جاباما
۸۷۶۶۳۷
۲۲ نظر
۵۰۰۷
۲۲ نظر
۵۰۰۷
پ

جزئیات تکان‌دهنده از مکالمات تیم ترور خاشقجی

پزشک قانونی عضو تیم ترور با اشاره به اینکه «گوسفند قربانی» هنوز به کنسولگری نرسیده، توضیح می‌دهد که قراردادن تنه انسان در چمدان مشکل است و باید جنازه تکه‌تکه شود.

خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره: گزارش سازمان ملل متحد که دیروز چهارشنبه منتشر شد، جزئیات جدیدی از گفتگوی اعضای تیم ترور جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه را منتشر کرده است. این گفتگو‌ها میان اعضای تیم ترور و تقطیع جنازه جمال خاشقجی ردوبدل شده است.

گزارش سازمان ملل متحد جزئیات تکان‌دهنده از این گفتگو‌ها را فاش کرده و توضیح می‌دهد که دو نفر از قاتلان در کنسولگری عربستان در استانبول با حالتی نگران منتظر مأموریت قریب‌الوقوعی بودند که باید انجام می‌دادند.

ماهر مطرب افسر سرویس اطلاعاتی عربستان و مشاور ارشد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در این گفتگو‌ها از صلاح الطبیقی که پزشکی قانونی در وزارت کشور عربستان بوده، سؤال می‌کند که "آیا می‌توان تنه یک انسان را در داخل چمدان قرار داد؟ ".

او ابراز امیدواری می‌کند که بتواند این مأموریت را به‌شکلی ساده‌تر انجام دهد و می‌گوید که باید بخش‌های مختلف تنه نیز تکه‌تکه شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، چرا که جنازه سنگین است. او در این گفتگو تأکید می‌کند که اولین باری است که قطعه قطعه کردن جنازه را در روی زمین انجام می‌دهد. او می‌افزاید که اگر کیسه‌های پلاستیکی در اختیار داشته باشند و جنازه خاشقجی را به بخش‌های مختلف تقسیم کنند، مشکل حل می‌شود. وی توضیح می‌دهد که هر بخشی باید در کیسه‌های پلاستیکی پیچیده شود.

در پایان این گفتگو المطرب از الطبیقی سؤال می‌کند: آیا «گوسفند قربانی» رسیده است؟ در این گفتگو اشاره مستقیمی به نام خاشقجی نمی‌شود، اما دو دقیقه بعد خاشقجی وارد ساختمان می‌شود.

بعد از ورود خاشقجی به ساختمان کنسولگری، وی به دفتر کنسول واقع در طبقه دوم ساختمان هدایت می‌شود و در آنجا ماهر المطرب را می‌بیند و او را می‌شناسد، چرا که هر دوی آن‌ها چند سال قبل در سفارت عربستان در لندن کار می‌کردند.

المطرب از خاشقجی می‌خواهد تا پیام کوتاهی را از طریق موبایل خود برای فرزندش بفرستد. خاشقجی می‌گوید: "به او چه بگویم؟ نمی‌توانم به او بگویم که ربوده شده‌ام". مطرب می‌گوید: "خلاصه کن، پالتویت را نیز از تنت خارج کن". خاشقجی می‌گوید: "چطور ممکن است چنین اتفاقی در سفارتخانه انجام شود؟ من چیزی نمی‌نویسم".

المطرب می‌گوید: "پیام را بنویس. به ما کمک کن تا ما نیز بتوانیم به تو کمک کنیم و تو را به عربستان بازگردانیم. اگر به ما کمک نکنی، می‌دانی که چه‌چیزی در انتظار تو خواهد بود. بگذار این موضوع را به‌خوبی حل‌وفصل کنیم".

در این گزارش آمده است که در ادامه مکالمات شامل صدای حرکات مختلف و برخی صدا‌های منقطع شنیده می‌شود و در نهایت صدای کیسه‌های پلاستیکی به گوش می‌رسد که پیکر خاشقجی در آن پیچیده می‌شود. این موضوع سرویس اطلاعات ترکیه را به این نتیجه رسانده که مسئولان سعودی جنازه خاشقجی را بعد از کشتن وی تکه تکه کرده‌اند.

گزارش اگنس کالامارد محقق سازمان ملل متحد در خصوص مسایل خارج از چارچوب دستگاه قضا و اعدام‌های فوری و وحشیانه که دیروز منتشر شد، از مسئولیت حاکمان سعودی به‌ویژه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در جنایت ترور جمال خاشقجی حکایت دارد.

کالامرد از کشور‌ها خواسته تحریم‌ها علیه رژیم سعودی را گسترش داده و محمد بن سلمان و دارایی‌های شخصی او را هم در فهرست سیاه قرار دهند.

جمال خاشقجی مهرماه سال گذشته بعد از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد. تحقیقات بعدی نشان داد او داخل ساختمان به‌قتل رسیده و بدنش قطعه قطعه شده است.

کالامارد در گزارش خود که بعد از تحقیقات ۶ ماهه درباره این قتل انجام شده نوشته است: «جمع‌بندی گزارشگر ویژه این است که خاشقجی قربانی یک قتل عمد، از پیش‌برنامه‌ریزی‌شده و قتل فراقضایی شده که مسئولیت آن به‌عهده عربستان سعودی است».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهاره هستی

      بسه دیگه شوروشو در آوردین....خجالتم ی چیز خوبیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای تو روحت، قاشقچی

      • بهرام

        نه بابا بگذار اطلاع رسانی بشه

    • بدون نام

      تمام کسایی که در این قتل وحشیانه دست داشتند.باید دست راست و پای چپ آنها قطع شود. مخصوصا بن سلمان جانی

      پاسخ ها

      • مریم

        موافقم

      • مسعود. الف

        حالا چرا ضربدری؟؟!!!!

      • بدون نام

        خوب کرده هرکس این پیرمرد۶۰ساله هرزه یعنی قاشقجی رو به درک واصل کرده

    • بدون نام

      بن سلمان وحشی و همینطور کسانی که درمقابل این جنایت سکوت کردند

    • بدون نام

      لعنت به بن سلمان قطعه قطعش کنید این شیطان رو

    • بدون نام

      فکر نکنم خود ملت عربستان اینقدر پی گیر خدابیامرز باشن که تو اخبار ما پیگیری میکنن

    • علی

      بی شرف ها بسه دیگه خاشقچی خاشقچی برین دزفول زاهدان تهران طرف سر دخترهاشو بریده یارو زنش رو گشته از این همه فشار

    • بدون نام

      باز دوباره شروع کردین ؟ بازم خاشقجي!!!! روح خاشقجي الان میگه اینها چرا منو ول نمیکنن

    • بدون نام

      هیچ کاری با بن سلمان نمی کنن چون آمریکا پشیتبان این گاو شیرده است. (واقعا بلا نسبت گاو شیرده)

    • بدون نام

      تعچب ندارد.بن سلمان یعنی پدر داعش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوباره شروع کردن

      • بدون نام

        باشه بن سلمان پدربزرگ داعش هم به قاشقچی چه ربطی داره تا کی بیگانه پرستی ما ایرانی هستیم قاشقچی ۶۰زن داشت مطمئن باش همین بلا از همین خانمهایش به سرش آوردن آخه ۶۰زن برای یک آغا خیلی خیلی زیاد ماخودمان نمیتونیم یکی که هیچ نصفه هم بگیریم به فکر خودمان باش نه کسانی دیگه

    • بینام

      ازکجاشما راست بگیدچون همتون دروغگوهستیدکسی دیگه راست شما راهم قبول ندارن

    • محمد طه فردگنجی

      یه عکس از خاشاقچی دیدم ازپی چی به دست بین نیروهای طالبان در افغانستان،،،،،او معتقد بود که سوریه باید تجزیه و تکه تکه شود،،،،،همانها خودش رو سالها بعد تکه تکه کردن.....

    • حسین

      درج گزارش در مورد این جنایت لازم است زیرا این جنایتکاران کماکان در قدرت بوده و به این اعمال ادامه خواهند داد.

    • علیرضاخسروی

      تو ایران خودمون آدم ها دارن زنده به گور میشن، چسبیدید به قاشق چی، گورپدر قاشقچی

    • کهنه سرباز وطن

      چرا شما ها ول کن این وهابی نیستید کم بدبختی داریم اگر بجای هوار هوار این گور بگور رو در بیارید یکی از کمبود ها و بدبختی های جامعه مان رو مطرح می کردید تاکنون رفع شده بود اینقدر که اسم این گور بگور رو در نیارید

    • بهرام از اصفهان

      نمیدونم چرا جامعه بین الملل سکوت کردند کسی مثل قبل زیاد پیگیر ماجرای قتل خاشقچی بدبخت نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج