جاباما
۸۷۷۲۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

وقتی چمن تاول می زند +عکس

دانشمندان درگیر این نکته شده اند که چرا آب زیر چمن رفته و از درون خاک بیرون نزده است بلکه زیر آن جمع شده. این یعنی یک لایه خاص مایع را در زیر سطحی از خاک محسور کرده و مانع از خروج آب می شود.

باشگاه خبرنگاران: تاول یکی از مشکلات پوستی است که بر اثر سوختگی یا بیماری های خاص روی بدن ایجاد می شود و گاهی دردناک است. تاول ها، جوش های بزرگی هستند که مقداری آب زیر آن ها قرار گرفته است و کاملا شل یا برجسته شده اند.

چند وقتی می شود که انسان ها متوجه شده اند که چمن ها نیز مانند انسان می توانند تاول بزنند. این حالت عجیب که دلیل درستی برای آن بیان نشده است از سال ۲۰۱۲ مورد توجه قرار گرفته است و نمونه های خاصی از آن پیدا شده است.

برای اولین بار یک مغازه دار در پورتلند در حالی که حیاط فروشگاهش را تمیز می کرد متوجه یک تاول بزرگ روی چمن شد و از آن پس دیگر تصاویر مختلفی از این پدیده عجیب در سطح نت پراکنده شده است ولی دلیل درستی برای آن هنوز یافت نشده است.

وقتی چمن تاول می زند +عکس

دانشمندان درگیر این نکته شده اند که چرا آب زیر چمن رفته و از درون خاک بیرون نزده است بلکه زیر آب جمع شده. این یعنی یک لایه خاص مایع را در زیر سطحی از خاک محسور کرده و مانع از خروج آن می شود. آن ها اعتقاد دارند یک لایه پلاستیکی مانع شده است. این لایه می تواند به خاطر مواد درون آب منطقه های مختلف ایجاد شود.

دلیل دیگری که برای این پدید عجیب ارائه شده است وجود گازهای خاص است. دانشمندان به غیر از آب، گازها را نیز مقصر این ماجرا می دانند ولی برای رسیدن به جواب نهایی باید منتظر تحقیقات بیشتر ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج