۸۷۷۱۴۲
۹ نظر
۵۰۰۰
۹ نظر
۵۰۰۰
پ

هجوم به حیات‌وحش به علت گرانی گوشت

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: وقتی گوشت گران می‌شود، جامعه روستایی به حیات وحش هجوم می‌برد، به ویژه در پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده که حیوانات در دسترس هستند. باید گفت؛ بهترین دسترسی برای طبقات پایین قتل‌عام حیوانات است.البته برخی از گرانی و کمبود گوشت سوءاستفاده می‌کنند و همین سوء استفاده در دریا نیز اتفاق می‌افتد.

خبرگزاری ایلنا: به گفته معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست بیش از حد بدبین شده‌ایم، تا جایی که مسائل فنی، علمی و حتی اجتماعی نیز سیاسی شده است.

هجوم به حیات‌وحش به علت گرانی گوشت

عیسی کلانتری:

این آتش‌سوزی‌ها هم مانند آمدن ملخ‌ها است. ملخ‌ها که آمدند می‌گفتند، سیستم عربستان و اسرائیل باعث آن شده، در حالی که هر ۷ الی ۸ سال یا ۱۰ الی ۱۵ سال که بارندگی خوب باشد، رطوبت باعث تفریخ تخم ملخ می‌شود که روی زمین است و همیشه هم حرکت ملخ از جنوب غرب ایران به سمت شمال شرق است.

حداقل در ۴۰ سال بعد از انقلاب من ۵ بار طغیان ملخ‌ها را دیده‌ام. حتی در خوزستان زمانی که هواپیمای سم‌پاش می‌خواست اهواز را سم‌پاشی کنند، اجازه نمی‌دادند چراکه ملخ پر از پروتئین است، چطور میگو را می‌خورند، ملخ هم مانند میگو است. یک عده میگو می‌خورند و یک عده ملخ. وقتی کوتاه مدت نگاه می‌کنیم و فقط ماجرا را با ۵ سال قبل مقایسه می‌کنیم، می‌گوییم ملخی نبوده و الان ملخ آمده است و حتی برخی می‌گویند؛ عربستانی‌ها یا آمریکایی‌ها ملخ فرستاده‌اند در حالی‌که اینطور نیست، طغیان ملخ‌ها مانند آتش‌سوزی مسئله‌ای طبیعی است.

درباره شکار کوسه‌ماهیان هم که بخشی از حیات وحش است، من باز هم می‌گویم من متخصص نیستم، اما سازمان قطعا باید وظیفه خود را انجام دهد، البته در دریا اکثریت وظایف برعهده شیلات است و ما برخلاف خشکی وظایف محدودی در دریا داریم. اینکه صید قاچاق می‌شود، قطعا همینطور است مانند گوشت حیوان که به دلیل گرانی قیمت گوشت در بازار قاچاق می‌شود. وقتی قیمت گوشت ۱۲۰ الی ۱۴۰ هزار تومان است به حیات وحش دریایی و خشکی فشار وارد می‌شود و حتی شکارچیان وارد جنگ می‌شوند.

در مسئله پارک ملی گلستان که در پاییز سال گذشته اتفاق افتاد، آن منطقه مانند میدان جنگ شده بود، ۱۸ الی ۱۹ نفر در سنگرهای زیرزمینی اطراق کرده بودند تا در زمان جفت‌گیری حیوان به آنها حمله کنند، در آن درگیری حتی یک محیط‌بان کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.وقتی گوشت گران می‌شود، جامعه روستایی به حیات وحش هجوم می‌برد، به ویژه در پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده که حیوانات در دسترس هستند. باید گفت؛ بهترین دسترسی برای طبقات پایین قتل‌عام حیوانات است.البته برخی از گرانی و کمبود گوشت سوءاستفاده می‌کنند و همین سوء استفاده در دریا نیز اتفاق می‌افتد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      آقا زاده ها رو بندازید جلو حیونا

    • 123

      باز هم آقای کلانتری با سخنان خود فضا را مشعشع فرمودند.

    • بدون نام

      اگر وضع چنین است تقصیر شما لجنزاده هاست که کشور را به این روز سیاه انداخته اید
      خدا ازتان نگذرد

    • کامران

      خدا ریشه این دولت تزویر وریا رابکنه!؟
      باوعده های دروغین اش

    • غلامرضا خوشی

      عدم‌ مدیریت

    • بدون نام

      ملت دانا== مدیران خدمت گزار به ملت

    • بدون نام

      الا برکت الله... والا ما گربه های بیچاره رم دیگه نمی‌بینیم احتمالا صادر میشن برای برادران مسلمان کش چینی ، تا جنس بنجل بفرستن برای خودرو سازان عزیز که بندازن به خلق الله، واقعا احسنت به دولت دروغ و دزد.

    • بدون نام

      وقتی گوشت گران شده دیگه چکارکنیم اقا زده راشکار کنیم بخوریم که گوشتشان تلخه به درد خوردن نمی خوره مجبورن روبه شکارحیاط وحش بیارن

    • علی

      تو دیگه نوبرشی جناب رزومه کاری تو بده به مردم ببینند از مدتی که جلوس کردی چه گلی بر سر حیات وحش و محیط زیست زدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج