جاباما
۸۷۶۸۷۵
۱۹ نظر
۵۰۱۰
۱۹ نظر
۵۰۱۰
پ

۲۹۰نفری که جاودانه شدند

گذشت آن زمان که آمریکا حضور منحوس در منطقه داشت و با شلیک موشک از ناو وینسنس هواپیمای غیرنظامی مسافری جمهوری اسلامی ایران را با ۲۹۰ سرنشین بی پناه بر فراز آسمان خلیج فارس سرنگون کرد و وقتی مورد بازخواست قرار گرفت می گفت هواپیمای جنگی بوده است.

ایرنا: گذشت آن زمان که آمریکا حضور منحوس در منطقه داشت و با شلیک موشک از ناو وینسنس هواپیمای غیرنظامی مسافری جمهوری اسلامی ایران را با ۲۹۰ سرنشین بی پناه بر فراز آسمان خلیج فارس سرنگون کرد و وقتی مورد بازخواست قرار گرفت می گفت هواپیمای جنگی بوده است.

حالا آسمان ایران به طور کامل زیر چتر امنیت هوایی قرار گرفته و حتی پرنده کوچک آهنی آمریکا هم با هر نوع پیشرفتی می‌تواند مورد هدف قرار گیرد و این یعنی آنکه اجازه تعرض به آب و خاک این کشور داده نمی‌شود.

۲۹۰نفری که جاودانه شدند

شاید این طور تصور شود که مقام‌های آمریکا هنوز قدرت ایران را در منطقه نشناخته‌اند و با اطلاعات سوخته مشاورانشان هر چند وقت یک بار خود را به آب آتش می‌زنند در حالی که قدرت دفاعی و بازدارندگی ایران هنوز برای آن کشور ناشناخته باقی مانده است.

به طور حتم همین است کشوری که سال‌ها در ایران مستشاری و مزدوری کرده حالا برایش سخت است که آن کشور به مرحله‌ای از پیشرفت برسد که اجازه ندهد یک پرنده در ارتفاع ۱۸ کیلومتری آسمان جاسوسی کند و به قعر دریا روانه شود و آن وقت رئیس جمهور آمریکا در یک تناقض گویی آشکار بگوید اشتباهی رخ داده است.

حالا بعد از ۳۱ سال از ساقط کردن هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی بر فراز آسمان خلیج فارس توسط آمریکا در سال ۶۷ موازنه به مرحله تعادل دارد نزدیک می‌شود لذا دشمن نباید گلایه کند چون یکی زد، یکی خورد و منهای از دست دادن ۲۹۰ انسان، ولی هنوز به این سخنان رهبر معظم انقلاب اگر دشمن یکی بزند ۱۰ می‌خورد، نرسیده‌ایم و انشا الله می رسیم.

کم کم به ۱۲ تیرماه سالروز تجاوز ناجوانمردانه آمریکا بوسیله ناو وینسنس به هواپیمای مسافری و بی دفاع ایران نزدیک می‌شویم و هنوز سوال زیادی بی پاسخ مانده که چرا کشوری با آن همه پیشرفت و توانمندی یک هواپیمای مسافری را به عمد مورد حمله قرار داد و تا این لحظه از بابت این کار غیر انسانی معذرت خواهی هم نکرد.

در جریان این حمله که ساعت ۱۰ صبح رخ داد ۲۹۰ مسافر و خدمه یک هواپیمای مسافری جمهوری اسلامی ایران که از بندرعباس عازم دبی بود به شهادت رسیدند که حداقل ۶۶ نفر کودک بودند که هیچ جرمی جر مسافر بودن هواپیما نداشتند.

این پرواز مسافربری به شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران ایر، تهران را به مقصد دبی ترک کرده و بعد از توقف بین راهی در بندرعباس در آب‌های خلیج فارس به سمت دبی در حرکت بود که حدود ساعت ۱۰:۲۲ دقیقه صبح با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یو اس اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا سرنگون شد.

در این فاجعه تمامی ۲۹۰ سرنشین آنکه شامل ۲۵۴ مسافر ایرانی (۱۶ تن خدمه پرواز)، ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بود، جان باختند. این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هفتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است.
۱۱۸ نفر از این مسافران بیگناه زن و کودک بودند، هم چنین ۲۰ هندی، یک ایتالیایی، ۶ پاکستانی، ۱۳ نفر تبعه امارات و ۶ تبعه یوگسلاوی نیز در میان مسافران هواپیما دیده می‌شد.

افکار عمومی و وجدان‌های بیدار در آن زمان به خود آورد که آمریکا در عین توانمندی در مقابل ملت مقاوم ایران در ۸ سال دفاع مقدس کم آورد و خود به طور مستقیم وارد جنگ با این کشور شد و خواست به جنگ پایان دهد ولی نتوانست.

حالا قدرت کشور مقابل شناخته و دریک سردرگمی عمیق حتی نمی‌تواند به نوکران و زور پذیران خود هم توجیه کند که اشتباهی دست به اقدام احمقانه زده و ایران حتی به آن نمی‌شود نزدیک شد چه برسد به آن تعرض کرد بنابراین مجبور است نسخه و توجیه جدیدی بپیچد که دیگر برای اینها هم نخ نما شده است.

این روزها در آستانه آن تجاوز نابرابر آمریکا در همین منطقه شاهد سرنگونی پرنده‌ای به لحاظ وزنی و مقیاسی خیلی کوچک‌تر ولی جنگی توسط دلیر مردان همیشه بیدار سپاه در منطقه هستیم که قصد تعرض به آب‌های سر زمینی یک کشور مستقل داشت.

واکنش‌های زیادی به دفاع جانانه نیروهای مسلح در داخل و خارج کشور درپی داشت و همه این این اقدام را دفاع و حق مشروع جمهوری اسلامی دانسته و قدرت بازدارندگی کشورمان در برابر تجاوز به حریم این کشور را ستوده‌اند.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در واکنش به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا نوشت: اسقاط ایرباس مسافری ایران توسط آمریکایی‌ها و شهادت ۲۹۰ مسافر از یادمان نرفته است.

برای آن هیچ عذرخواهی و غرامتی در کار نبود، مدال هم دادند. آن روز به آسمان نگریستم و گلریزان شهیدان را دیدم و گریستم. اما امروز آسمان ایران برایشان نا امن شد. اندکی از آن بغض فرو نشست.

متأسفانه طمع ورزی و سودهای شخصی برخی کشورهای منطقه موجب شده که آمریکا از کیلومترها دور تر به بهانه حفظ منافع با دلار و تحریک این کشورها در آب‌های خلیج فارس وخاور میانه لنگر انداخته و به همراهی برخی قدرت‌های بزرگ جز هزینه و زحمت چیز دیگری به ارمغان نیاورده که جادارد ملت‌ها به جای دولت‌ها ازاین خواب غفلت بیدار شوند و مستقل بودن را ازایران الگو بگیرند.

همانطور که آمریکا به ویلیام راجرز فرمانده ناو وینسنس پس از سرنگون کردن هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران مدال شجاعت داد جا دارد امروز ما هم به دلاور مردان شب زنده دار که از آسمان ایران اسلامی حفاظت و حراست می‌کنند مدال شجاعت بدهیم.

یک فروند پهپاد جاسوسی امریکا پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران اسلامی در ساعات اولیه بامداد روز پنجشنبه مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • aliali

      درد بلای سربازان سپاه بخوره تو چش ترامپ

    • هادی

      هیچوقت خاطره تلخ ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران و شهادت بی گناهان آن پرواز فراموشمان نمی شود و براستی از قدرت دفاعی و موشکی کشورمان بخود می بالیم و برای عزیزان در سنگرهای دفاع از کشور دعا می کنیم.

    • بدون نام

      ای حال میداد ۱۲ روز دیگه اینکار انجام میشد، اَی حال میداد، اَی حال میداد.

      انشاالله،
      بچه‌ها منتظر دومیش هستیم.

      پاسخ ها

      • خودم

        فعلا با این حال کن تا بعد

    • سینا

      درود بر دلاوران هوشیار وطن ، دست مریزاد ، چه قدر ملت را خوشحال کردید دشمن کافر حالا در دید جهانیان سرخورده شده و اعتبار ابرقدرتی اش کم رنگ شده ، و حالا نمی داند چه بکند

    • مصطفی

      درودخداب شمافرزندان ایران زمین

    • م.ن

      بسم الله الرحمن الرحیم بادرود به به روح پروفتوح امام خمینی ؛شهدای انقلاب ؛شهدای جنگ تحمیلی و290نفر شهدای ایرباس سال 67 خلیج فارس .اینجا ایران است وطن شیران است هیچ متجاوزی نمیتواند بدون اجازه وارد این مرز بوم شود .خدا قوت شب زنده داران ودلاورمردان سپاه پاسداران ملت عزیز ایران به شما دلاورمردان سپاه افتخار میکند وبه گردن شما عزیزان مدال افتخار می اندازد همان طور که امام عزیز فرمودن آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند .ترامپ تو ب گاو شیرده ات برس .و به ترامپ گوش زد میکنیم این تجاوز هوایی بود که کردی سرنگون شدی آگه بخواهی از زمین به مرز ایران عزیز تجاوز کنی بدان که سر نوشت طبس در پیش داری وبا پا له ات خواهیم کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بسمه تعالی
        یاد زنگ انشاء افتادم همه اولش رو اینجور شروع میکردن

    • منصور فراهانی

      باسلام
      جادارد که از سربازان غیور نیروی پدافندکه این پهپاد را سرنگون کردن مدال افتخار بدهند و به کل رسانهای دنیاپخش کنند .ممنون

    • بدون نام

      ملت دانا==== خوشبخت

    • بدون نام

      بعد امریکا به طرف مدال شجاعت داد.شجاعت به خاطر کشتن 290 ادم بدون سلاح!!!

    • محمد

      افرین
      لبیک یا خامنه ای

    • بی نام

      بقول امام خامنه ای دوران بزن در رو تمام شده است

    • محمد

      خیلی عالیست.به کوری دشمنان داخلی و خارجی.دستتون درد نکنه.ماهم در خدمتیم.

    • بدون نام

      زنده باد سپاه درود بر خامنه ای

    • ایوب

      ساغول تبارک الله

    • بدون نام

      حقیقتا هم باید به دلیرمردان جنگی مدال شجاعت ولیاقت داد.به چشمان تیز بین اپراتور ودهان فرمانده،که گفت آتش وبه انگشتان سربازی که دگمه آتشبار را فشار داد صلوات.

    • بدون نام

      تلفات سايپا و ايران خودرو ظرف يك ماه چندين برابر تلفات اون هواپيماست كه امريكا سرنگون كرد.
      ...

    • کمال عسکرپور

      ما به شما قول میدیم دیگر اسمان ایران برای هیچ کشوری برای مانور دادن امن نیست کسی بخواهد به خاک اسمان زمین ایران کوچکترین تعرزی کند اولین اشتباهش اخرین اشتباهش خواهدشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج