۸۷۶۳۹۵
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

استانی که یک کیلومتر آزادراه ندارد!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از استاندارد و ایمن نبودن حدود ۵۰ درصد راه‌های این استان خبر داد. این استان فاقد حتی یک کیلومتر آزاد راه است.

ایسنا: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از استاندارد و ایمن نبودن حدود ۵۰ درصد راه‌های این استان خبر داد. این استان فاقد حتی یک کیلومتر آزاد راه است.

«محمد حسین نصیری‌راد» امروز چهارشنبه، ۲۹ خرداد ماه در نسشت خبری با خبرنگاران افزود: بیش از ۵۰ درصد راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد استاندارد و ایمن هستند.

وی اظهارکرد: ۶۰۸۰ کیلومتر راه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان ۱۸۹ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۶ کیلومتر راه اصلی، ۱۰۹۳ کیلومتر راه فرعی و ۴۲۹۲ کیلومتر روستایی است. این استان فاقد حتی یک کیلومتر آزاد راه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هزینه احداث هر کیلومتر راه فرعی در استان کهگیلویه و بویراحمد چهار برابر یک کیلومتر راه فرعی در استان اصفهان است.

نصیری راد با بیان اینکه بیشترین نقاط حادثه خیز راه‌های کشور در این استان است، تصریح کرد: ۱۰۳ نقطه پرهزینه دیربازده با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان و ۳۱۱ نقطه کم هزینه زودبازده از سال ۹۲ تا ۹۷رفع شده است.

وی ادامه داد: طی امسال ۶۷نقطه حادثه خیز پرهزینه دیربازده در سطح راههای استان از سوی پلیس راه به ما اعلام شده که برای رفع آنها حدود ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خسارات وارده سیل به راه‌های استان عنوان کرد: در سیل فروردین ماه امسال به بیش از ۱۰۰۰کیلومتر راه استان، ۱۰۰۰ابنیه فنی، تخریب ۱۰ دستگاه پل و ۱۰ مورد آب نما خسارات وارد شده است. راه ارتباطی ۲۱۰ روستای استان و بیش از ۷۰ دهنه پل بازگشایی و پنج میلیارد ریال ماشین‌آلات راهداری اجاره کردیم اما تا کنون یک ریال هم به این حوزه اختصاص داده نشده است.

نصیری راد بیان کرد: در صورتی که در فصل کاری اعتبارات تزریق نشود در فصل بارش با مشکل جدی در استان مواجه خواهیم شد.

وی اظهارکرد: در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ تصادفات فوتی استان در جاههای ۱.۳ درصد کاهش داشت و طی دو ماهه اول امسال نیز با کاهش ۶ درصدی تصادافات فوتی مواجه بوده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: طبق گزارش پلیس راه تصادف واژگونی پژو پارس با هشت کشته در محور "یاسوج- چرام"سهم تقصیری به راهداری داده نشد، سعی و تلاش خود را در جهت ایمن سازی این محور کردیم و حتی در محل حادثه گاردریل نصب و خاکریزی شده بود.

نصیری راد گفت: محور "یاسوج- چرام" بر اساس مطالعات اصولی و کارشناسی نشده است و هم اکنون بعلت واقع شدن در حریم خط فشار قوی گاز امکان اصلاح و ایمن سازی اصولی وجود ندارد.

وی افزود: ۱۰۲۶ دستگاه کامیون باری عمومی با میانگین عمر ۱۱.۱۱ سال، ۷۲ دستگاه اتوبوس با میانگین عمری ۷.۹۶ سال، ۹۲ دستگاه مینی‌بوس با میانگین عمری ۲۲.۴۷ سال کار جابجایی و انتقال بار و مسافر استان را انجام می‌دهند که این ناوگان استان جوانتر از ناوگان کشوری هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۷۱۰ دستگاه خودروی سورای عمومی با میانگین عمر ۱۰.۱۳ سال فعالیت دارند که عمر این ناوگان از میانگین کشور بالاتر است.

نصیری‌راد اضافه کرد: میانگین عمر ماشین‌آلات راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۳۰ سال است و در خرید لاستیک ماشین‌آلات راهداری استان مشکل داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      علی برکت الله!

      پاسخ ها

      • @ برانکو = روباه @

        خخخخخخخخخ
        تهران هم یک کیلومتر آسفالت سالم ندارد برای همین حنا جان شهردار را میگویم همیشه با دو چرخه یا سه چرخه میرود و نان خرید میکند
        خخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      این موارد را درجلسات کارشناسی با مسِولین مربوطه عنوان کنند .چه ربطی به خبرنگاران ومردم دارد

    • بدون نام

      یک هزارم پول اختلاصها رو بدید به این استان

    • بدون نام

      عوضش اصفهان دارد آنهم خیلی بیشتر باند اصفهانی ها همه جا حضور دارند وتمام بوجه مملکت را جهت عمران واختلاس به اصفهان میبرند

    • بدون نام

      آزادراه تو این منطقه اجراکنیدپلیساش بیکارمی شوند دیگرنمی تونن جریمه کنن وماشیناروگیربدن

    • بدون نام

      کمتر به تهران و کرج و اصفهان اینا برسن... به اینام چیزی بدن... اینام انسان هستند... .

    • بدون نام

      مشکل مملکت فعلا بدحجابی و سگ گردانی تو خیابوناست ... اتوبان و ازاد راه مال جهان سومی هاست نه ایران ایاد من

    • بدون نام

      نه که ایلام داری هزاران کیلومتر ازاد راه و بزرگ راهه
      دم ایشون گرم حداقل حرف زدن مسئولین ایلام که شبیه مرده متحرک شدن

    • بدون نام

      یک چهارم نفت ایران در این استان تولید میشه وصرف عمران وابادی جاهای دیگر میشه ،وخودش محرومترین استان ایران است ۰

    • بدون نام

      خیالشان راحت گور پدر بزرگ راه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج