته باشند چون افراد ترجیح می‌دهند بعد از گذراندن یک روز سخت کاری شب در منزل‌های خودشان یک برنامه مفرح و شاد ببینند تا خستگی‌شان از بین برود و فکر می‌کنم خنده‌بازار واقعا موفق بود، برای اینکه بسیار پربیننده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • maryam

      خیلی از خنده بازار خوشم میومد.حیف که ادامش ندادن.تو اون اوضاع بد یه خنده کوچوولو به لبامون میاورد.از گریمور فوق العادش هم تشکر میکنم.کارش حرف نداشت.....

    • سیما

      راس میگه مردم باید بخندن !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج