جاباما
۸۷۷۵۶۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

کاهش فروش اپل در بازار گوشی‌های گرانقیت

گزارشی جدید نشان می دهد بازار موبایل های پریمیوم یا گرانقیمت در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ بی رونق بوده است. طبق گزارش فروش موبایل های گرانقیمت در این بازه ۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

خبرگزاری مهر: در شرایط فعلی فروش تلفن‌های هوشمند بسیار کاهش یافته است. دلیل اصلی این روند نیز آن است که روند نوآوری در شرکت‌ها کندتر شده است در نتیجه مشتریان دلیل قانع کننده‌ای برای تعویض گوشی خود پس از یک یا دو سال ندارند. اما این موضوع به خصوص برای بخش موبایل‌های پرمیوم یا به اصطلاح گرانقیمت بدتر است. به طوری که فروش این دسته از موبایل‌ها در نخستین سه ماهه ۲۰۱۹ میلادی به شدت کاهش یافت.

طبق گزارش counterpointresearch، تعداد محموله‌های بارگیری شده موبایل‌هایی با قیمت ۴۰۰ دلار و بالاتر در سطح جهان در مقایسه با همین بازه زمانی از سال گذشته ۸ درصد کاهش یافته است. البته اوضاع کل صنعت موبایل چندان رضایتبخش نیست. شرکت‌های IDC وStrategy Analytics تخمین می‌زنند بازار فروش موبایل در نخستین سه ماهه ۲۰۱۹ میلادی نسبت به همین بازه زمانی در ۲۰۱۸ میلادی با افت ۶.۶ درصدی روبرو شده است.

محموله‌های بارگیری شده در بازار موبایل‌های پریمیوم در سراسر جهان در سه ماهه نخست ۲۰۱۹

کاهش فروش اپل در بازار گوشی‌های گرانقیت

با توجه به این آمار به نظر می‌رسد وضعیت موبایل‌های گران قیمت در بازار بسیار بدتر از محصولات میان رده است. در این میان اپل عامل اصلی این روند نزولی به حساب می‌آید.

اپل، سامسونگ و هواوی بین ژانویه تا مارس ۲۰۱۹ میلادی حدود ۸۸ درصد محموله‌های موبایل‌های گرانقیمت را ارائه کردند. اما طبق آمار در این بازه فروش آیفون حدود ۲۰ درصد کاهش یافت که این امر سبب شد سامسونگ بتواند یک چهارم فروش بازار موبایل‌های گرانقیمت را از آن خود کند. از سوی دیگر سهم هواوی نیز از این بازار به ۱۶ درصد رسید.

حال آنکه در ۲۰۱۸ میلادی سامسونگ ۲۲ و هواوی ۱۰ درصد از بازار را به خود اختصاص داده بودند. اما آمار مربوط به فروش آیفون و سهم اپل از بازار طی سال‌های اخیر در حال روندی نزولی دارد.

رده بنده شرکت‌های تولید کننده موبایل‌های پریمیوم به تفکیک منطقه در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ میلادی

کاهش فروش اپل در بازار گوشی‌های گرانقیت

این شرکت آمریکایی در ۲۰۱۷ میلادی ۵۸ درصد بازار را در اختیار داشت. اما سال گذشته سهم او به ۵۱ درصد رسید. در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ سهم اپل از بازار موبایل‌های گران قیمت به ۴۷ درصد رسید.

طولانی‌تر بودن عمر آیفون و کاهش نیاز به تعویض دستگاه مشکل اصلی این شرکت است. اما کارشناسان معتقدند دستگاه‌های رده بالای سامسونگ با قیمت مشابه امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از سوی دیگر عملکرد خوب دوربین موبایل‌های هواوی همراه استفاده از فناوری هوش مصنوعی و کیفیت ساخت دستگاه نیز دلیل رشد این شرکت چینی در بازار بوده است. اما با وجود تحریم‌های آمریکا به نظر نمی‌رسد هواوی بتواند سهم خود از بازار موبایل‌های پریمیوم را حفظ کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج