جاباما
۸۷۶۹۳۰
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

روسیه خواستار خویشتنداری طرف‌ها در خلیج‌فارس شد

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با وخیم خواندن اوضاع در خلیج فارس از تمام طرف های موضوع خواست خویشتنداری از خود نشان دهند.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با وخیم خواندن اوضاع در خلیج فارس از تمام طرف های موضوع خواست خویشتنداری از خود نشان دهند.

دمیتری پسکوف امروز جمعه در جمع خبرنگاران گفت که کرملین نگران اوضاع است و به دقت تحولات را زیر نظر دارد چرا که معتقدیم وضعیت در خلیج فارس بسیار نگران کننده است و هر لحظه این نگرانی بیشتر می شود.

وی با تاکید براینکه روسیه وضعیت را به دقت تحت نظر دارد، اظهار داشت از تمام کشورهایی که به این موضوع (اتفاقات پیرامون ایران و آمریکا) مربوط می شوند، خواستار خویشتنداری و محدود کردن اقدامات هستیم.

ساعاتی پیش سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز با خطرناک خواندن شرایط میان ایران و آمریکا اعلام کرد که ما به واشنگتن هشدار می دهیم که عواقب اقدامات بیهوده خود علیه ایران را بررسی کند.

وی نیز که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: خبرهایی که می‌شنویم نگران کننده است، شنیدیم که آمریکا نخست به دنبال واکنش بود اما بعد ترامپ از تصمیم خود منصرف شد، هم اکنون خطر درگیری ناپدید شده است و روسیه با افراد مسئول اگر در واشنگتن وجود داشته باشند تماس می‌گیرد تا به آنان بگوید عواقب اقدامات خود علیه ایران را محاسبه کنید چرا که ما درباره اقدامات بیهوده هشدار خواهیم داد.

خبرگزاری ریانووستی نیز به نقل از ریابکوف نوشته است که وی معتقد است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ابتدا فرمان واکنش به ایران را صادر کرده بود ولی بعداً تصمیم خود را لغو کرد.

وی گفت: من نمی‌خواهم ارزیابی کنم که در این چند ساعت اخیر چه اتفاقاتی در این رابطه افتاده است، اما با توجه به اطلاعاتی که در دست است، کاملاً روشن است که وضعیت بسیار خطرناک است، من این را معادل آستانه شروع جنگ می دانم.

گفتنی است، نیویورک تایمز با اشاره به منابعی در دولت آمریکا مدعی شد ترامپ دیشب دستور اقدام نظامی را به دلیل سرنگونی پهپاد جاسوسی این کشور در حریم هوایی ایران صادر کرد، اما لحظاتی بعد از تصمیم خود پشیمان شد.

این رسانه چند هفته پیش نیز مدعی شده بود که آمریکا بزودی ۱۲۰ هزار سرباز خود را راهی خاورمیانه خواهد کرد، خبری که بشدت مورد انتقاد ترامپ قرار گرفت و از نیویورک تایمز به عنوان یک رسانه از رده خارج و فیک نیوز یاد کرد و آن را به خیانت به آمریکا متهم کرد.

در نخستین ساعات روز پنجشنبه، پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم هوایی ایران در منطقه روبه‌روی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

** پوتین: مناقشه مسلحانه بین آمریکا و ایران برای منطقه فاجعه خواهد بود

دیروز نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت وگو با مردم این کشور هشدار داد که مناقشه مسلحانه بین آمریکا و ایران منجر به فاجعه برای منطقه خواهد شد و جنگ با ایران برای ایالات متحده آمریکا نیز پیامدهایی خواهد داشت.

پوتین با بیان اینکه نمی‌دانیم و البته نمی‌خواهیم که مناقشه رخ دهد، افزود: اما آمریکا اعلام کرده است که گزینه بکار گیری نیروی نظامی را رد نمی‌کند.

وی با اشاره به پیامدهای فاجعه بار جنگ بین ایران و آمریکا برای منطقه اظهار کرد: این مساله دست کم منجر به تشدید خشونت‌ها و افزایش شمار پناهندگان از منطقه خواهد شد.

رئیس جمهوری روسیه هشدار داد برای کسانی که چنین تلاشی را بکنند، این اقدام پیامدهای ناگوار به همراه خواهد داشت زیراکه پیش بینی رویدادهایی که در بکارگیری نیروی نظامی ممکن است رخ دهد بسیار دشوار است بخاطر اینکه ایران کشور شیعه است و حتی در جهان اسلام معتقدند که این افراد (شیعیان) قادر به انجام اقدامات شدید در صورت نیاز و برای دفاع از خود و دفاع از کشور خود هستند.

پوتین گفت: و این اقدامات شدید منجر به چه چیزی خواهد شد هیچکس نمی‌داند و و پیش بینی اینکه چه کسانی را در برمی گیرد دشوار است.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به یک سوال گفت: ایران به طور کامل توافق‌ها با آژانس بین المللی انرژی اتمی را اجرا می‌کند و تحریم‌ها علیه این کشور بی پایه و اساس و غیرموجه است، ایران هیچ توافقی را نقض نمی‌کند و تحریم این کشور را غیرقابل قبول می‌دانیم.

** پوشکف: آیا ترامپ می تواند بر سر پیمان خود بماند

سناتور الکسی پوشکوف رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) نیز ساعاتی پیش در توئیتر نوشت: ترامپ وعده داده که آمریکا در دوران او جنگی را آغاز نخواهد کرد با این وجود تمامی همتایان پیشین او در کاخ سفید آغاز گر جنگ بودند بنابراین باید دید منظور ترامپ از اینکه جهان بزودی واکنش آمریکا را خواهد دید، چه معنایی خواهد داشت.

به اعتقاد وی، بیل کلینتون جنگ یوگسلاوی سابق، جرج بوش جنگ های عراق و افغانستان و اوباما جنگ لیبی را آغاز کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فریبرز

      یانکی جنایتکار جنگی را شروع نمیکند چون مزدوران اماراتی و عربستانی و بحرین و اردن و مصر و شیوخ خلیج فارس و بدتبال آن پایگاههای جمهوری آذربایجان و ترکیه و افغانستان و پاکستان را درگیر با ما میکند...

    • بدون نام

      ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست *رزق خود میخوری و زحمت ما میداری )مردک تروریست بنیاد کمونیست بر پایه تروریست و سفاکی خون اشامی است همه مشکل ملت دنیا و ایران زیر سر شما روسهای خوک صفت و کفتار مرام زالو اعمال است هر گروه تروریستی سفاک خون اشام را شما به ظاهر هدایت رهبری میکنید و از طرفی پشت پرده با امریکا در گرمابه و گلستان با هم حال میکنید نفرین بر مسئولین هر کشوری که به شما نزدیکی کند و ننگ بر کسی که اعمال و گفتار شما را بپذیرد

    • آدولف هیتلر ( وطن پرست )

      به نظرم کار درست اینه که ایران به امریکا کمک کنه در جهت نابود شدن نسل هرچی روس خوبترینشون بدترین دشمن انسانهاست

    • بدون نام

      سخنگوی رئیس جمهوری روسیه .. خورده كه خواستار خویشتنداری طرفها در خلیج فارس شده. طرفها بايد همديگر را تكه تكه كنند. به چيزى كمتر از جنگ و نابودى رضايت ندهيد. طرفها بايد هر دو نابود بشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج