۸۷۶۶۴۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

دادستان: خروج آب از تالاب آلاگل ممنوع است

دادستان مرکز استان گلستان امروز پنجشنبه پس از حضور در تالاب بین الملی آلاگل واقع در شمال شهرستان گنبدکاووس ،خروج آب از این تالاب را ممنوع کرد.

انتخاب: حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی گفت: برای حفظ گونه‌های جانوری و جلوگیری از به خطر افتادن حیات پرندگان، خروج آب از تالاب بین المللی آلاگل ممنوع است و با کسانی که از این دستور سرپیچی عمل کنند برخورد قانونی می‌شود.

چندی پیش فعالان زیست محیطی از خروج آب تالاب آلاگل برای مصارف کشاورزی که حیات جانداران این تالاب را به خطر انداخته بود، به دادستانی گزارش کرده بودند.

دادستان مرکز استان گلستان و معاون وی به همراه مسئولان محیط زیست استان از سه تالاب بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی گل واقع در نوار مرزی شهرستان گنبدکاووس دیدن کردند.

تالاب آلاگل بزرگترین دریاچه استان گلستان و یک تالاب آب شور است که در شهرستان گنبد کاووس، بخش داشلی برون و در کنار شهر اینچه برون واقع است. فاصله این تالاب تا شهر گنبد کاووس حدود ۷۵ کیلومتر است.

آلاگل که در چند کیلومتری مرزی ترکمنستان قرار دارد دارای ۲۵ کیلومتر مربع مساحت و حداکثر ۲٫۵ متر عمق بوده و پرورش ماهیان آب شور زی دریای خزر به‌ویژه ماهی سفید و کپور در این تالاب رونق زیادی دارد.

مجموعه سه تالاب آلاگل، آلماگل و آجی‌گل در گنبدکاووس به عنوان تالاب بین‌المللی از سال ۱۹۷۵ در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده و با مساحت ۱۴۰۰ هکتار تحت حفاظت سازمان محیط زیست است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج