جاباما
۸۷۷۱۳۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ساختار قوه قضائیه تغییر کرد

سخنگوی قوه قضائیه از تغییر ساختار دستگاه قضا خبر داد.

خبرگزاری مهر: سخنگوی قوه قضائیه از تغییر ساختار دستگاه قضا خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل که صبح امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر درباره تغییرات در قوه قضائیه گفت: ساختار جدید قوه قضائیه به تصویب رئیس قوه قضائیه رسیده است و برخی از معاونت‌ها و سازمان‌ها با هم ادغام می‌شوند.

وی ادامه داد: چهل درصد ستادهایی که مستقیم با رئیس قوه قضائیه در ارتباط بودند تغییر کرده و بیست درصد پست‌های سازمانی حذف می‌شود نیروهای شاغل در قوه قضائیه به مراجع قضائی منتقل می‌شوند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه بار اول ارجاع پرونده عراقچی به دادسرا، عدم تحقیقات از آقای سیف علت نقص و ارجاع پرونده به دادسرا اعلام شد، اما این بار که از سیف هم تحقیقات شده، علت نقص پرونده چیست، گفت: چه در ارتباط با خود افراد مطروحه در پرونده و چه در ارتباط با سایر بخش‌ها از نظر دادگاه تحقیقات پرونده کامل نبوده و مواردی را هم دادگاه احصا و به دادسرا اعلام کرده که این تحقیقات تکمیل شود.

وی درباره رسیدگی به پرونده قتل علیرضا شیر محمدی گفت: در مدت ۴۸ ساعت به این پرونده قتل رسیدگی و به دادسرا فرستاده شد.

اسماعیلی ادامه داد: باید بگوییم رسیدگی به اتمام رسیده و کیفرخواست پرونده صادر و به دادگاه کیفری یک استان ارجاع شده است.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: رسیدگی به این پرونده مانند سایر پرونده‌هایی که دارای بازتاب اجتماعی بوده است به صورت ویژه و فوق العاده رسیدگی و در حداقل زمان مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شنیده شده معاونت اجتماعی و پیشگیری و همچنین فرهنگی ادغام می شوند، آیا این موضوع صحت دارد؟ گفت: در این ساختار که برخی از معاونت ها در همدیگر ادغام می شوند، برخی از ادارات کل و مراکزی که تاکنون مستقیماً زیر نظر ریاست محترم قوه قضائیه اداره می‌شدند با همدیگر ادغام یا به معاونت هایی که تناسب داشتن واگذار شده اند.

اسماعیلی افزود: در ساختار جدید در حوزه ستادی قوه قضائیه تقریباً ۴۰ درصد از واحدهای که مستقیماً با ریاست محترم قوه قضائیه ارتباط داشتند را ادغام و یا حذف کردیم و یا در زیر مجموعه ای دیگر قرار دادیم.

وی ادامه داد: مقرر شده است در ساختار تفصیلی قوه قضائیه متناسب با کوچک سازی ساختار اصلی حداقل ۲۰ درصد از پست‌های سازمانی ستادی حذف شوند و نیروهای شاغل در ستاد قوه قضائیه متناسب با ساختار جدید به صف و مراجع قضایی منتقل شوند.

اسماعیلی ادامه داد: اولین نشست کاربردی ما با قوه مقننه را در اردیبهشت ماه برگزار کردیم، انشالله بر اساس هماهنگی‌های انجام شده قرار است به زودی نشسته قوه با دولت محترم برگزار شود.

اجرای ساختار جدید قوه قضائیه از شنبه آینده

وی درباره تحولات در قوه قضائیه گفت: از شنبه هفته آینده ما ساختار جدیدی را در قوه قضائیه اجرا خواهیم کرد و همانطور که عرض کردم ما شاهد هم کوچک سازی ستاد و هم چابک‌سازی آن خواهیم بود، یعنی معاونت فرهنگی و امور اجتماعی در هم ادغام می‌شوند و تبدیل به معاونت پیشگیری فرهنگی و امور اجتماعی می شود.

اسماعیلی ادامه داد: مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه در معاونت راهبردی ادغام، معاونت راهبردی و فناوری قوه قضائیه اداره کل حفظ حقوق شهروندی در بازرسی ویژه قوه قضائیه ادغام می شود همچین اداره کل امور بین الملل در معاونت امور بین الملل و ستاد حقوق بشر اقدام می شود و چند مرکز امور نمایندگان در معاونت حقوقی قوه قضائیه ادغام می شود. مرکز سلامت قوه قضائیه در معاونت مالی و پشتیبانی قوه قضائیه ادغام خواهد شد و بسیاری از ادارات کل و مراکز دیگر در ساختار جدید به صورت ادغامی و کوچک‌سازی و چابک سازی انشاالله عملیاتی و اجرایی شود.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه درباره در خواست نمایندگان در بازدید از زندان ها گفت: تا همین امروز نمایندگان متعددی از زندان های جمهوری اسلامی ایران بازدید داشتند.

وی ادامه داد: نمایندگان در استان‌ها و در تهران از زندان ها بازدید کردند. و باید بگویم هم کمیسیون قضایی مجلس و هم نمایندگان کمیسیون امنیت مجلس از زندان های تهران بازدید داشتند و سایر تقاضاهای نمایندگان در ارتباط با بازدید از زندان ها هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت و انشالله زمینه بازدید فراهم خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره تخلف یکی از مدیران قوه قضائیه گفت: من مکرر اعلام کردم که قرار نیست که قبل از آنکه موضوعی به اثبات برسد اسمی از کسی برده شود.

وی ادامه داد: تغییراتی در قوه قضائیه انجام شده جابجایی‌های در بعد از انتصاب ریاست جدید قوه قضائیه در زیر مجموعه این قوه رخ داده و اگر چنانچه در این ارتباط کسی مرتکب جرم تخلف شده باشه حتماً تحت تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت فعلاً جرایم اثبات شده در موضوع مطروحه نداریم اگر اسناد و مدارکی به دست آمد مورد رسیدگی قرار گرفت.

زمان رسیدگی به پرونده نجفی تعیین نشده است

اسماعیلی با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده نجفی هنوز تعیین نشده است، گفت: آنچه تعیین شده بود (۱۰ تیر)، مهلت ۱۰ روزه‌ای بود که دادگاه به وکلای اولیای‌دم و متهم داده بود تا پرونده و کیفرخواست را مطالعه کنند و اگر نقص و ایرادی دارند اعلام کنند و پس از طی این مرحله، در صورتی که نقصی وجود نداشته باشد، دادگاه زمان محاکمه را مشخص می‌کند.

سخنگوی قوه‌قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دادگاه تاکنون نقصی در پرونده اعلام کرده یا خیر گفت: تا الان هیات قضایی هیچ نقضی درباره این پرونده اعلام نکرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج