جاباما
۸۷۶۵۳۰
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

طرح کاهش اختیارات جنگی ترامپ تصویب شد

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) طرحی را به تصویب رساندند که خواستار کاهش اختیارات رئیس‌جمهور آمریکا برای اعلان جنگ با سایر کشورها به بهانه «مبارزه با تروریسم» است.

خبرگزاری فارس: نماینده‌های دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه طرحی را به تصویب رساندند که اختیارات رئیس‌جمهور این کشور برای اعلان جنگ با سایر کشورها به بهانه مبارزه با تروریسم را محدود می‌کند.

به نوشته ووکس‌نیوز، مجلس نمایندگان آمریکا با لغو قانون موسوم به «مجوز استفاده از نیروی نظامی» (AUMF) موافقت کرد. این قانون که بعد از حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به تصویب رسید، به رئیس‌جمهور آمریکا اجازه می‌دهد بدون مشورت با کنگره از زور نظامی برای مبارزه با «گروه‌های تروریستی» استفاده کند.

طرح کاهش اختیارات جنگی ترامپ تصویب شد

اما در طول ۱۸ سال گذشته، روسای جمهور هر دو حزب آمریکا از این قانون به عنوان توجیهی برای جنگ‌افروزی در سراسر منطقه غرب آسیا استفاده کرده‌اند. منتقدان AUMF می‌‌گویند دولت‌های آمریکا با استناد به این قانون وارد ۴۸ درگیری در ۱۸ کشور دنیا شده‌اند.

مجلس نمایندگان آمریکا در حالی با تصویب این طرح موافقت کرده که عده‌ای در کنگره ابراز نگرانی کرده‌ بودند دولت ترامپ بخواهد از این قانون برای ایجاد درگیری با ایران استفاده کند.

برخی از مقام‌های دولت ترامپ، از جمله «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا بدون ارائه مستندات مستدل تلاش کرده‌اند ایران را به همکاری با القاعده متهم کنند. قانونگذاران آمریکایی ابراز نگرانی کردند طرح چنین ادعاهایی ممکن است زمینه‌چینی برای استناد به قانون AUMF برای ایجاد درگیری با ایران است.

مقام‌های دولت آمریکا در روزهای گذشته بارها به صراحت گفته‌اند قصد وارد شدن به درگیری نظامی با ایران ندارند. روزنامه دیلی‌بیست بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داده دونالد ترامپ به مشاورانش دستور داده از اظهارات تند علیه ایران عقب‌نشینی کرده و تأکید کنند واشنگتن به دنبال جنگ نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سردار اسلام

      خدارو شکر چنتا نیمه اقل توی امریکا هست وگرنه امریکارو به گند میزد

    • بدون نام

      نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا ، چرا راه حلی برای خروج نیروهایشان از خاورمیانه در نظر نمی گیرند ، آنها باید با این تاکتیک غلط که اعم ازکشتار نیروهایشان ، فساد مالی و اقتصادی ، تضعیف حقوق انسانی که منجر به فحشا در آمریکا شده است به سرعت عقب نشینی کنند و مانند موش در لونه هایشان قرار گیرند در غیر اینصورت سایه مرگ بر آنها نزدیک خواهد بود .

    • بدون نام

      فقط در مجلس نماینده گان تصویب شده نه در سنا که تازه در آنجا هم باید بالای 60درصدرای بیاره که وتو نشه

    • سیداحمدحسینی(ساح)

      دونالد ترامپ هیچ تعادل وثبات فکری ندارد،نبایداختیاری درنبرددربیرون مرزهای آمریکا اشتها باشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج